Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Inspirerad av göra-slut-på-garnförrådet-tråden har jag virkat en sömlös restgarnskofta i bomull:
Bild
Av Hallonkolan
:app: :vågen: SÅ himla häftigt. Hur planerade du den, liksom hur vet du att garnet kommer att räcka till lika mycket på alla sidor??
Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnkvik skrev:Dina koftor och tröjor är makalösa, den här var nog den coolaste av de jag har sett :D
Tack :rodna:
Hallonkolan skrev::app: :vågen: SÅ himla häftigt. Hur planerade du den, liksom hur vet du att garnet kommer att räcka till lika mycket på alla sidor??
Alltså planerar gör jag inte precis :roll: . Jag började med det turkosbruna fältet på tvären. Sedan virkade jag uppåt på fram- och bakstycket och virkade ihop axlarna. Ärmarna virkade jag parallellt och på slutet delade jag upp det sista garnet i två lika delar och så räckte det precis till ärmarna :vågen: . Sedan fortsatte jag virka på lite här och lite där tills det blev en kofta :tumup: . Tyvärr syns inte nederdelen på bilden, den är lila, först med ljusblå ränder och längst ner med gröna. Knapparna var röda från början, men fällde nästan all färg i första tvätten, något jag inte varit med om innan. :hmm:
Användarens profilbild
Av HPe
Fantastiskt fin! :love: :love:
Användarens profilbild
Av Sanna81
:shock: Wow! Om jag inte planerade utan virkade lite här och lite där så skulle det verkligen inte sluta sådär (ens om jag kunde virka alltså :wink: )
Av jeba
Åhhhhh vad fin den blev!!!!! När jag är färdig med kappan ska jag ge mig på ett frihandsprojekt till lillasyster. För det verkade så "enkelt" när du visade :) . Men de slutar kanske med att jag står på din uppfart och sliter mitt hår :lol:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
"Vilken konstnär du är" finns det folk som säger om mina stickade alster, men då slår jag bakut. Jag följer mönster, den som gör mönstren är konstnären.
Jag tar gärna emot komplimanger för själva utförandet, men äras den som äras bör tycker jag.

Men du, DU är en konstnär! Det här var den gladaste kofta jag sett !
(och lite sugen blir jag på att försöka ge mig på att härma någon av dina stickade koftor - och prova på att sticka lite på frihand, om än efter given ide.)
Användarens profilbild
Av Fryle
jeba skrev:Åhhhhh vad fin den blev!!!!! När jag är färdig med kappan ska jag ge mig på ett frihandsprojekt till lillasyster. För det verkade så "enkelt" när du visade :) . Men de slutar kanske med att jag står på din uppfart och sliter mitt hår :lol:
Det är bara att börja, så får du se hur plättlätt det är! Kör du fast är du välkommen hit. :tumup:
Användarens profilbild
Av Fryle
Kaffemoster skrev:"Vilken konstnär du är" finns det folk som säger om mina stickade alster, men då slår jag bakut. Jag följer mönster, den som gör mönstren är konstnären.
Jag tar gärna emot komplimanger för själva utförandet, men äras den som äras bör tycker jag.

Men du, DU är en konstnär! Det här var den gladaste kofta jag sett !
(och lite sugen blir jag på att försöka ge mig på att härma någon av dina stickade koftor - och prova på att sticka lite på frihand, om än efter given ide.)
Tack! Prova gärna en frihandskofta, det är jättekul! :vågen:
CrazyMagpie skrev:Hurra vad du är bra! :vågen:

Jätteläcker och läcker kofta - ser ut att passa en uppvuxen Pippi Långstrump! :app:
:loving: Pippi Långstrump, jag vill vara som hon! :app:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?