Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av yonohanna
Jag bär helst i Mei tai, just för att den är smidig, mjuk o man kan klappa barnet på ryggen och det känns genom tyget (på Ergoselen är det en ficka där, så det går inte mysa så mycket).
Jag bär båda våra barn i mei tai, går superbra.
Jag rekommenderar att ha utbredbara band för bästa avlastning (det har ej tex Kozy)

Jag har en MT från meitai.dk o den är underbar, jag vet att många är nöjda med sina toddler MTs till större barn.
Men jag antar att smaken är som baken här precis som med sjalar
Av mammatillE
MT är jätteskönt! Om man är en sjalig person vill man nog ha utbredbara band. En selmänniska gillar nog smala, vadderade bättre. Jag har en bb-tai jag är jättenöjd med men nu ska jag köpa en sjal-meitai i toddlerstorlek och då säljer jag nog den. Men avlastningsmässigt är det inga bekymmer att bära min 1,5 åring. Hon är lång och lätt iofs. Wearababys sjal-tais är supersnygga tycker jag :tumup:
Användarens profilbild
Av Sanna81
Jag har inga tips om köpes-mei-tai, men vi bär vår 2,5-åring (ca 1 meter lång och 16,5 kg tung) i en meitai-hybrid. Det var jättelänge sedan vi använde de andra bärverktygen vi faktiskt har. Den är sydd med axelband av en slaktad långsjal, och har midjebälte vadderat med liggunderlag. Om man är intresserad av en sån utan att sy själv så finns det nog en del hemsytt att köpa på nätet också.
Användarens profilbild
Av Faegis
Jag har visserligen ett mycket mindre barn (7 månader), men för mig är det viktigaste med en mei tai att den har:
- Ett bra huvudstöd! Jag tyvker inte att de som bara är som en hög nackkrage är stadiga nog, utan ett riktigt stöd (som man knyter fast i axelbanden) behövs för att barnet ska kunna sova i selen
- Nog långa axelband för att jag ska kunna ta dem ett varv runt barnet och knyta i ryggen. Det är visserligen en smaksak, men det är det jag tycker känns bäst (och snyggast)

Jag vet att det finns de som gillar vadderade midjeband, men min absolut bästa (från Ajlavjo, som tyvärr inte verkar sälja något längre(?)) har det inte och är ändå jätteskön.

Jag har köpt en mei tai via sjalbarn och en från Etsy. På Etsy var de flesta förvånansvärt billiga, och många verkade bra (fast det var inte så många som hade bra huvudstöd). Leveransen från Storbritannien var inga problem heller, det gick på mindre än en vecka.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?