Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Aborre skrev:
Kaffemoster skrev:
Aborre skrev:Den där dubbelstickningen var bland det roligaste jag provat på!
:tumup:

Jag har ett mönster på halsduk jag skulle vilja göra - men vi har inget behov av flera halsdukar. Jag skulle snarare sticka vantar.... Men den lusten infinner sig icke.
Det är ju jul snart :roll: Hur lång och bred är en halsduk? Jag undrar om jag skulle ha tålamod att göra en :hmm: Tips på garn som inte kliar mottages gärna! Kliar Kauni?
Kauni är som ett vanligt två-trådigt ullgarn, typ Ullcentrum och liknande. Så ja, det är inte helt okliigt, så att säga. Men det beror ju på hur känslig man är också.

/Hon som är sambo med en som har t-shirt under Lovikka-tröjan... :roll:
Användarens profilbild
Av melon
Aborre skrev:
Kaffemoster skrev:

Jag har ett mönster på halsduk jag skulle vilja göra - men vi har inget behov av flera halsdukar. Jag skulle snarare sticka vantar.... Men den lusten infinner sig icke.
Det är ju jul snart :roll: Hur lång och bred är en halsduk? Jag undrar om jag skulle ha tålamod att göra en :hmm: Tips på garn som inte kliar mottages gärna! Kliar Kauni?
Det finns visjögarn i regnbågsfärger, ljus karamell heter färgen. Det är inte helt okliigt men mycket mjukare än kauni.

Bild
Ljus karamell på Garnkorgen
Användarens profilbild
Av melon
Aborre skrev:
melon skrev:
Aborre skrev:
Kaffemoster skrev:

Det finns visjögarn i regnbågsfärger, ljus karamell heter färgen. Det är inte helt okliigt men mycket mjukare än kauni.

Bild
Ljus karamell på Garnkorgen
Oh, tack! Finns det något regnbågsfärgat eller liknande bomullsgarn?
Bomull inte my cup of tea. Hoppas någon annan vet.
Användarens profilbild
Av Buj
melon skrev:
Ponyo skrev:En bebiströja. Stickad i dubbelt malabrigo lace.
Mjukare går knappt att finna :loving:

Bild
Så fin :loving:
:iagree: Bedårande!

Jag har inget projekt på gång just nu :shock: och det känns... tomt. Min man har beställt en tröja, jag har garn i flera färger, men jag kan inte bestämma mig för hur den ska se ut. Hoppas bitarna faller på plats snart! (Det är Drops Andes i beige, mörkblått, svart och vitt ifall någon är intresserad).
Här är lilltösen i sin nya hösttröja. Den har egentligen varit färdigstickad länge, men inte blivit hopsydd och fått knappar förrän nu. Lite suddig bild, hon är ju aldrig stilla.

Bild
Jag var med i en mystery KAL på facebook nyligen. Efter mycket bakåtstickning, upprepande och 2 börja om så blev resultatet så här:
Bild

Jag la upp 175 maskor och hoppade helt över ledtråd 3 som var 3 varv med hålmönster. Stickade med 8 mm Denise-stickor och ett grått garn med ullblandning.

Min syster ska få denna som försenad födelsedagspresent. Jag tror jag ska försöka göra nåt litet till som går snabbt också. Frågan är bara vad?
Användarens profilbild
Av Mosan
Någon som har ett bra tips på video om hur jag stickar en avig i bakre.
Det är varv två jag har problem med.

http://ribbedlacebolero.blogspot.se/200 ... r.html?m=1
Byt till stickor 6,5 mm EFTER FÖRSTA spetsvarvet.
Varv 1: 1 r, *2 r tillsammans, omslag, omslag, "ssk"= lyft, lyft, 1 r*. Upprepa tills 1 m återstår som stickas r.
Varv 2: 1 a, *1 a, 1 a i första omslaget, 1 a i bakre delen av andra omlaget, 1 a*. Upprepa tills 1 m återstår som stickas a.
Upprepa dessa två varv tills hela delen mäter 7,5 från beräknad längd.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?