Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Aborre skrev:Jag skulle vilja göra en mössa med dubbelstickning, någon som har något tips på ett bra mössmönster som passar dubbelstickning? Får bli nästa projekt efter tunikan :D

Det är super kul att se allt ni gör i tråden men det är väldigt lite bilder! Säger hon som inte tar bilder (men jag skyller på tidsbrist!). Tjusig kofta!
Jag vill tipsa om Thorpe.

Här visar jag inte bilder så ofta längre, ni kan ju få för er att jag inte gör annat än stickar. :rodna: På bloggen finns det desto fler.
Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
Ponyo skrev:Nå ja, jag fick kämpa bra mer med att få till magen än koftan ;)
:lol: :heart: Alla tre, koftan magen och du, är jättefina. Snygg v-ringning på koftan! Nöjd nu med passformen?
Superfin, både du, magen och koftan! :love:
melon skrev:
Aborre skrev:Jag skulle vilja göra en mössa med dubbelstickning, någon som har något tips på ett bra mössmönster som passar dubbelstickning? Får bli nästa projekt efter tunikan :D

Det är super kul att se allt ni gör i tråden men det är väldigt lite bilder! Säger hon som inte tar bilder (men jag skyller på tidsbrist!). Tjusig kofta!
Jag vill tipsa om Thorpe.

Här visar jag inte bilder så ofta längre, ni kan ju få för er att jag inte gör annat än stickar. :rodna: På bloggen finns det desto fler.
Nu har jag noll koll på om Thorpe är ett dubbelstickningsmönster eller ej. Men om du ska göra om ett enkelstickat mönster, kontrollera din stickfasthet i dubbelsticknig.

Jag gjorde om ett vantmönster, som skulle ha två mönsterrapporter - jag behövde 3,5 för att få dem tillräckligt långa. Fråga mig inte varför, för jag hade samma garn - men jag behövde gå ner massor i stickstorlek (så det förklarar väl iofs också att jag behövde nästan dubbla antalet varv...).

Det kanske bara är jag som får sån väldig skillnad, men jag ville nämna det ifall det är en universell sanning, så du inte stickar något som blir på tok för litet. :D
Av Ponyo
Jag är typ utan stickprojekt :shock:

Eller. Jag har min gråa tunna kofta i Malabrigo lace. Som jag bestämt mig för att repa upp och sticka om i annan modell.
Och jag har tänk sticka en mössa till maken i tvåändsstickning.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Jag är typ utan stickprojekt :shock:

Eller. Jag har min gråa tunna kofta i Malabrigo lace. Som jag bestämt mig för att repa upp och sticka om i annan modell.
Sånt är jätteläskigt :shock: skaffa dig ett nytt fort som attan.
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Jag är typ utan stickprojekt :shock:

Sånt är jätteläskigt :shock: skaffa dig ett nytt fort som attan.
Ja, men vilket! :siishah:
Här hoppar jag in. Jag som knappt kunnat sticka har blivit biten. Nu har jag stickat ett par vantar åt mig, och ett par åt sonen-fast mamma påstod att tummar var jättesvårt :roll: och håller på med en uppifrånochnerkofta i ull åt sonen.
Jag virkar bara just nu... känns det som iaf. Men nu är jag på sluttampen på min gigantiska Berta-filt, och då tänkte jag börja med en kofta till Martina i ljusgrått ullgarn med ränder av handspunnet. Och så har jag ju min Kurbits-mössa förstås. Kanske bäst att göra den klar innan kattungarna river ut halva rundstickan igen...
kvarnkvik skrev:Färgade lite garn med hjälp av melon igår :D
Bild
Bild
Bild

Det ska bli vantar till H, så nu undrar jag om någon har ett bra mönster på barnvantar, stickor 4 ca.
Snyggt! Jag har frihandat utifrån det här mönstret, både till mig själv i ett tjockare garn, och till S i ett tunnare, man får prova lite allteftersom så man får tummenpå rätt höjd och så.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?