Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Gummisnodden
Till ryggen om man ska prova att knyta upp en 3-4månaders? Eller e han för liten? är är iof lika stor som en 5-6månaders... :wink:
Ja vill knyta med min vävda 4,9m.
Skicka gärna me nån länk där man ser hur man knyter! Är inte så bra på namnen på knytningarna nämligen. :oops:
Användarens profilbild
Av April
Tibetansk ryggsäck hittar du på första sidan under "Knyta"

Kram
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag tycker också tibetan är lättast att få till, och snabbast. Omslut på ryggen är lite bökigt tycker jag.
Användarens profilbild
Av Gummisnodden
Oj Tibetan såg helrörig ut?! :shock: Ja hajade inte riktigt men nästan...
Men hur 17 ska man få upp bebisen på ryggen på rätt plats ensam? :roll:
Användarens profilbild
Av Anso
Gummisnodden skrev:Oj Tibetan såg helrörig ut?! :shock: Ja hajade inte riktigt men nästan...
Men hur 17 ska man få upp bebisen på ryggen på rätt plats ensam? :roll:
Titta på www.mamatoto.org bra videosnuttar. Öva i sängen och kanske utan sjal i början.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag hade Axel i rn ryggsäcksvariant !!!

Börjar som ryggsäck o tar bara under rumpan bak han klagade när man korsade sedan knöt jag fram uppe vid bröstet det blev mer rätt avlasning då !!

Bild

Hoppas det hjälper nått :lol:
Användarens profilbild
Av Gummisnodden
Men alltså tibetansk ryggsäck knyter man inte utan bara stoppar in ändarna under där fram? eller vadå? åker de inte upp då?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Man trär ändarna utifrån och in genom axelbanden. Sedan kan man knyta med med den anra änden, eller tvinna runt sig själv på tillbakavägen. Är sjalen lång så kan man dra ändarna hela vägen ner/bak igen och knyta på ryggen. :wink:

Fullkomligt kristallklar beskrivning eller hur :lol:
Användarens profilbild
Av trollmamma
När jag köpte min första Hoppe hade dem denna knytningen då var det inte alls tibetansk-avslut ( det man drar under rygg-tåtarna )

Bild

Här är ju Eliot inte så lång i ryggen så det avlastar bäst att knyta ovanbröstet . :lol:
Användarens profilbild
Av Helena
lwinroth skrev:Man trär ändarna utifrån och in genom axelbanden. Sedan kan man knyta med med den anra änden, eller tvinna runt sig själv på tillbakavägen. Är sjalen lång så kan man dra ändarna hela vägen ner/bak igen och knyta på ryggen. :wink:

Fullkomligt kristallklar beskrivning eller hur :lol:
Jag trär inifrån och ut.
Användarens profilbild
Av Louise
När man ska lära sig bära på ryggen tycker jag omslutetX med en knut fram är suveränt. Alltså, tyget över barnets rygg, fram och knyt direkt en knut på din mage, precis under bysten. Då sitter barnet stadigt och även för en nybörjare känns det tryggt att fortsätta med resten av knytningen enligt vanlig omslutetX utan att oroa sig för att tappa barnet. Efter ett tag när både barn och vuxen är mer vana vid ryggbärande så behövs inte knuten, barnet ligger still ändå medans man knyter.
Användarens profilbild
Av Alven
Louise skrev:När man ska lära sig bära på ryggen tycker jag omslutetX med en knut fram är suveränt. Alltså, tyget över barnets rygg, fram och knyt direkt en knut på din mage, precis under bysten. Då sitter barnet stadigt och även för en nybörjare känns det tryggt att fortsätta med resten av knytningen enligt vanlig omslutetX utan att oroa sig för att tappa barnet. Efter ett tag när både barn och vuxen är mer vana vid ryggbärande så behövs inte knuten, barnet ligger still ändå medans man knyter.
Under bysten? Blir inte det jättkonstigt sen när man drar banden över axlarna? Jag knyter alltid knuten över bysten jag... men det är väl en smaksak som allt annat...
Användarens profilbild
Av Louise
Under bysten? Blir inte det jättkonstigt sen när man drar banden över axlarna? Jag knyter alltid knuten över bysten jag... men det är väl en smaksak som allt annat...[/quote]

Absolut en smaksak :)
Jag har dock upptäckt när jag hjälper nybörjare som aldrig har burit på ryggen att det är enklare för dem att göra knuten under bysten. Det går smidigare, det blir mer naturligt att knuten hamnar där än att de ska kämpa för att få upp den över bysten.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?