Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
Det var jättebra. Men där står ju allt som redan sagts i den här tråden uppräknat, och sen på slutet hänvisar han till några bilder... dom skulle jag gärna vilja se, för jag kan inte alls visualisera en ergonomisk ställning för höft och ryggslut i BB. Och ja, jag har burit i den :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
Ni som har en BB-sele hemma-kan inte ni ta lite kort på hur det ser ut när barnet sitter i selen?
Användarens profilbild
Av Helena
Det konstiga var ju att när vi använde babybjörn till min äldsta pojke, så tänkte man ju inte på det där med grodställningen. Jag tänkte mer på att jag inte kunde böja mig framåt så bra för då hoppade hans huvud omkring och att jag blev trött i axlar och rygg av den. Men det finns nog inte så mycket kunskap om det här med barns ergonomi, jag visste i allafall inte så mycket om det innan jag började med sjalar.

Det där med att bära framåtvänt däremot, det hade jag läst om att det inte var så bra, så det försökte vi vänta med ett tag.
Användarens profilbild
Av maimiti
Alltså, nu har jag rotat runt på nätet efter bilder på BB med barn i och jag kan inte hitta någon bild där barnet sitter i grodställning eller har c-formad rygg. Det närmaste jag kunde hitta var den här sidan (första bilden till vänster) men inte ens där tycker jag att man kan kalla ryggen c-formad. Barnet sitter rakt och lutar huvudet inåt... Sen tycker jag iofs inte att positionen i Mobyn är optimal heller. Men, man kan sätta ett barn i en sjal på många olika sätt och alla gör det inte rätt, men i BB-selen går det ju inte att "knyta fel".

Jag vill också gärna se bilderna som den tyske läkaren skickade. Jag vill gärna veta hur det ser ut, och hur han burit sig åt för det betyder i så fall att alla andra faktiskt lyckas göra fel (inkluderat BB själva i sina reklambilder) och då är det kanske dags för BB att se över sina instruktioner.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Nämen...varför har dom babyn i handväskan? :D

Bild
Av Tyche
Jag har ju så klart fått bilderna med... och jag måste säga att det ser inte ens skönt ut för barnet på de bilderna. (Speciellt inte för det stora barnet). Vill någon se bilderna som dem skickade, så kan jag lägga ut dem.

Jag kan länka det här till BB, få se hur dem reagerar/om jag återigen får svar snabbt.

Svaren på FL var inte många;

http://www.familjeliv.se/Forum-3-167/m5543788.html
Användarens profilbild
Av Mia
Det är klart vi vill se bilderna!
Användarens profilbild
Av Imse
Jag använde BB till min son( jag visste inte om något annat då vi köpte den og sen hadde vi inte råd om at köpa något annat).. Och han satt aldri i någon grodställing. Benen hang rakt ner hela tiden och bebbisen bara dinglade i selen uten något stöd alls. Kanske inget konstigt att jag hadde ont i axlar och rygg hela tiden.. Jag har inget kort på hur det seg ut, kan jo prova at ta et när Maria vaknar.. Hon är inte för stor för BB ennu, men vi använder den såklart inte. Jag provade i augusti, gikk ner i stallet för at mocka, men efter några minuter gick jag in och fann fram ringsjalen igen..
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag har en gammal modell, men tror inte att sittställningen ändrats i de nya, det är nog bara bärarens finesser som förbättrats, TROR jag.

Har ingen kamera men sist jag provade BB var nog G 3 mån och jag upplever att bebin sitter upptryckt mot ens mage/bröst, benen hänger. Jag tycker nog inte att höfterna verkar belastas, barnet sitter inte i selen utan hänger mer. Om jag inte minns fel... :roll: Jag har ju burit mins första 2 barn i den selen.
Användarens profilbild
Av Mia
Alltså kan man inte be dem skicka en bild på hur barnet Bör sitta och en bild som visar hur det ser ut när de sitter så i selen?
Användarens profilbild
Av Imse
:D Blev nåt fel
Senast redigerad av Imse den tis nov 15, 2005 13:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Imse
Bild

Bild

Bilderna blev inte så bra. Men ingen grodställning på den här tjejen i allafall! Nån som vil köpa en Baby Björn?
Användarens profilbild
Av maimiti
Imse skrev:Bilderna blev inte så bra. Men ingen grodställning på den här tjejen i allafall!
Helt ok för ändamålet. Man ser ju det man behöver se...
Imse skrev:Nån som vil köpa en Baby Björn?
Hmmm. Låt mig fundera... Nej, jag tror inte det ;)
Användarens profilbild
Av Imse
maimiti skrev:
Imse skrev:Bilderna blev inte så bra. Men ingen grodställning på den här tjejen i allafall!
Helt ok för ändamålet. Man ser ju det man behöver se...
Imse skrev:Nån som vil köpa en Baby Björn?
Hmmm. Låt mig fundera... Nej, jag tror inte det ;)
Är du säker? Den har ju en fin färg? Men den duger inte till att bära bebbisar med..
Användarens profilbild
Av Panakeia
Imse skrev: Är du säker? Den har ju en fin färg? Men den duger inte till att bära bebbisar med..
begär du ändå inte för mycket nu? att den ska vara både snygg å praktisk? :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?