Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Trulsamin skrev:
yonohanna skrev:Vart köper ni overlockstrådar?
bibbis :tumup:
Tack :app:
Men ska jag köpa Dor tak 5000y eller Dor tak 2500y ? Jag ska sy barnkläder, o har ingen aning :roll:
Användarens profilbild
Av Scilla
Åh vad jag längtar efter att få sätta mig och sy lite. Här har det bara varit flytt, flytt och åter flytt. Och mera flytt. Men snart så! Jag har för första gången en riktig dreggelbebis så jag måste sy "dregglisar". Tips på bästa mönstret?
Användarens profilbild
Av äpple
Dregglismönster

Ursprunget kommer väl från Allt om handarbete nr 3 2007 (och foton av L A Woman på Familjeliv).

Gratismönster
http://darlingdearesthome.blogspot.se/2 ... gglis.html
http://miniminglare.blogspot.se/2011/03 ... ndana.html
http://redoityo.blogspot.se/2012/06/mon ... gglis.html

Köpesmönster
http://www.jny.se/monster/enkla-mossanscarfen.html 100kr för mössa & scarf
http://www.gekkoshop.no/product.html/mo ... gory_id=11 60kr
Har för mig att lilofant.se hade ett också, men det verkar hon ha tagit bort?
Användarens profilbild
Av äpple
Aborre skrev: Oh, vad många! Då blir det dregglisproduktion här så småningom. Har du något betyg på dom? Typ att någon är bättre än en annan?
Den enda jag har testat är den från handarbetestidningen, men om jag var du skulle jag nog prova den från darlingdearest. Det mönstret verkar rätt likt det jag använt. Förutom bäbisscarfen från redoit så tror jag dock mönstren är rätt snarlika.
Användarens profilbild
Av carro83
yonohanna skrev:
Trulsamin skrev:
Men ska jag köpa Dor tak 5000y eller Dor tak 2500y ? Jag ska sy barnkläder, o har ingen aning :roll:
Syr du mycket så ta 5000 koner!
Det är hur mycket tråd det är på konerna!
carro83 skrev:
yonohanna skrev:
Trulsamin skrev:
Jahaaaa, tack :tumup:
Då ska jag nog börja litet iallafall :)
Användarens profilbild
Av tweed
yonohanna skrev:
carro83 skrev:
yonohanna skrev:
Trulsamin skrev:
Jag kan ju också tipsa om att jag i stort sett bara använder naturvit och svart tråd i min OL, vill man ha många olika färger så är de mindre rullarna bra, och de räcker ganska länge de också :D Om man vill ha samma färg som på tyget kan man ha den färgen bara på innersta nåltråden. Det är dyrt att köpa fyra koner av alla färger man vill ha :roll:
Av mly
kvarnkvik skrev:
yonohanna skrev:
carro83 skrev:
yonohanna skrev:
Trulsamin skrev:
Jag kan ju också tipsa om att jag i stort sett bara använder naturvit och svart tråd i min OL, vill man ha många olika färger så är de mindre rullarna bra, och de räcker ganska länge de också :D Om man vill ha samma färg som på tyget kan man ha den färgen bara på innersta nåltråden. Det är dyrt att köpa fyra koner av alla färger man vill ha :roll:
Håller med om färgerna, jag har haft min maskin sen i början av sommarn, 4 vita koner nu börjar det bli lite lite kvar, men det innebär att jag har vågat mig på att testa att byta tråd. Nu sitter det två blå 1000m rullar på och det fungerar bra.
Jag har precis sytt min första (bra) mössa
Bild
Bild
Är det någon som har det där tröjmönstret från Ottobre som "alla" verkar tycka är så bra? (barnvarianten)
Jag blir galen på att försöka få till en bra tröja med isydd ärm till stora A. Snart har jag slut på "fultyg" att sy prover i så jag funderar på att införskaffa ett bra mönster.
Alla mina gamla mönster är så breda över axlarna. Jag har försöka kombinera storlekar, och minska det men då blir det fel på andra håll istället.
Hur är Ottobre CW i modellen, vad har det för passform? Om någon kan jämföra med mönstret från Meedoms bok för större barn vore det fantastiskt för den har jag också funderat på att köpa. Dock verkar den inte ha en ärmkulle som är olik fram och bak, eller har jag fel? Visst blir det sämre passform då?
Av mly
Knyttet & K skrev:Är det någon som har det där tröjmönstret från Ottobre som "alla" verkar tycka är så bra? (barnvarianten)
Jag blir galen på att försöka få till en bra tröja med isydd ärm till stora A. Snart har jag slut på "fultyg" att sy prover i så jag funderar på att införskaffa ett bra mönster.
Alla mina gamla mönster är så breda över axlarna. Jag har försöka kombinera storlekar, och minska det men då blir det fel på andra håll istället.
Hur är Ottobre CW i modellen, vad har det för passform? Om någon kan jämföra med mönstret från Meedoms bok för större barn vore det fantastiskt för den har jag också funderat på att köpa. Dock verkar den inte ha en ärmkulle som är olik fram och bak, eller har jag fel? Visst blir det sämre passform då?
Kan inte säga något om det mönstret, jag har sytt av meedom upp till 98, blev väl sådär men ganska nerhasade i axlarna, köpte precis ottobre 04/04där finns ett jätte bra mönster.
Bild
Ottebre
Bild
Meedom
Den blå tröjan är en storlek för stor
Av mly
Knyttet & K skrev:Undra om jag inte har 04/04. Fast jag har kollat igenom mina tidningar. Det finns mönster i små storlekar men inte i 128 eller större. En raglantröja har jag hittat, men jag tycker det är finast med isydd ärm.
86-170 är det där
  • 1
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?