Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Fenoxi skrev:Är det nån här som har stickat ullbyxor att ha över tygblöjor ?
Har ni något tips på mönster? Både med och utan ben.
Och vad ska man ha för garn? Räcker det att det är 100% ull eller måste det vara nått specielt garn ?
o ja! det finns dessutom ett par bra trådar.
kolla tex här
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... byxor+garn
Av mly
Fenoxi skrev:Är det nån här som har stickat ullbyxor att ha över tygblöjor ?
Har ni något tips på mönster? Både med och utan ben.
Och vad ska man ha för garn? Räcker det att det är 100% ull eller måste det vara nått specielt garn ?
Mängder, samuels ull byxa (googla jag ammar och är väldigt en hänt för tillfället). Det är ett toppen mönster, 100% ull men den får inte vara superwash behandlad.
Aborre skrev:
CAKirre skrev:
Aborre skrev:Behöver tips! Håller på att sticka en raglankofta i barnstorlek som jag skulle vilja ha ett mönster på ryggen. Först tänkte jag en härva flätor men det kändes lite trist när jag kom att tänka på nägot djur. Typ konturer och utbuktnikgar, inte färger. Har någon något tips på.färdigt mönster eller blir det till att göra något slags eget :whut: :hmm:
Om du inte vill ha färgbyte, så kanske något sånt här kan vara en variant?
Hittade några andra, blir en uggla på ena sidan och en katt på andra. Måste bara komma fram till om ugglan eller katten ska vara fram :hmm:
åh, det var ingen lätt fråga, den är jag inte säker på att jag kan hjälpa dig med. ;)
Aborre skrev: Hittade några andra, blir en uggla på ena sidan och en katt på andra. Måste bara komma fram till om ugglan eller katten ska vara fram :hmm:
Vad har du mer hittat för mönster? Det är så mycket spännande i denna tråd. :app:
Användarens profilbild
Av melon
Aborre skrev:
Franneke skrev:
Aborre skrev: Hittade några andra, blir en uggla på ena sidan och en katt på andra. Måste bara komma fram till om ugglan eller katten ska vara fram :hmm:
Vad har du mer hittat för mönster? Det är så mycket spännande i denna tråd. :app:
Visst är det, jag hinner nästan aldrig skriva men jag tittar ofta in och inspireras :D

Det blir en sån här uggla
Bild
och en sån här katt
Bild
:loving: katten :loving: Har du en länk till den? Min dotter skulle älska en tröja med en sån katt på.
:gaah: :hopmad:
Stickningen räcker väldigt mycket längre om man stickar 3 varv, upptäcker att man tappat två maskor någonstans men inte hittar igen vart, måste repa upp allting och börja om.

3 gånger dessutom.

Ja, jag har gjort det idag.
Ja jag har stickat med metallstickor alla gångerna.
Ja, jag byter till plaststickorna i morgon.
jag hade dessutom lagt upp 259 maskor till min mysterystickning. Och det ser ut att bli en fin vågig kant. Och det vore trevligt att komma förbi det där :hopmad: tredje varvet!

Så! Nu har jag gnällt färdigt så nu går jag och lägger mig och hoppas på en bättre stickardag i morgon.
Användarens profilbild
Av melon
Aborre skrev:
melon skrev:
Aborre skrev:
Franneke skrev:
Visst är det, jag hinner nästan aldrig skriva men jag tittar ofta in och inspireras :D

Det blir en sån här uggla
och en sån här katt
Bild
:loving: katten :loving: Har du en länk till den? Min dotter skulle älska en tröja med en sån katt på.
Jodå, visst var den sööt!
http://onecraftymama-2011.blogspot.se/2 ... cloth.html
Tack!
Användarens profilbild
Av melon
zmurfan skrev::gaah: :hopmad:
Stickningen räcker väldigt mycket längre om man stickar 3 varv, upptäcker att man tappat två maskor någonstans men inte hittar igen vart, måste repa upp allting och börja om.

3 gånger dessutom.

jag hade dessutom lagt upp 259 maskor till min mysterystickning. Och det ser ut att bli en fin vågig kant. Och det vore trevligt att komma förbi det där :hopmad: tredje varvet!

Så! Nu har jag gnällt färdigt så nu går jag och lägger mig och hoppas på en bättre stickardag i morgon.
:klappa: Idag går det säkert bättre.
melon skrev:

3 gånger dessutom.

Hoppas det för inatt kom ledtråd 2 i min mysterystickning och jag har inte fått till ledtråd 1 ännu.
Så lägger vi upp 259 maskor igen då.
*börjar om*
Användarens profilbild
Av ellla
zmurfan skrev:
melon skrev:

3 gånger dessutom.

Hoppas det för inatt kom ledtråd 2 i min mysterystickning och jag har inte fått till ledtråd 1 ännu.
Så lägger vi upp 259 maskor igen då.
*börjar om*
lycka till! Hoppas att det fixar sig nu!
Denisestickorna funkar toppen på solängelgarn!
Nu är jag förbi det tredje varvet och ska börja på fjärde.
:vågen:

Och början ser finfin ut!
Idag var jag in på handarbetsboden här i stan och köpte garn till en mössa som jag har lovat en kompis att sticka åt hennes dotter, när jag gick därifrån hade jag en känsla av att jag hade glömt någonting. Jag var på stan i 4 timmar och känslan av att jag glömt något ville inte släppa och precis när jag har åkt hem och klivit in genom dörren så kommer jag på det! Jag skulle köpa ullgarn till blöjbyxorna jag hade tänkt sticka! *Dunkar huvudet i väggen* :duh:
Av mly
Fenoxi skrev:Idag var jag in på handarbetsboden här i stan och köpte garn till en mössa som jag har lovat en kompis att sticka åt hennes dotter, när jag gick därifrån hade jag en känsla av att jag hade glömt någonting. Jag var på stan i 4 timmar och känslan av att jag glömt något ville inte släppa och precis när jag har åkt hem och klivit in genom dörren så kommer jag på det! Jag skulle köpa ullgarn till blöjbyxorna jag hade tänkt sticka! *Dunkar huvudet i väggen* :duh:
:Hahaa: (Åkte till stan igår för att handla välling, handlingen gick på drygt 1000 kr och hem kom jag utan välling)
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?