Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag stickar vidare på min kofta som från början var en sjal och har nu kommit till precis under brösten. Jag funderar lite på att den ska smita åt lite där och att jag sen ska öka lite och göra den ganska lång.
Har ni andra någon koll på hur det är med rätstickning. Om jag gör ett fält med rätstickning drar det ihop sig lite på bredden då också eller är det bara på höjden?
Än så länge har jag inte bestämt mig för om jag ska göra såhär eller om den bara ska bli en vanlig rak kofta så jag fortsätter sticka på ärmarna istället tills jag tänkt färdigt.
Bild
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:Jag stickar vidare på min kofta som från början var en sjal och har nu kommit till precis under brösten. Jag funderar lite på att den ska smita åt lite där och att jag sen ska öka lite och göra den ganska lång.
Har ni andra någon koll på hur det är med rätstickning. Om jag gör ett fält med rätstickning drar det ihop sig lite på bredden då också eller är det bara på höjden?
Än så länge har jag inte bestämt mig för om jag ska göra såhär eller om den bara ska bli en vanlig rak kofta så jag fortsätter sticka på ärmarna istället tills jag tänkt färdigt.
Bild
Rätstickning blir kortare och bredare.
Det ser jättefint ut! :app:
melon skrev:
linafelicia skrev:Jag stickar vidare på min kofta som från början var en sjal och har nu kommit till precis under brösten. Jag funderar lite på att den ska smita åt lite där och att jag sen ska öka lite och göra den ganska lång.
Bild
Tack. Jag misstänkte att du skulle ha koll på det.
Jag tror jag struntar i randen i rätstickning och kör på en vanlig rak kofta.
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:
melon skrev:
Bild
Tack. Jag misstänkte att du skulle ha koll på det.
Jag tror jag struntar i randen i rätstickning och kör på en vanlig rak kofta.
Resår, moss, lyfta maskor och liknande drar ju ihop om du ändå blir sugen på en figurstickad modell.
melon skrev: Resår, moss, lyfta maskor och liknande drar ju ihop om du ändå blir sugen på en figurstickad modell.
Jag tror inte att det blir snyggt, jag gör nog den rak istället och fortsätter slätstickningen. Eventuellt ökar jag lite i sidorna med jämna mellanrum om jag vill göra den lång (så att den ska täcka min väl tilltagna bakdel :wink: ).
En fråga: Finns det nåt bra man kan göra med akrylgarn?

Jag har fått en hel del nystan med garn som antingen är 100% akryl eller akryl och ull, färgerna är inte fantastiska, men innan rasket landar hos Röda korset tänkte jag höra om man kan göra nåt bra av det. Jag stickar annars bara i naturmaterial, helst ekologiska sådana, så detta garn känns något främmande...
Linafelicia: Vad snyggt det blir!!

Jag blir mäkta insprirerad av tråden, har dagit fram min garnlåda, sorterar och funderar. Ska nog börja med en spetssjal i ett garn som jag köpte på Nya Zeeland för, nja, 10 år sen. :roll: :vågen:
Användarens profilbild
Av glis
Franneke skrev:En fråga: Finns det nåt bra man kan göra med akrylgarn?
Provlappar.

Eller så ger man det till sonen som gör konstiga nät av det i HELA hemmet så att man inte kan gå fyra steg utan att snubbla eller kliva över uppspänt garn.
glis skrev: Eller så ger man det till sonen som gör konstiga nät av det i HELA hemmet så att man inte kan gå fyra steg utan att snubbla eller kliva över uppspänt garn.
:notes: Man ger det alltså inte till dottern, som idag har "sytt en hängmatta åt mamma att gunga upp och ner" bestående av olika trådar hängandes över soffa, fåtölj och soffbord inklusive garndekorationer för att förhindra att hon avancerar och blir som Glis son...
Franneke skrev:
glis skrev: Eller så ger man det till sonen som gör konstiga nät av det i HELA hemmet så att man inte kan gå fyra steg utan att snubbla eller kliva över uppspänt garn.
:notes: Man ger det alltså inte till dottern, som idag har "sytt en hängmatta åt mamma att gunga upp och ner" bestående av olika trådar hängandes över soffa, fåtölj och soffbord inklusive garndekorationer för att förhindra att hon avancerar och blir som Glis son...
Om du tröttnar på uppspnda garntrådar i hemmet, kan man ge bort det till någon förskola :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
Juliusdotter skrev:
Franneke skrev:
Om du tröttnar på uppspnda garntrådar i hemmet, kan man ge bort det till någon förskola :tumup:
:iagree: De brukar bli jätteglada!
Av Ponyo
melon skrev:Jag ska på utflykt till huvudstaden på lördag och vill ha tips på garnbutiker som är värda ett besök, hemskt gärna centralt.
Ljungqvists och Wincents garner vid Odenplan.
Ett litet nystan (?) på Söder, på st paulsgatan, passa på att gå till tygverket när du ändå är där. Och ta en fika på KAFFE (gott kaffe, billigt för att vara Sthlm, supergoda kanelbullar, kändistätt (mest kulturnissar), var med i amerikanska the girl with the dragon tattoo)

Sedan finns två på österlånggatan, annetorps väv och ngn till
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?