Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av evano
Jag har burit enda sedan min lilla M (nu 10 mån & 9 kg ) först i trikåsjal och nu i Ergo på magen. Senast månaden har jag fått ont i ryggen, mitt i, i höjd med skulderbladen ungefär. Jag har provat att bära på ryggen men inte riktigt fastnat för det, för lite ont på annat ställe och tycker det inte blir lika mycket kontakt (men det kanske är en vanesak). Känningarna får jag när jag burit i ca 30 min efter en 60 min är jag ofta rejält trött i ryggen. En del av problemet är alla andra saker som ska med och som är rätt tunga.

Jag bär mycket, har ingen vagn, utan bärsele är enda transportmedlet, så jag skulle vilja få det att funka så att jag känner att jag kan ta långpromenader igen utan att få ont. Jag har övervägt att skaffa vagn om inget annat funkar. Förutom Ergon och trikåsjalen har jag också en manduca, ett vävd sjal ( en vatanai) och en mai tai men det är bara Ergon som jag använder just nu. Den vävda sjalen har jag aldrig riktigt fått till.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Hur är det med din hållning när du bär? Tycker själv att det är lätt att ibland slarva lite med hållningen när jag bär, och då med trötthet i ryggen som följd. :roll:

Att variera bärdon ibland kan också vara skönt kan jag tycka, även om man kanske bär mest i favoriten. Även om vikten är densamma fördelas den lite olika beroende på vad man bär i.

Hur bär du alla de andra sakerna som ni har med er nu? Finns det kanske andra sätt att få med dem om det blir tugnt att bära både barn och saker och du inte vill ha vagn till barnet?
Av evano
Jag har faktiskt inte funderat så mycket på min hållning men jag ska börja göra det nu.

Jag kom precis i nu från en 30 minuters promenad med bärsjalen och det var skönt att inte få ont på samma ställe men jag besväras istället ont i skulderbladen funderar lite på om jag kan kanske knyta den bättre dock. Jag är dålig på att variera bärdon, det blir ofta bärselen, för att den känts enklast och det känts som om jag kunnat bära längst i den utan besvär.

Från början bar jag med mig sakerna i en ryggsäck men det kändes inte så bra i skulderbladen så jag bytte till axelremsvöska och det har känts bättre.

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?