Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
Med risk för att det redan finns en tråd om detta.

Jag har bara en trikåsjal och en beco gemini (har inte hunnit bära i becon än). Vilken sjal (finns ju både trikå-, ring-, lång-, och kortsjal/sele är lättast att amma i? Om det är sjal vilket sätt ska man knyta den på?
Användarens profilbild
Av Cillan
Ponyo skrev:Jag ammade bäst i MT (hybrid) och i sele.
Vilken sele? Eller det kanske inte spelar någon roll?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Vad som är enklast beror nog på hur man själv är bygd och vilka bärdon man gillar i övrigt.

Liten vobblig bäbis har jag ammat liggande i ringsjal (lättare att få barnet i rätt höjd där än i långsjal tycker jag) och till stadigare, lite större barn tycker jag att att vävd sjal knuten i dubbel-kryss och sele (sån där man har barnet direkt mot sig iaf) är likan enkelt att amma i när man samtidigt går/står. Bärdonet ger bra stöd, ev. att man kan släppa lite på axelbanden så att barnet kommer lite längre ned.

Sittande i höften i ringsjal funkar också på lite större och stadigare barn. Dock kan det bli lite omständigt när man ska byta sida när man måste av med både barn och sjal och börja om.
Användarens profilbild
Av Stark
Jag har små bröst och har bara lyckats amma bra i sele. Jag har lyckats amma i alla selar jag provat amma i men då är det ju i princip bara en sorts sele :lol: . Jag har barnet upprätt i selen och länger på axelbanden och kanske även midjebandet så att barnet åker neråt på magen och hamnar i bättre läge. Sen är det bara att hala fram bröstet.
Användarens profilbild
Av Carolinah
Har också ammat bra i både sele, MT och sjal men tycker nog MT är enklast.
Av Ponyo
Vad jag förstår så beror det mest på brösten. De bör vara en aningens akrobatiska.
Tydligen är inte taxöron en garanti för att det ska funka.

Själv kan jag amma i det mesta. Tom i en Beco Butterfly. Jag drar upp bröstet till mitten, så det hamnar över tygstycket som är mellan barnet och brösten.
Men jag tror att det kräver rejält akrobatiska bröst.
Användarens profilbild
Av Cillan
Tack för så många svar.

Ringsjal låter nog som något som skulle funka nu i så fall. Hmm jag som aldrig gillat att det inte avlastar på båda axlarna har börjat tänka om.
Mina bröst är inte särskilt akrobatiska. De sitter där de sitter och kan inte röras åt något håll.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?