Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi väntar barn i februari och jag har börjat kolla lite på ergonomiska selar. Min sambo var först negativt inställd till sele eftersom han testat babybjörn till sin son = för liten och obekväm. Babybjörn är dock inte aktuellt i min värld.
Sambon är 184 cm lång och rätt kraftigt byggd med bred bröstkorg. Han mäter 123 cm över bröstkorgen och 112 cm runt midjan.
De selar vi kollat på är främst Manduca, Ergo och Beco. Någon som har erfarenhet av dem på en lite kraftigare person? Eller andra tips?
Min man är i ungefär samma storleksklass som din man och han är nöjd med vår ergo original. Personligen tycker jag att det ser ut som att det skulle vara skönare för honom med lite längre axelremmar, men han säger att det är bra så då är det väl så. :p
Jag har ingen koll på makens mått på bredden, men han är 193 cm lång och lite grov men inte tjock. Han har burit mycket i Ergo och tyckt det var bra. I och för sig vad det gamla sorten, vet inte hur mycket det skiljer sig från de nyare.
Ergo sport!
Den är ju utformad för lite större personer
Och är väldigt bekväm tyckte jag då jag testade. Beco har jag en som jag inte riktigt tycker om men också en patapum av gamla sorten och den stortrivs både jag och maken i (vi är båda strl större)
Manducan passar riktigt kraftiga personer.
Lånade ut vår bärsele till en vän som är riktigt stor i omfånget och det fanns en hel del kvar att spänna ut på remmarna.

Ergo, har jag för mig, har en slags bältesförlängare att köpa till om jag inte helt missminner mig :hmm:
Tack för svar! Vi får försöka titta lite irl också. Känns bara som att det är viktigare att selen passar sambon än mig, dels för att jag räknar med att det mesta funkar på en kvinna i av medellängd i strl 36 och dels eftersom jag är mer intresserad av sjal än han är.
Clavinova skrev:Tack för svar! Vi får försöka titta lite irl också. Känns bara som att det är viktigare att selen passar sambon än mig, dels för att jag räknar med att det mesta funkar på en kvinna i av medellängd i strl 36 och dels eftersom jag är mer intresserad av sjal än han är.
En del selar är för stora för dig tror jag. Jag är större än 36 men kan tex inte ha tula toddler. Kan vara bra att veta!
Stort tack för tips! Just nu så lutar det mest åt manduca, men får vi tag i dem billigt kanske vi köper en ergo sport också, tänker att det kan vara praktiskt att ha varsin.
Mammazenita skrev:Sutemi !! Fantastiskt bekväm att bära med!! Men man behöver vara av 'lite grövre modell 'för den ska sitta riktigt bra! :tumup:
Hm, då lär den dock bara passa på F, inte på mig... Men tack ändå!

Jag tror att planen just nu är att vi ska försöka hitta en begagnad manduca eftersom jag mest troligt kommer använda den mest första tiden, så kan vi köpa en ergo sport senare till F om det inte räcker med manducan.
Vad blev det i slutändan? :) Synd att ingen tipsat om Beco Butterfly II, den är super! Mannen här hemma är 197 lång och har också ett brett axelparti (men inte överviktig). Själv är jag väldigt kort 153 och bär samma storlek som du, 36. Vi köpte Becon just för att den marknadsförs och vad jag förstått det som är känd för att passa både stora och små personer. Vad man sedan tycker är bekvämast är en annan sak. :) Jag ser dock inga hinder varför en Beco Butterfly II inte skulle sitta fin fint på din man.
Vi köpte en jättefin Manduca på blocket, och den verkar passa! Nu ska vi bara förstå oss på den och få en bebis man kan sätta i den ;-)
Tänker fortfarande dock även försöka få tag i en ergo sport, med tanke på hur olika stora vi är så skulle det vara skönt att slippa ändra alla inställningar när vi byter emellan. Becon ser dock också fin ut!
Men vad bra att ni hitta en sele! :D Ja, det där med att hitta alla knäppen i början är inte lätt. :P Vet inte hur det funkar på Manducan att ändra storlek mellan personerna men på Becon är det busenkelt. Vågar inte uttala mig hur man spänner och fixar Manducan mellan två personer så det kanske är mer komplicerat men det bör inte vara det. Någon annan kanske kan uttala sig om det. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?