Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Juliusdotter skrev:
kvarnkvik skrev:Färgade lite garn med hjälp av melon igår :D
Bild
Vilken melon använde du då? Honung? :fnissa:
Vattenmelon måste det väl ha varit :lol: Det är ju den enda som är i närheten av någon färg i garnet.
Av mly
letw83 skrev:
kvarnkvik skrev:Färgade lite garn med hjälp av melon igår :D
Bild
Bild
Bild

Det ska bli vantar till H, så nu undrar jag om någon har ett bra mönster på barnvantar, stickor 4 ca.
Snyggt! Jag har frihandat utifrån det här mönstret, både till mig själv i ett tjockare garn, och till S i ett tunnare, man får prova lite allteftersom så man får tummenpå rätt höjd och så.
Jag har ett superbra mönster,
Gjorde precis dessa till A, kan kolla masktätheten om du vill.
Bild
Av Ponyo
Om jag tar dubbelt garn. Ska jag då gå upp en stickstorlek? Eller bara en halv?
Har köpt malabrigo Lace för att sticka babytröja. Men vill nog inte sticka så smått, så jag tänkte sticka med dubbelt garn.
Av mly
Aborre skrev:
mly skrev:
Aborre skrev:Uhm.. om man köper det här garnet, får man tre nystan a 150 gram eller 1 a 170 gram? Jag fattar inte :hide:

http://www.garnkorgen.se/product_info.p ... ts_id/3885
Jag tror 1 170grams nystan hur får du till det till tre 150gram?

Står så här i texten
"Varje nystan innehåller 150 gram och varje färg finns representerad minst en gång. " Men i rubriken väger garnet 170 gram.. så jag känner mig lite förvirrad
DEt är jag helt med på, men varför tre nystan. Jag har aldrig handlat garnet själv så jag har inte full koll, men jag har för mig att det är rätt olika mängd på nystanen så man får köpa den mängd man behöver, just detta nystanet väger 170gram, men varför de då ska skriva det om 150gr fattar jag inte...
Av mly
Aborre skrev:
mly skrev:
Aborre skrev:
mly skrev:
Aborre skrev:Uhm.. om man köper det här garnet, får man tre nystan a 150 gram eller 1 a 170 gram? Jag fattar inte :hide:

Står så här i texten
"Varje nystan innehåller 150 gram och varje färg finns representerad minst en gång. " Men i rubriken väger garnet 170 gram.. så jag känner mig lite förvirrad
DEt är jag helt med på, men varför tre nystan. Jag har aldrig handlat garnet själv så jag har inte full koll, men jag har för mig att det är rätt olika mängd på nystanen så man får köpa den mängd man behöver, just detta nystanet väger 170gram, men varför de då ska skriva det om 150gr fattar jag inte...
För att att det är tre nystan på bilden och man kan inte välja färg när man beställer. :hmm: :lol:
Okej, just den färgen är väl regnbågsrandig så det är väl bara en bild på hur olika den ser ut, om du kollar på kauni effektgarn finns det en massa olika färger.
Av mly
Aborre skrev:
mly skrev:
Aborre skrev:
mly skrev:
Aborre skrev:
mly skrev:

Står så här i texten
För att att det är tre nystan på bilden och man kan inte välja färg när man beställer. :hmm: :lol:
Okej, just den färgen är väl regnbågsrandig så det är väl bara en bild på hur olika den ser ut, om du kollar på kauni effektgarn finns det en massa olika färger.
Ah, du menar att de tre nystana bara visar vilka färger som är i ett nystan? :hmm: Men är det man köper 170 gram eller 150 gram.. Får väl skriva och fråga..
170 med allra strösta sannolikhet, om du kollar på alla garnerna i kategorin så finns det 130 gram till 170gram ungeför och priset ändras med så du kan nog räkna med att få 170gram garn om du köper detta.
Användarens profilbild
Av tweed
mly skrev:
kvarnkvik skrev:
mly skrev: Jag har ett superbra mönster,
Gjorde precis dessa till A, kan kolla masktätheten om du vill.
Bild
Jag gjorde efter mönstret som letw länkade till, en klar :D
Bild
Superfina! Gilalde verkligen garnet!
Tack :D Jag hade gärna fått till lite rundare topp, gjorde om en gång och ändrade minskningen, men det blev ganska toppigt ändå.
Användarens profilbild
Av tweed
Vad kul det är med småprojekt som blir färdiga snabbt :D Nu är jag sugen på att sticka något till mig själv, och jag skulle verkligen behöva vantar, men jag har ett garn som jag vill sticka upp som jag inte tror blir så bra till vantar :roll:
Det är detta:
BildBild
Ett nystan av varje, vad ska man göra av det? Halskrage, mössa :hmm: Förslag?
Hej!

Får man vara med här? Jag har äntligen börjat sticka igen efter att ha a) varit för trött för att jag började nytt jobb och b) varit för trött pga tidigt graviditet.

Ska försöka sticka klart en tröja till min 3åring snarast, den borde ha varit klar för ett tag sen, den kommer snart vara urvuxen. Sen kan jag börja med bebisprojekt till mitt nästa sjalbarn!

(PS. Heter Ylleflickan på ravelry också)
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?