Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ktheknife
Jag skaffade för ett par månader sedan en Ergo-sele som komplement till sjalarna här hemma. Tycker den är myckets smidig och bekväm och vår 10 månaders (och 11 kg tunga) dotter trivs som fisken i vattnet när jag bär henne på magen. Problemet är bara att jag inte får till ryggbärandet! Hur jag än gör tycks hon sitta alldeles för svajigt, det känns ostabilt och blir dessutom väldigt tungt för mina axlar (trots att midjebältet borde avlasta bra precis som när jag bär framåt). Skulle verkligen vara praktiskt att få till ryggbärandet en gång för alla, inte minst nu när hon blivit så lång och tung, så jag är tacksam för alla tips jag kan få!
Några goda råd?
Mitt problem med selar är att de ofta lutar lite utåt i ovankanten när man bär på ryggen. Det är ju bättre på magen eftersom om brösten fyller ut lite..
Mei tai är också smidigt på ryggen och blir inte utåtlutad utan barnet kommer fint intill. Men min nya wompat är den bästa sele jag testat i det avseendet (och är jättebra för övrigt). Att de är höga i ryggen är viktigt för komfortn också. Sen sitter olika selar bra på olika personer.
Jag fick aldrig till det med Ergo. Passade inte min kropp helt enkelt, varken gamla eller nya varianten. Det passar inte alla, helt enkelt.
Användarens profilbild
Av Wickz
jag får inte alls till det heller men tycker det är svårt att få upp liten dit med (min är 10 mån med)
Tack för era svar!
Ajdå, kan det vara så illa att den helt enkelt inte passar mig? Skulle vara hemskt tråkigt då vi i övrigt är så nöjda. Får väl pröva ett tag till och annars sälja den och köpa något annat :/
Är du kort? Jag är för kort för både ergo och manduca. Får ont överallt. Går hysat på mage, men inte alls på ryggen. Jag är 160 lite drygt.
Nja, jag är 165 så jag är varken superkort eller lång. Men jag är rätt tunn, det kanske gör sitt till? Har fortfarande inte fått till det på ryggen, funderar på att skaffa nån mei-tai och se om det funkar bättre. Billigare än att skaffa en ny sele och ergon funkar ju så himla bra framåt. Krångel krångel... :hmm:
Sätter du i henne i selen från sidan när du bär på rygg? Det är lättare att få dem att sjunka ned i selen helt då. Det kan räcka med några cm att de inte sjunkit ned ordentligt för att det ska bli mycket tyngre och obekvämare.
Njae alltså, jag är ju otroligt orutinerad ryggbärare, så hittills har min smbo fått hjälpa mig att klämma ner dottern i selen. Ska pröva ditt tips och se om det blir någon skillnad... :)
Användarens profilbild
Av ZaZi
ktheknife skrev:Nja, jag är 165 så jag är varken superkort eller lång. Men jag är rätt tunn, det kanske gör sitt till? Har fortfarande inte fått till det på ryggen, funderar på att skaffa nån mei-tai och se om det funkar bättre. Billigare än att skaffa en ny sele och ergon funkar ju så himla bra framåt. Krångel krångel... :hmm:
Jag är 166 lång och rätt tunn (50kg) och Ergon funkar finfint på mig både på ryggen och magen. :) Barnet är idag 11,5 kg och 78 cm lång. Jag gör tvärtom mot vad någon föreslog i tråden, jag sätter midjebältet högre upp i midjan, annars hamnar han för långt ner på ryggen och då blir det obekvämt. Och så måste jag liksom hoppa ner honom så han hamnar djupt ner i selen.
ZaZi skrev:
ktheknife skrev:Nja, jag är 165 så jag är varken superkort eller lång. Men jag är rätt tunn, det kanske gör sitt till? Har fortfarande inte fått till det på ryggen, funderar på att skaffa nån mei-tai och se om det funkar bättre. Billigare än att skaffa en ny sele och ergon funkar ju så himla bra framåt. Krångel krångel... :hmm:
Jag är 166 lång och rätt tunn (50kg) och Ergon funkar finfint på mig både på ryggen och magen. :) Barnet är idag 11,5 kg och 78 cm lång. Jag gör tvärtom mot vad någon föreslog i tråden, jag sätter midjebältet högre upp i midjan, annars hamnar han för långt ner på ryggen och då blir det obekvämt. Och så måste jag liksom hoppa ner honom så han hamnar djupt ner i selen.

:iagree:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?