Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sussie
hej
är ny på detta med att bära i sjal
har en vävd långsjal och både jag och lillan stor-trivs med sjalbärandet
men jag undrar hur man gör när man är utomhus?
när jag ska ta på sjalen så släpar ju allt tyg runt på golvet, gör man det utomhus så blir sjalen smutsig, lerig , grusig etc
hur gör ni andra när ni sätter på sjalen utomhus??
ge mig gärna många smarta tips och tricks
(dottern är 2,5månader gammalt och jag bär henne på magen)
Av honungsmarmelad
Jag ställer mig där det är någorlunda rent och torrt men bryr mig inte så mycket om ifall ändarna släpar i marken lite, tvättar mina sjalar ofta och den delen av tyget som blir smutsigt är ju inte i närheten av bebisen. Annars kan man knyta dubbelt kryss, då kan man ta i och ur bebis utan att knyta upp. Den knytningen körde jag innan liten kunde sitta upp eftersom jag inte ville lägga honom på marken.
Av Skogstokig
jag tycker inte sjalen blir särskilt smutsig när jag sjalar utomhus :hmm: fast ställer mig väl inte på värsta leriga stället kanske. gräs och asfalt smutsar inte ner särskilt mycket.

beroende på sjal och knytning gör jag nog på olika sätt. några små tips har jag kanske - lösa sjaländar kan hållas fast mellan knäna eller stoppas i fickorna för att inte släpa i marken. knyta i närheten av en bänk eller annat "rent" så kan sjalen landa där istället för på marken.

kortare sjal om den känns onödigt lång och släpig? :hmm:
Användarens profilbild
Av mandisg
Är det riktigt regnigt och lerigt så planerar jag att ha med sele istället. Annars bra tips ovan!
Användarens profilbild
Av Asia
Stoppa ändarna i byxfickan :tumup:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Asia skrev:Stoppa ändarna i byxfickan :tumup:
Den är bra! :tumup:

Annars har jag, precis som tipsats om tidigare brukat bära mycket i dubbelt kryss när vi varit ute på vift (har i princip bara burit med vävda sjalar) och jag inte vetat hur möjligheterna till att knyta om har varit. Smidigt att ha sjalen på sig färdigknuten och bara lyfta i och ur barnet när det behövts :D
Användarens profilbild
Av theos
Jag brukar ställa mig där det är någorlunda torrt och rent. Tycker inte den blir särskilt smutsig faktiskt.. Smart tips att stoppa ändarna i fickorna :tumup:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Att knyta sjal utan att nudda backen;
- Om jag har haft någonstans att lägga ifrån mig barnet, haft någon som hållit barnet eller om barnet ex. sitter kvar i bilstolen har jag hållit sjalen över ena armen och snabbt lindat sjalen runt mig (alltså börjat i ena änden på sjalen, inte med mitten så som beskrivningar oftas visar) så att den är acceptabelt på plats och inte släpar i backen och sen justerat och satt i barnet.

- Vid ryggknyt (brukar svinga barn och sjal samtidigt) har jag ibland knutit sånna öglor/knutar som bara är att dra i för att lossa, längst ut i ändarna så att sjalen bara varit 2-2,5m just när jag svingat, och har sen kunnat dra loss en ände i taget när jag ska knyta.

...eller också ser man till att ha en tålig sjal så man inte behöver oroa sig i om sjalen blir lite smutsig i ändarna! :tumup: :wink:
Användarens profilbild
Av verre
CrazyMagpie skrev:Att knyta sjal utan att nudda backen;
- Om jag har haft någonstans att lägga ifrån mig barnet, haft någon som hållit barnet eller om barnet ex. sitter kvar i bilstolen har jag hållit sjalen över ena armen och snabbt lindat sjalen runt mig (alltså börjat i ena änden på sjalen, inte med mitten så som beskrivningar oftas visar) så att den är acceptabelt på plats och inte släpar i backen och sen justerat och satt i barnet.

- Vid ryggknyt (brukar svinga barn och sjal samtidigt) har jag ibland knutit sånna öglor/knutar som bara är att dra i för att lossa, längst ut i ändarna så att sjalen bara varit 2-2,5m just när jag svingat, och har sen kunnat dra loss en ände i taget när jag ska knyta.

...eller också ser man till att ha en tålig sjal så man inte behöver oroa sig i om sjalen blir lite smutsig i ändarna! :tumup: :wink:
det ska jag lära mig!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?