Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
Jag har fått min lilla prins lite för tidigt (v 36 och vikt på 1820gr) och det har varit mycket med sondmatning med mera. Vi är nu hemma med hemsjukvård från neo och jag har hunnit prova min sjal 3 gånger. Han har sovit jättegott alla gånger men jag vet inte om jag får till det så bra med knytningarna. En gång har jag burit i någon timme och gått en liten promenad med hunden men det kändes inte bra mot slutet. Jag är så rädd att han ligger för ihoptryckt och inte får luft. När vi gick på promenad kändes det som att han gled längre och längre ner, ändå tycker jag att jag knyter så hårt att det nästan är svårt att få i honom. Har bara provat vagga än, vet inte om han klarar att sitta eftersom han fortfarande är så liten.

Det här är första gången (ville egentligen inte får med mig men maken tyckte jag såg så stolt ut):
Bild

Bild

Det här är den gången vi gick på promenad:
Bild

Bild

Bild
Det är här jag tycker att han börjat glida ner men det kanske är svårt att se på bilden.

Ser det ut som att han är ihoptryckt? Hur ska jag göra för att få honom att inte åka ihop så mycket med huvudet? Jag har lite svårt att röra armen framåt på den sidan han har huvudet på men så kanske det blir med vagga? Skulle han klara av att sitta upp eller är han för liten? Å andra sidan gillar jag idén med vaggan eftersom han då får sova.

Jag tycker det är lite bökigt att knyta men jag har ju ingen möjlighet att träffa någon eller gå på sjalträff eftersom han inte ska träffa massa folk än. Ibland känner jag att det hade varit bra att ha honom i sjalen typ när jag ska äta eller bara plocka disk eller liknande men känner att det inte är lönt att krångla med sjalen eftersom jag känner mig så osäker på det fortfarande och det tar tid. Gillar egentligen inte ringsjal då jag vill ha tyngden lika men funderar på om det kanske vore något att ha som snabblösning.

Hur stor ska han vara för att bäras i beco geminin? Den ligger och väntar på honom och jag tror att maken börjar bli lite sugen på att bära.
Användarens profilbild
Av Mammazenita
Jag bar min premaura son i en ganska fast sjal och i vanligt omslutet kryss. Det funkade för oss... Tror inte det är någon fara att de inte får luft osv, om man bara ser till att inget finns just framför näsa och mun. Dessutom får de ju'hjälp att själva komma ihåg att andas' när de hör mammans andning och hjärtslag:) Becons insats har jag använt fr normal nyfödd , hade den inte när Elliot kom (som var prematur), men den går ju att placera i lagom höjd för bebben. Du kan ju äv. Använda den med bebisens ben innanför i grodposition.
Jätte lycka till!!
Ni är jättefina!!
Användarens profilbild
Av Cillan
Idag var vi på IKEA på snabbvisit. Jag tänkte att det nog skulle vara jättebra att ha honom i sjalen eftersom det blir lite trygghet och ljuden kanske inte blir så höga som i vagnen. Knöt på mig den i bilen men trodde aldrig det skulle bli bra. Satte honom i groda (eller vad det kallas för), tycker egentligen vagga ser jättemysigt ut för honom eftersom han är så liten men jag tycker det är så svårt att få i honom och tycker inte att det blir bra. Det var nog den bästa sjalknytning jag gjort. Han knorrade lite precis när jag höll på att sätta i honom men sov sedan hela tiden på IKEA förutom att han knorrade lite om jag stod stilla för länge. Jag är faktiskt riktigt stolt över hur bra det blev och kan inte låta bli att lägga upp en bild. Det var bara andra gången jag hade honom sittande i groda. Den här gången försökte jag verkligen se till att benen var i groda från början så att han inte skulle sjunka ner och det lyckades (den här gången i alla fall).

Bild
Användarens profilbild
Av Cillan
I beskrivningen som följde med sjalen står det att barnets rumpa ska vara i höjd med min navel vid grodpos men skulle G ha sin rumpa så långt ner skulle huvudet hamna långt nedanför brösten och jag vill hellre att han har huvudet typ på brösten som på bilden ovan. Eller tänker jag fel?

Tack mammatillE
Av mammatillE
Cillan skrev:I beskrivningen som följde med sjalen står det att barnets rumpa ska vara i höjd med min navel vid grodpos men skulle G ha sin rumpa så långt ner skulle huvudet hamna långt nedanför brösten och jag vill hellre att han har huvudet typ på brösten som på bilden ovan. Eller tänker jag fel?

Tack mammatillE
Pussavstånd är lagom tycker jag, så att du kan pussa honom på huvudet! :loving: Jag tycker det ser bra ut! :tumup:
Användarens profilbild
Av Cillan
mammatillE skrev:
Cillan skrev:I beskrivningen som följde med sjalen står det att barnets rumpa ska vara i höjd med min navel vid grodpos men skulle G ha sin rumpa så långt ner skulle huvudet hamna långt nedanför brösten och jag vill hellre att han har huvudet typ på brösten som på bilden ovan. Eller tänker jag fel?

Tack mammatillE
Pussavstånd är lagom tycker jag, så att du kan pussa honom på huvudet! :loving: Jag tycker det ser bra ut! :tumup:
Aha vilket bra mått! Men det är det ju till huvudet så då är det ju bra. Det är så mysigt att böja ner huvudet och pussa honom eller bara snusa in bebisdoften.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?