Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Scilla
Scilla skrev:Förresten har min vanliga symaskin nu börjat trassla en massa :evil: så det är väl hög tid att lämna in den på den där servicen som jag ändå tänkt på. Så typiskt bara, precis när jag upprättat värsta syateljén här hemma för att få undan lite sytt! Dregglisar till bebisen och leggings till treåringen behövs. Bland annat. Får hålla mig till det som går att sy bara på overlock nu då...

Tänkte ta mig till Sycenter i Stockholm som tipsats om här, någon som vet hur lång tid man brukar behöva ha den inlämnad?
Svarar mig själv: nu har jag pratat med dem, supertrevliga! Det går visst att lämna in den över dagen så kan man roa sig i Stockholm några timmar under tiden :D
Av Kyltsi
Scilla skrev: Jättefina! Vad har din smalis för storlek? Jag har två par jättefina velourbyxor här hemma (sydda av Marine78 tror jag? :hmm: ) som vi aldrig använt för att de är alldeles för smala, de får gärna flytta vidare.
Tack! Dottern blev mycket glad och de sitter ramlar inte ner till anklarna hela tiden som köpebyxor :tumup:
Hon drar runt 98 på längden, men en del kläder i 92 går fortfarande också.
Scilla skrev:Förresten har min vanliga symaskin nu börjat trassla en massa :evil: så det är väl hög tid att lämna in den på den där servicen som jag ändå tänkt på. Så typiskt bara, precis när jag upprättat värsta syateljén här hemma för att få undan lite sytt! Dregglisar till bebisen och leggings till treåringen behövs. Bland annat. Får hålla mig till det som går att sy bara på overlock nu då...
Tänkte ta mig till Sycenter i Stockholm som tipsats om här, någon som vet hur lång tid man brukar behöva ha den inlämnad?
Scilla skrev:Svarar mig själv: nu har jag pratat med dem, supertrevliga! Det går visst att lämna in den över dagen så kan man roa sig i Stockholm några timmar under tiden :D
Härligt att du inte behöver vara utan maskin någon längre stund då :tumup:
Och så kan du passa på att strosa runt i tygaffärer i väntan på att maskinens ska bli lagad :wink:
Av corona
melon skrev:Behöver råd. Lämplig storlek på lapptäcke till bebis? Det är tänkt att passa i spjälsäng och till magträning på golvet :lol:
Jag skulle säga:
Bredd ca 60-70 cm
Längd ca 90-100 cm

Den skulle inte passa som "överkast" i vår spjälsäng, det skulle den vara för kort för, men väl som täcke eller som filt över täcke/överkast.
Användarens profilbild
Av melon
corona skrev:
melon skrev:Behöver råd. Lämplig storlek på lapptäcke till bebis? Det är tänkt att passa i spjälsäng och till magträning på golvet :lol:
Jag skulle säga:
Bredd ca 60-70 cm
Längd ca 90-100 cm

Den skulle inte passa som "överkast" i vår spjälsäng, det skulle den vara för kort för, men väl som täcke eller som filt över täcke/överkast.
Jag vill nog att den ska kunna användas till sängen, om de nu vill det, och ska den ligga på golvet kan man ju vika den dubbel. Ikeas madrasser till spjälsäng är 120x60, skulle det funka med 130x85 typ? :D
mly skrev:
yonohanna skrev:Jag ska på syfestivalen på fredag :vågen:
Nån mer som ska dit tro?
Jag på fredagen med...
men duuuu... om du skulle sy min MT så skulle vi slippa åtminstonde en fraktväg på den om vi möttes där!!?
Skulle du fortfarande kunna tänka dej att göra det?
Av mly
yonohanna skrev:
mly skrev:
yonohanna skrev:Jag ska på syfestivalen på fredag :vågen:
Nån mer som ska dit tro?
Jag på fredagen med...
men duuuu... om du skulle sy min MT så skulle vi slippa åtminstonde en fraktväg på den om vi möttes där!!?
Skulle du fortfarande kunna tänka dej att göra det?
Jo men visst kan vi göra det...
Användarens profilbild
Av imsel
Har funderat på att sy en massa saker.. 8)

Men tänkte iaf försöka få ihop nån slags liten väska att hänga på vagnen. (Där det ryms typ plånbok, telefon och andra smågrejer)
I vaxduk..
Men hur syr man i vaxduk? :hmm:
Kan man ha vanlig pressarfot? Vad för stygn ska man använda?
Ska man ha kantband, och isf vanliga bomull?
Nåla kan man ju inte göra.. Vad ska man använda? Har läst både tejp och gem..
Användarens profilbild
Av imsel
Aborre skrev:
imsel skrev:Eller nån som vet om det finns beskrivning för det nånstans?
Tänkte en väska med lock. Bara nån enkel.
Jag kom in på den här sidan för ett tag sedan när jag letade efter en bra väska att sy. Själv fastnade jag för sluch bagen.

http://diybaglover.blogspot.se/
Oj så mycket väskor :love: :app:

Orkar dock inte läsa beskrivningar på engelska :oops: :lol:
Sen brukar jag oftast inte göra efter mönster 8) Brukar ändå aldrig fatta exakt hur dom menar..
Tänkte väl mest på hur man syr i just vaxduk.. så jag inte råkar förstöra min maskin eller nåt :|
Användarens profilbild
Av Anna
imsel skrev:
Aborre skrev:
imsel skrev:Eller nån som vet om det finns beskrivning för det nånstans?
Tänkte en väska med lock. Bara nån enkel.
Jag kom in på den här sidan för ett tag sedan när jag letade efter en bra väska att sy. Själv fastnade jag för sluch bagen.

http://diybaglover.blogspot.se/
Oj så mycket väskor :love: :app:

Orkar dock inte läsa beskrivningar på engelska :oops: :lol:
Sen brukar jag oftast inte göra efter mönster 8) Brukar ändå aldrig fatta exakt hur dom menar..
Tänkte väl mest på hur man syr i just vaxduk.. så jag inte råkar förstöra min maskin eller nåt :|
Du kan sy som vanligt, och använda vanliga kantband i bomull om du vill. Det som kan vara problem med att sy i vaxduk är att sömmen kan bli som en perforering i tyget så det går sönder, så sy med lite längre stygn om det är möjligt. Eller sy med kantband överallt så det inte rivs så lätt.
  • 1
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?