Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag har umgåtts lite med symaskinerna idag :D Dottern har inga tröjor, så hon fick välja i tygskåpet.

Bild
Bild

Hjälp vad stora bilderna blir när man tar dem från fb, kan man göra nåt åt det?
Användarens profilbild
Av glis
kvarnkvik skrev:Hjälp vad stora bilderna blir när man tar dem från fb, kan man göra nåt åt det?
Man kan blogga dem och länka dit :wink: På WP kan man lägga dem i eget bibliotek utan att publicera.
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:
kvarnkvik skrev:Hjälp vad stora bilderna blir när man tar dem från fb, kan man göra nåt åt det?
Man kan blogga dem och länka dit :wink: På WP kan man lägga dem i eget bibliotek utan att publicera.
men jag orkar ju inte blogga :roll:
Av mly
Titinea skrev:
mly skrev: Jag har också sytt, men prioriterat mig själv...
Snyggt! :)
Tack! Ikväll har det blivit en i lila klöver, jätte fin den med, vad jag gillar att sy till mig själv när man har fått tag på ett bra mönster.

Ditt babynest ser verkligen avancerat ut, va det svårt?
Användarens profilbild
Av Titinea
mly skrev:
Titinea skrev:
Tack! Ikväll har det blivit en i lila klöver, jätte fin den med, vad jag gillar att sy till mig själv när man har fått tag på ett bra mönster.

Tack! :)
Jag utgick från ett mönster i en bok:Sy för baby och barn från hela familjens hobby bibliotek. Där de utgår från en fyrkant och gör fickor för skivor. syr på handtag och spänner ihop med band i kortsidorna. Ganska enkel konstruktion egentligen.
Jag gjorde liften mindre än original. Sedan lade jag till en "livboj" för att få babynest känslan. Den kan sen tas bort
Användarens profilbild
Av CAKirre
Titinea skrev:
mly skrev:
Titinea skrev:

Jag utgick från ett mönster i en bok:Sy för baby och barn från hela familjens hobby bibliotek. Där de utgår från en fyrkant och gör fickor för skivor. syr på handtag och spänner ihop med band i kortsidorna. Ganska enkel konstruktion egentligen.
Jag gjorde liften mindre än original. Sedan lade jag till en "livboj" för att få babynest känslan. Den kan sen tas bort
Vad lade du i för skivor? *nyfiken*
Användarens profilbild
Av Titinea
CAKirre skrev:
Titinea skrev:
mly skrev:
Titinea skrev:

Vad lade du i för skivor? *nyfiken*
Jag letade som en tok efter ett alternativ för masonit som det stod i beskrivningen. Det är ju ganska tungt tyckte jag. Så hittade jag att ikea använder wellplast i sina förvaringslådor av tyg. Så jag letade och tillsist hittade jag sådant. Men det blev 6mm istället för 4 mm som jag hade tänkt mig. Men den är lätt men stabil... :tumup:
Användarens profilbild
Av tesoj
Nu har brorsan gift sig så här kommer bild på hans och hans sons kavaj som jag sytt. Bild Brorsan har även en väst och byxor, men de har mamma till största del sytt.
tesoj skrev:Nu har brorsan gift sig så här kommer bild på hans och hans sons kavaj som jag sytt. Bild Brorsan har även en väst och byxor, men de har mamma till största del sytt.
Så gulligt med matchande kavajer :-)
Själv har jag sytt mig en höstjacka som blev klar i morse.
Bild
Fler bilder finns i min blogg.
linafelicia skrev: Så gulligt med matchande kavajer :-)
Själv har jag sytt mig en höstjacka som blev klar i morse.
Bild
Fler bilder finns i min blogg.
Oj så fin! Jag har sneglat på det där mönstret men inte riktigt fallit för de jackor jag sett tidigare, men din var ju ursnygg!!! Var den svår att sy? Nu blev jag sugen på att köpa det ändå. Jag hittar ingen jacka som är som jag vill så jag tror att jag kommer måsta sy en.
Knyttet & K skrev:
Oj så fin! Jag har sneglat på det där mönstret men inte riktigt fallit för de jackor jag sett tidigare, men din var ju ursnygg!!! Var den svår att sy? Nu blev jag sugen på att köpa det ändå. Jag hittar ingen jacka som är som jag vill så jag tror att jag kommer måsta sy en.
Tack.
Jag tyckte inte att det var någon komplicerad jacka att sy och det pågår en sewalong hos karinottilia med den just nu så det finns gott om bilder och beskrivningar.
Användarens profilbild
Av yonohanna
Nu går jag lite crazybanana o tänkt köpa en overlockmaskin, jag som knappt kan sy liksom :roll:
Men antingen ska jag köpa en Huskylock 90 eller Huskylock 901, vilken tror ni är bäst?

Eller finns det nån annan som passar en ovan bättre tro? Till humant pris då...
  • 1
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?