Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Rövardotter74
Hej!

Vi har testat det mesta nu utan framgång.

Min man är 1,87 och ganska stor och kraftig, dock inte fet. Vår bebis är snart 5 månader och väger ca 6,5-7 kg.

Jag kör trikåsjal, vävd långsjal och MT men inga passar min man. Magen hamnar i vägen och bebben sitter inte bra. Vi köpte nu en Ergo sport men samma med den. Den är för kort i axelbanden.

Tips på enkel bärsele till maken, som kan passa eller är vi dömda att köra Babybjörn?
Användarens profilbild
Av telistant
Min man är dryga 2m lång och iofs väldigt smal. Men manduca funkar iallafall med tanke på längden på axelbanden, och midjebältet på den är långt!

Hur det funkar m magen har jag dock inte koll på men sjal måste ju funka om den är tillräckligt lång. Jag har ju som höggravid (tidigare grav) och är 162 cm lång burit 2 åring ovånpå magen och det har funkat även om barnet kom långt upp.

Fråga mer om det är oklart eller jag har missuppfattat det hela :tumup:
Användarens profilbild
Av God_cares
Tass
Användarens profilbild
Av Ketronya
Jag har också en ganska "stabil" karl och han har burit i trikå och nu i vävd och det funkar bra. Lillen sitter bra, inte likadant som när han sitter hos mig men ändå bra. På vilket sätt blir det dåligt? Kan du förklara lite mer?

Alternativet är ju att bära på rygg där ingen mage är i vägen om det är det som är kruxet.
Användarens profilbild
Av Labyrint
Har en kompis med ganska precis samma längd och kroppsbyggnad som burit min dotter en del, aldrig några längre stunder men provat lite. Och bara på ryggen så vitt jag kan minnas. Och det är ursvårt att få en sele att sitta bra! Bröstspännet hamnar i halsgropen hela tiden och går inte att sänka mer (Pognae, Beco Butterfly, Tula). Sjal funkar däremot bra, den är ju anpassningsbar på ett helt annat vis.

Jag tycker alltså han ska försöka bli kompis med sjalandet, det borde gå att knyta så att det blir okej, för vill han sedan gå över till rygg kan det bli svårt där med tyvärr med selar.
Av Rövardotter74
Tack för era svar! :tumup:

Maken bar vår förstfödda utan problem i en MT, så han är ändå ganska van. Kanske magen blivit lite större med åren.

Skrev för övrigt fel, vi köpte Ergo Performance - inte sport. Ryggbandet som man spänner går ända upp i nacken. Funkar inte alls. Detta när axelbanden är på det längsta.

Vi vill bära på magen än så länge, annars är kanske rygg ett alternativ. I trikån böjs lillkillens rygg åt fel håll. Det blir liksom som att han svankar med ryggen.

Skulle vara skönt också med en sele som alternativ. Det går lite snabbare.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Rövardotter74 skrev:Hej!

Nu har vi bytt Ergo Performance till en Sport istället och den passar jättebra. Kan rekommenderas till större personer. =)
Så bra att ni hittat ngt som passar er! :D

Just sport har funkat bra även här på en stor (lång) pappa och nu passar Tula Toddler för både barn och far (och mor, icke att förglömma) :tumup:
Av p_sarah

Nu har vi bytt Ergo Performance till en Sport istället och den passar jättebra. Kan rekommenderas till större personer. =)
Vad bra att ni hittat något som funkar! (Jag tyckte det var lite konstigt att sport inte passade, efter ditt första inlägg där)

Min man har en mage ivägen ;) när han bär i becon men i vävd sjal funkar det super, han har aldrig velat använda selen som jag skaffade "för hans skull" innan T föddes :D Han sätter bebisen ganska högt upp (fast det gör jag också) och det är inga problem.

(dessutom är han 100 ggr snyggare med sjal än med sele :loving: )
Av Rövardotter74
p_sarah skrev:

Vad bra att ni hittat något som funkar! (Jag tyckte det var lite konstigt att sport inte passade, efter ditt första inlägg där)

Min man har en mage ivägen ;) när han bär i becon men i vävd sjal funkar det super, han har aldrig velat använda selen som jag skaffade "för hans skull" innan T föddes :D Han sätter bebisen ganska högt upp (fast det gör jag också) och det är inga problem.

Den vävda sjalen föll aldrig min man på läppen riktigt. ;-) Vi hade en älskad MT till dottern och blev rejält bortskämda så inte mycket har levt upp till samma standard efter den (gett bort den dessvärre).

Ergo Sport funkade riktigt bra - inga problem alls trots maggen. ;-)
Av p_sarah
Rövardotter74 skrev:
p_sarah skrev:

Den vävda sjalen föll aldrig min man på läppen riktigt. ;-) Vi hade en älskad MT till dottern och blev rejält bortskämda så inte mycket har levt upp till samma standard efter den (gett bort den dessvärre).

Ergo Sport funkade riktigt bra - inga problem alls trots maggen. ;-)
Åh, ni får skaffa en till som han väljer ut själv ;)
Av Rövardotter74
CrazyMagpie skrev:

Just sport har funkat bra även här på en stor (lång) pappa och nu passar Tula Toddler för både barn och far (och mor, icke att förglömma) :tumup:
Tula Toddler ska jag kika närmare på. =)
Av Rövardotter74
Rövardotter74 skrev:
CrazyMagpie skrev:

OJ, vad bra Tula Toddler ser ut att vara. Och jättefina allihopa! Passar de alltså för en bärare modell större (läs mage!)?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Rövardotter74 skrev:
Rövardotter74 skrev:
CrazyMagpie skrev:

OJ, vad bra Tula Toddler ser ut att vara. Och jättefina allihopa! Passar de alltså för en bärare modell större (läs mage!)?
Vi är mest stora på längden i den här familjen, så hur de sitter med mage vet jag inte. Däremot är remmarna låååååååånga (nästan så att jag har varit lockad att kapa dem ;) ) så längdmässigt så sätt ska det nog inte vara ngt problem, och vaddering på axelband och midjebälte är också rejält tilltaget. Men som vanligt när det gäller selar, det är ju bäst att testa själv. ;)

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?