Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
kristinek skrev:Tass

Är sugen på att lära mig sy waldorfdockor till kompisarnas barn(sonens gudson+hans syster och sonens gudfars son kommer få någon julklapp iaf). Ska gå på kurs hos min mamma tänkte jag :tumup:
Du kan få låna en bok av mig. Eller ett häfte.
Användarens profilbild
Av SaraLj
Amaltea skrev:
Fryle skrev:
Amaltea skrev:
corona skrev:
nalimea skrev:Åh, jag vill göra finfin adventskalender till sonen.
Hur? Av vad? Med vad i?

Jag drömmer om att hinna göra en sådan här, av tändsticksaskar:
:love:

Någon som har tips på vad man kan pyssla av tändstickor, det lär ju bli några över efter ett sådant projekt :lol:
En tändstickstavla med Bodens fästning kanske? :Hahaa:
Jamen att jag inte tänkte på det direkt :tumup: :lol:
Youtuba på matchart :shock: :shock: :shock: :whut: Folk är inte kloka. (varför inte bygga en modell av bodens fästning.... :roll: )
Jag håller på med en alternativ grej för några av mina tändstickor (22 st)... Bild kommer på färdig produkt...
Användarens profilbild
Av SaraLj
Ponyo skrev:

Är sugen på att lära mig sy waldorfdockor till kompisarnas barn(sonens gudson+hans syster och sonens gudfars son kommer få någon julklapp iaf). Ska gå på kurs hos min mamma tänkte jag :tumup:
Jag har också ett sånt häfte från 70-talet typ... (kan kopiera då jag antar att det inte säljs längre)
Användarens profilbild
Av Novemberros
Jag skall försöka sy dockkläder. Åtminstone ett plagg. Och kanske sängkläder till docksängen. (Docka och säng har jag köpt på Myrorna och tänkte nog att hon skulle få dem till 2 årsdagen).
Av Franneke
SaraLJ och Ponyo: Är det dockhäftet från Neuschütz eller liknande? Det har jag letat efter jättelänge, har hört att det är bra. Jag skulle gärna vilja låna det eller så, kopiera det också gärna åt andra!
Användarens profilbild
Av SaraLj
Franneke skrev:SaraLJ och Ponyo: Är det dockhäftet från Neuschütz eller liknande? Det har jag letat efter jättelänge, har hört att det är bra. Jag skulle gärna vilja låna det eller så, kopiera det också gärna åt andra!
Det är det jag har! reviderat 1980 :-D
Användarens profilbild
Av yonohanna
SaraLj skrev:
Ponyo skrev:

Jag har också ett sånt häfte från 70-talet typ... (kan kopiera då jag antar att det inte säljs längre)
Jag vill oxå gärna ha, om jag får :)
Av Franneke
Åh vad bra att det är det häftet! :vågen: Waldorffröken här hade lovat att leta upp, men hon hittar inte. Kan vi organisera någon slags låne och kopieringsrunda? Jag hjälper som sagt gärna till och fixar med jobbet att göra det!
Av dinnajad
Aborre skrev:
yonohanna skrev:
SaraLj skrev:
Ponyo skrev:

Jag vill oxå gärna ha, om jag får :)
Skulle någon kopiera och få en upplaga övers så vill jag gärna ha :D
Jag med!
Av Franneke
Oh vad roligt att så många är intresserade av häftet! Ska vi kanske starta en tråd om att sy dockor? :loving:

(Om det inte redan finns på detta forum där typ allt finns! Jag tror mina senaste sökningar om garn, färgning och nåt mönster eller så ledde alla fram till SB! :lol: )
Användarens profilbild
Av verre
vad lägger man i dessa små askar då?

godis gillar jag inte att ge.. jag vill ge trosor/kalsonger advendsprydnadssaker ljusstakar mm mm men jag tänker för stort.. vad ger ni som får plats där i?
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag har inte haft en tanke på att börja med julklappar än. Det känns ju som om det vore evigheter kvar. Men det är det ju förstås inte.
Tänkte nog satsa på lite produktion av tygkassar till jul. Kika in här om redan klara kassar.
Bild
För nog tror ni väl att mor- och farmödrar gärna går och shoppar med en tygkasse som barnbarnet målat på? Fast frågan är om det är lika kul för min bror och syster eller svägerskan.
Av Smultronbarn
Vad ni är ute i god tid! :siishah:

Jag som fortfarande tycker det är lite lite sommar kvar och längtar efter att bada i havet en sista gång innan hösten tar vid... :mrgreen: Men kanske kan jag göra några julklappar med tema "minnen från sommaren"? :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?