Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Har blivit inspirerad av alla era vackra, hemsydda selar o :D ch vill också försöka. Vet någon var jag hittar ryggsäcksspännen och remmar? Är de dyra?Har tyvärr ingen gammal ryggsäck att slakta annars hade ju det varit ett billigt alternativ.

Hur svårt är det egentligen att knåpa ihop en sele? :roll: Jag klarar att sy gardiner och ringsjalar utan problem men mer än så är det inte. Har ju i och för sig en sykunnig mor att fråga till råds om det skulle krisa :oops:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Här i Lund finns det bra spännen att köpa på Naturkompaniet ...även i sy affären (Men dit vill man inte gå dem är inte .....)helt som man ska vara :shock:

Jag tror klart att du klarar att sy en sele ..det är ju bara raksömmar fast lite kortare ;)
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
[quote="trollmamma"]Här i Lund finns det bra spännen att köpa på Naturkompaniet ...även i sy affären (Men dit vill man inte gå dem är inte .....)helt som man ska vara :shock:

Är tyvärr lite trög så här på morgonkvisten... Vad menar du, är det personalen i syaffären som inte är som de ska? Eller menar du att spännena där inte är bra?

Tack i alla fall för tipset om Naturkompaniet. Tror vi har nåt liknande här i Uppsala så jag ska kolla där. Vet du ungefärliga priser?
Användarens profilbild
Av jag71
I uppsala finns det spännen på stadium. I alla fall på den som ligger i S:t Pers gallerian( vet inte om det finns fler- men det är väl en stadium - minnet är bra men kort). De kostade fem kronor styck i somras. Du måste fråga efter dem men dem finns på lagret i en låda. Tänk dock på att leta upp lika stora spännen då dem i sommras låg huller om buller. Det står en liten siffra på baksidan av dem.
Av Polkagrisen
Tips!

Jag gick till en second hand butik och köpte en väska som hade många spännen. På det viset fick jag många spnnen till en billig peng.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Polkagrisen skrev:Tips!

Jag gick till en second hand butik och köpte en väska som hade många spännen. På det viset fick jag många spnnen till en billig peng.
fast det var väl nån vars spännen hade gått sönder? :? kanske värt att investera i nya ordentliga :roll:
Användarens profilbild
Av jag71
Polkagrisen skrev:Tips!

Jag tycker ju inte fem kronor per spänne är dyrt: OCh så vet man att dem är nya och oanvända! Till mitt sele med spännen använde jag tre stycken spännen och 15 kronor är inte mycket! Tyget kostade en bra bit mer!
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Ville bara tala om att jag hittat spännen och remmar på Stadium. Två spännen och två meter remmar för det facila priset av 19 kr! Kallades packremmar och låg i paket.

Tack för tipsen! Nu ska här sys sele. Är det någon som sytt tinaws sele och har några tips?
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
AHA! :!: Packremmar alltså... Det ska jag komma ihåg. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?