Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev:
CrazyMagpie skrev:Vad säger ni rutinerade, om jag ska sticka mönsterstickade vantar ska jag då gå upp lite i stickstorlek jmfrt med när jag stickar enfärgade eller ska jag köra samma nummer?
Det beror helt på hur du stickar. Själv stickar jag enfärgat tajtare än flerfärgat. Jag tror jag blir mjukare i händerna när tråden ska löpa fint på baksidan.
Mitt enda flerfärgsstickande hittills har varit ränder på en pippitröja så jag har inte hunnit analysera mitt flerfärgsstickande ännu... får nog chansa och testa helt enkelt och se hur det tar sig ut! Tack! :tumup:
Franneke skrev:Vilken underbar kisse, solängel! :love: (Och jag blir så impad, du inte bara sticker, utan spinner och färger också. Är alla här i tråden på den nivån??)

Var har du hittat mönstret?
Oj, vad stor bilden blev. Yarnmiracle på Etsy har mönstret. Spin Span Spun på Etsy säljer garnet/eller färgad ull om man vill spinna själv.
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
Franneke skrev:Vilken underbar kisse, solängel! :love: (Och jag blir så impad, du inte bara sticker, utan spinner och färger också. Är alla här i tråden på den nivån??)

Oj, vad stor bilden blev. Yarnmiracle på Etsy har mönstret. Spin Span Spun på Etsy säljer garnet/eller färgad ull om man vill spinna själv.
Om den blir bra kanske jag gör en copy-cat :)
ellla skrev:
solängel skrev:

:tumup:
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
ellla skrev:
solängel skrev:

visst var jag vitsig?

Nu sitter jag på biblo och min S har just lånat "virkning för män"!
Färdig!
Nöjd!
Bild
Bild
Mängd garn kvar att två nystan:
Bild
(Mönstret sa att det behövdes två nystan av varje färg, men nu har jag två hela nystan kauni att leka något annat med.! :app: *börjar på en av Ruths mössor*)
Fryle skrev:Snygg, kaffemoster!!! :vågen:
Hur ser den ut framtill när den är på?
Som om jag är höggravid! Gissa varför det bara finns en bakifrånbild :lol:
(Går att få att se bättre ut än vad det gör på bild, så jag är inte så missnöjd egentligen. Men jag har alltid bråttom när jag fotar - och gör det själv med självutlösaren, så bilderna blir ju därefter!)
kvarnkvik skrev:Vad är det för färgställning på det skiftande garnet Kaffemoster?
EFL heter det.
Lila, blå, blågrön, grön, gröngul, och sedan via något grönblått till lila igen - ungefär, om det är lite halvsvårt att se alla nyanser på bilden.

Lite roligt att det gick i stort sett exakt två färgrapporter på västen. (Dessutom var det mitt första kauninystan som INTE bröt färgordningen och hade skarvar där det blev hopp. Skarvar fanns i garnet, men det fortsatte i rätt färg.)
Användarens profilbild
Av Fryle
Kaffemoster skrev:
Fryle skrev:Snygg, kaffemoster!!! :vågen:
Hur ser den ut framtill när den är på?
Men har jag visat äkta höggravida bilder på det här forumet kan jag väl bjuda på en fejk :D
Aborre skrev:Behöver tips! Håller på att sticka en raglankofta i barnstorlek som jag skulle vilja ha ett mönster på ryggen. Först tänkte jag en härva flätor men det kändes lite trist när jag kom att tänka på nägot djur. Typ konturer och utbuktnikgar, inte färger. Har någon något tips på.färdigt mönster eller blir det till att göra något slags eget :whut: :hmm:
Om du inte vill ha färgbyte, så kanske något sånt här kan vara en variant?
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?