Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Carolinah
Inte intr av att skaffa en själv men bara funderade lite, så man inte går omkr o säger t folk att ingen är det o så stämmer det inte. Tittade på deras sida o tyckte bara att Comfort Carrier såg ut att vara ergonomisk, åtm. för barnet.
Jag vet inte vilken det är man det ska ju finnas en som är okej. Som även funkar att bära på rygg i. Där barnet både fram och bak, sitter med sin mage mot den som bär, i grodposition osv. Vet inte vad den heter dock. Minns en tråd där SCSI lade ut bild när hon provlånat en sån och burit i.
Av Isadora
Jag provade Comfort Carrier när bebisen var 9 månader. Jag tyckte inte alls benen hamnade i grodpossition med dragkedjan stängd. Knäna ska ju vara i höjd med höften eller högre, och vi fick benen mycket längre ned än så tyvärr. Den är ju som en vanlig bb nästan, fast man lagt till möjligheten att stänga en dragkedja för att få bredare syttyta. Annars avlastade den helt OK, och bebisen tyckte om att sitta i den.
Användarens profilbild
Av God_cares
Tass
Användarens profilbild
Av Lee-nah
Emma_oh skrev:och sittytan är ju inte jättestor heller?
men klart bättre än de gamla.
Noup. Den är klart bredare men inte knäveck till knäveck direkt.

Den avlastar jättebra och jag gillar verkligen midjebältet och axelremmarna. Den går bra att ha på ryggen även om babybjörn inte rekommenderar det. (De har inte gett nån bra anledning) men den är lite bökigare att få dit. Man måste sätta på den på magen först och sen snurra den till ryggen. Men det känns på sätt och vis säkrare än att tex få dit en unge med manduca på ryggen =)

Den är vadderad (På gott och ont) och har ett ryggstöd man kan fälla upp och ner. Bra när bebisen är liten men vad ska man göra om man har en tvååring som somnat på ryggen? Dessutom är den lite smal för en tvååring tror jag... Har bara provat den med SCSis joel den dagen bilden togs. Då var han väl runt ett halvår? Jag bar honom iallafall i den i typ två timmar utan problem.

Jag har fått den (eller snarare bytt till mig den =). Tycker inte riktigt den är värd 1500 eller vad den nu kostar. Vet inte om jag tycker den är ultimat för äldre barn men för 6-12 månader funkar den nog rätt bra =)
Användarens profilbild
Av Labyrint
Men alltså, om man mot rekommendationerna bär på ryggen måste väl alla spännen och sånt hamna över brösten? Det kan väl aldrig vara skönt? Inte sett något kort på ryggbärande rakt framifrån dock och jag lär ju inte gärna få prova den i butik på ryggen för någon personal :)
Användarens profilbild
Av SCSI
Jag minns inte att några spännen hamnade så att de var i vägen nöje jag natt på rygg, däremot var de svåra att reglera eftersom de inte är placerade för att nås från det hållet... Att de inte rekommenderar ryggbärande gissar jag är för att det är lite pyssligt att få upp ungen, de vill inte ta risken att nån tappas, typ.
Användarens profilbild
Av Lee-nah
Labyrint skrev:Men alltså, om man mot rekommendationerna bär på ryggen måste väl alla spännen och sånt hamna över brösten? Det kan väl aldrig vara skönt? Inte sett något kort på ryggbärande rakt framifrån dock och jag lär ju inte gärna få prova den i butik på ryggen för någon personal :)
Tycker inte alls spännet är ivägen när man bär. Och inget som skaver i armhålan heller. Tvärtom är den nog skönare än tex ergo. =)

Kan ta en kass bild om du vill se... =)

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?