Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pinova
Vilket ullunderställ är bäst? och varför? :hmm:
P o P, Janus eller Nöstebarns? eller något annat märke?

Vad är skillnaderna mellan dessa?

Planerar att köpa till vår son född i maj -12.

Tacksam för svar
:hello:
Vi körde PoP förra vintern och är jätte nöjda. Vi hade deras lager 1 i merinoull och lager 2 i ullfrotté om det var riktigt kallt.
De har också ullstrumpor modell tunnare och i ullfrotté som är tjockare. Smidigt med allt på samma ställe. :tumup:

Har också kört ullstrumpbyxor från minimundus (kan det vara Janus kanske? :hmm: ) För oss med kalla golv var strumpbyxorna guld värda. :) Inga kalla fossingar när hon kröp runt. Och rätt som det är så kryper er prins... :heart:
Av Pinova
:hello:

Alltså, kikade på PoPs hemsida. Där fanns overaller i ullfrotte som lager 1 och även body/byxa i merinoull som lager 1. Hade ni båda dessa?
Av Pinova
Tack för svar! :tumup:
Nu måste jag kika alla alternativ.

Hur skulle ni klä ett sjalbarn? Dubbla lager ull? (body/byxa + overall samt vantar, strumpor och mössa)? eller hur funkar det? :hmm:
Av honungsmarmelad
Jag skulle skippa Polarns, de använder behandlat ull. Själv ska jag köpa från Engel, antingen från Kokobello eller direkt från företaget.
Pinova skrev::hello:

Alltså, kikade på PoPs hemsida. Där fanns overaller i ullfrotte som lager 1 och även body/byxa i merinoull som lager 1. Hade ni båda dessa?
Vi hade ullbody och byxor i laget 1, två uppsättningar och byxa och jacka i lager 2.

Men det är klart, jag tänkte inte på behandlingen då vi köpte understället. :rodna:
Ms.Ery skrev:Säger också obehandlad ull och slår ert slag för Troll. (Vissa tassar och Reina har prisvärda ull-kläder också)
Håller helt med (även jag är en partisk försäljare som säljer även denna 8) ), men Trolls ull är faktiskt behandlad. De kallar själv sin ull för lanolinfri vilket gör att den inte kliar och heller inte tovar ihop sig vid maskintvätt. Men den är även ökotexmärkt, en humanekologisk certifiering, vilket innebär att slutprodukten inte innehåller kemikalier som är farliga för användaren :tumup:
Av Ms.Ery
mammagumman skrev:
Ms.Ery skrev:Säger också obehandlad ull och slår ert slag för Troll. (Vissa tassar och Reina har prisvärda ull-kläder också)
Håller helt med (även jag är en partisk försäljare som säljer även denna 8) ), men Trolls ull är faktiskt behandlad. De kallar själv sin ull för lanolinfri vilket gör att den inte kliar och heller inte tovar ihop sig vid maskintvätt. Men den är även ökotexmärkt, en humanekologisk certifiering, vilket innebär att slutprodukten inte innehåller kemikalier som är farliga för användaren :tumup:
Jaså! Man lär sig nåt nytt hela tiden :P
Älskar ändå Troll, tycker de är det absolut bästa ull-kläderna
Ms.Ery skrev:
mammagumman skrev:
Jaså! Man lär sig nåt nytt hela tiden :P
Älskar ändå Troll, tycker de är det absolut bästa ull-kläderna
Det gör min dotter Liv med :tumup:
Av Pinova
Tack för alla länkar och tips.
Har börjat kika igenom dem nu. :tumup:

Jag gillar denna från Troll: Bild

Finns den att få tag på någonstans tro?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?