Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

linafelicia skrev: Jag har sytt en i svart vadmal som jag broderat på. Den använder jag som handväska. Jag har använt den hur mycket som helst, jag gillar verkligen modellen. Eftersom den har veck i sidan är den snygg oavsett om det bara ligger lite saker i den eller om jag knölat ner regnkläder och lunchlåda och allt annat som man behöver ha med till jobbet ibland.
Bild
Enda nackdelen är att den inte går att ha på axeln. Om jag skulle sy en ny skulle jag göra handtagen en aning längre så att jag slapp bära den i handen alltid.
Vad är det för mönster? Systemetkasse? Så söt!
xsaga skrev:
linafelicia skrev: Jag har sytt en i svart vadmal som jag broderat på. Den använder jag som handväska. Jag har använt den hur mycket som helst, jag gillar verkligen modellen. Eftersom den har veck i sidan är den snygg oavsett om det bara ligger lite saker i den eller om jag knölat ner regnkläder och lunchlåda och allt annat som man behöver ha med till jobbet ibland.
Bild
Enda nackdelen är att den inte går att ha på axeln. Om jag skulle sy en ny skulle jag göra handtagen en aning längre så att jag slapp bära den i handen alltid.
Vad är det för mönster? Systemetkasse? Så söt!
Nej, den är stor som en vanlig plastkasse.
Tassar också här för bra julklappstips! :tumup: (Men än är inte sommarn riktigt riktigt slut...) :wink:
:hello:

Har ni sytt några tygkassar?

Här finns det en beskrivning som var väldigt utförlig och noggrann:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=177482.0

Jag är på gång med en nu, men fastnade på beskrivningen av bottensömmen (french seam)

sew across the bottom encasing the seam allowance

Man syr först en söm med rätsidan av kassen utåt. Sen vänder man ut och in och AHA! syr in sömsmånen med en söm från avigan. Nu fattar jag! Men då blir det som en uppåtstående kant i botten ju?

Jaja. Det här är nog i alla fall den beskrivning som jag har hittat som har prydligast lösningar på handtag och botten.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?