Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mia82
Jag hade en mysak till äldsta och tyckte mycket om den. Till yngsta hade jag en moby som jag också tyckte om, men eftersom jag inte använde dem samtidigt är det svårt att jämföra. Jag tycker att det är mycket lättare att knyta en vävd sjal än att få till en ringsjal så jag är övertygad om att du kommer att lära dig knyta vävda sjalar om du vill.
Användarens profilbild
Av sabe
mia82 skrev:Jag hade en mysak till äldsta och tyckte mycket om den. Till yngsta hade jag en moby som jag också tyckte om, men eftersom jag inte använde dem samtidigt är det svårt att jämföra. Jag tycker att det är mycket lättare att knyta en vävd sjal än att få till en ringsjal så jag är övertygad om att du kommer att lära dig knyta vävda sjalar om du vill.
:hmm: ytterligare ett sånt där beslut att ta ställning till ;) dyra är de dessutom de jag tycker ser snyggast ut.
Av Sarah79
Jag hade en mysak de första tre månaderna till G och det var alldeles perfekt trots han är född tidigt i augusti (trodde den skulle bli för varm, men icke)
Övergången till vävd sen är ju enkel så det kommer du fixa det med. Kruxet tycker jag är när man ska ha till det på ryggen, det är jag ff inte helt hundra på (men inget jag föredrar i heller)
Användarens profilbild
Av sabe
ok vad jag kan se när jag tittar runt är att Gauze och WBB ligger ungefär i den prisklass som jag tycker att jag har råd med, men är de bra? Hur funkar de istället för trikåsjal för en nyföding. Funkar de både sommar och vinter? Det är förstås en fördel att de går att använda länge på det viset kanske bättre än trikåsjal :hmm:
Användarens profilbild
Av mia82
sabe skrev:
mia82 skrev:Jag hade en mysak till äldsta och tyckte mycket om den. Till yngsta hade jag en moby som jag också tyckte om, men eftersom jag inte använde dem samtidigt är det svårt att jämföra. Jag tycker att det är mycket lättare att knyta en vävd sjal än att få till en ringsjal så jag är övertygad om att du kommer att lära dig knyta vävda sjalar om du vill.
:hmm: ytterligare ett sånt där beslut att ta ställning till ;) dyra är de dessutom de jag tycker ser snyggast ut.
Jag hade börjat med en trikåsjal, mycket mysigare, enklare att knyta och du kan ha den knuten på dig så det bara är att stoppa i bebisen. Då får du in vanan att knyta innan du ska hålla bebisen och knyta samtidigt också. Du kan ju alltid sälja den när det är dags att byta till en vävd.
Användarens profilbild
Av camsch
sabe skrev:
Nolina skrev:Av de jag testat bla sino så är mam econ den enda som inte fått flytta. Fast då är jag väldigt förtjust i vävd sjal.
:hide: jag tror inte att jag är tillräckligt händig för att få till vävd sjal. Jag tänkte att selen och ringsjalen är bra när bebisen blir äldre och så tänker jag som sagt var att jag nog får ett litet barn denna gång också ;)
Vill också slå ett slag för gauzen som nybörjarsjal och till små bebisar. Äääääälskade (älskar...) min gauze som är den sjal som hållt absolut längst och som jag ångrar att jag inte hade från start. Betydligt mer lättknuten än min Moby som jag aldrig kom överens med... Tror 100% att du visst kommer lära dig knyta!
Idag skulle jag utan tvekan skaffa mam eco för att "man ska ju ha en trikåsjal", och den är den trevligaste sådan jag känt på (gillade inte sinon heller, för tunn och slinkig i min smak).
Användarens profilbild
Av sabe
camsch skrev:
sabe skrev:
Nolina skrev:Av de jag testat bla sino så är mam econ den enda som inte fått flytta. Fast då är jag väldigt förtjust i vävd sjal.
:hide: jag tror inte att jag är tillräckligt händig för att få till vävd sjal. Jag tänkte att selen och ringsjalen är bra när bebisen blir äldre och så tänker jag som sagt var att jag nog får ett litet barn denna gång också ;)
Vill också slå ett slag för gauzen som nybörjarsjal och till små bebisar. Äääääälskade (älskar...) min gauze som är den sjal som hållt absolut längst och som jag ångrar att jag inte hade från start. Betydligt mer lättknuten än min Moby som jag aldrig kom överens med... Tror 100% att du visst kommer lära dig knyta!
Idag skulle jag utan tvekan skaffa mam eco för att "man ska ju ha en trikåsjal", och den är den trevligaste sådan jag känt på (gillade inte sinon heller, för tunn och slinkig i min smak).

Jag tycker priset känns bra också och om man kan ha den länge är det ju perfekt. Jag skulle ju kanske kunna köpa en gauze och sen leta reda på en billig begagnad trikåsjal :hmm:
Är sjalbudgeten begränsas så skulle jag säga att en mjuk och smidig vävd långsjal det bästa alternativet redan från start, mao gärna en beg. sjal så att den är ingosad och klar! :loving:
Alt. som du är inne på. en billig beg. trikåsjal. :tumup:

En fördel med att trikåsjalar blivit vanligare är ju att det finns fler, ofta bara lite använda ute på beg. marknaden! :D
Användarens profilbild
Av sabe
CrazyMagpie skrev:Är sjalbudgeten begränsas så skulle jag säga att en mjuk och smidig vävd långsjal det bästa alternativet redan från start, mao gärna en beg. sjal så att den är ingosad och klar! :loving:
Alt. som du är inne på. en billig beg. trikåsjal. :tumup:

En fördel med att trikåsjalar blivit vanligare är ju att det finns fler, ofta bara lite använda ute på beg. marknaden! :D
Jo men det kanske är det bästa idén hitta en billig trikåsjal och sen kanske en gauz då skulle jag kunna ha ungefär samma budget som en mama eco och ändå kunna ha en sjal som går att använda i flera år :)
Lakritspipan skrev:Jag hade en Sino nu senast och den var en riktig favorit! :tumup: Lätt att knyta och knöla ner bebisen i, men den blir ju ganska snabbt "urvuxen" dvs att det blir tungt att bära i den eftersom den är smal och tunn. Men då blir ju Manducan perfekt istället :tumup:
:iagree:
Vi har haft Looma Sino ca 0-5 månader. Sval och skön!
sabe skrev:Är Granit ett dåligt val? Hittade en annons med några sådana sjalar på blocket. Priset ligger ju lågt 70 kr så om det funkar några månader kan det ju ändå vara värt det eller?
För 70:- så är det definitivt värt att testa, har tyvärr inte hört något om de sjalarna.
Fridute skrev:granit var ia väldigt koirta inna, alltså för korta
Jag googlade lite och de verkar vara 4,4 m. Lite väl kort alltså, men är man liten och nätt så kanske det funkar ändå? :hmm:
Användarens profilbild
Av sabe
Lakritspipan skrev:
Fridute skrev:granit var ia väldigt koirta inna, alltså för korta
Jag googlade lite och de verkar vara 4,4 m. Lite väl kort alltså, men är man liten och nätt så kanske det funkar ändå? :hmm:
Nog mest jag som ska ha den jag är normalviktig och 174 lång

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?