Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Inte stickat färdigt, men jag har en kofta som jag virkade redan 2005 och som haft alldeles för långa ärmar, jag har haft dem uppvikta, men tyckt att det blev för tjockt och otympligt. NU har jag äntligen kortat ärmarna 20 cm och det blev riktigt bra! :vågen:
Av mly
Fryle skrev:Inte stickat färdigt, men jag har en kofta som jag virkade redan 2005 och som haft alldeles för långa ärmar, jag har haft dem uppvikta, men tyckt att det blev för tjockt och otympligt. NU har jag äntligen kortat ärmarna 20 cm och det blev riktigt bra! :vågen:
Heja dig! Bra gjort!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Heja Fryle som orkar ta itu med gamla synder så där! :vågen:

Present-bäbiskoftan blev klar i tid faktiskt:
Bild
(på ryggen fick den ett stickat veck för att bli lite vidare över magen)

Har även slutfört mitt sytt+stickat-experiment:
Bild

...och nu har jag istället hamnat i "vill startar upp massor av projekt"-fasen. :oops: :lol:

Har min gamla långliggare till grönrandig kofta + en nystartad tröja till mig själv + en möbius-sjal + en halskrage på stickorna just nu, men suktar efter en sån cascading west som Kaffemoster börjat på, fler par sneakerssockor, lovikkavantar, mönsterstickade pulsvärmare... ja ni fattar :roll:
Användarens profilbild
Av SaraLj
CrazyMagpie skrev:Heja Fryle som orkar ta itu med gamla synder så där! :vågen:

Bild

Bild

...och nu har jag istället hamnat i "vill startar upp massor av projekt"-fasen. :oops: :lol:

Har min gamla långliggare till grönrandig kofta + en nystartad tröja till mig själv + en möbius-sjal + en halskrage på stickorna just nu, men suktar efter en sån cascading west som Kaffemoster börjat på, fler par sneakerssockor, lovikkavantar, mönsterstickade pulsvärmare... ja ni fattar :roll:
Vilket fint får!!!!!!!!!!! :heart: :loving:

Jag vill också starta nytt och inte sticka färdigt just nu och det är ju inte likt mig. Har tre projekt pågång och bara ett som lockar att sticka färdigt....
Av mly

Bild

Bild

Fåret är så fint! Jag har börjat på en massa nytt, men en grej ska bli en present och en grej är en beställning så det måste ju bli klart, sen har jag ett par vantar som saknar en tumme, har precis stickat klart första tummen. Ett par strumpor som saknar en fot och ett par strumpor som saknar en häl plus fot. Ett par snurrstrumpor till I där det är halva den andra kvar, alltså ett helt gäng med stickningar som är nästan färdiga. Och så har jag kommit fram till att jag har ett gäng med stickningar som ska repas upp...
Användarens profilbild
Av melon

Bild

Bild

Å va fint! Tröjan är jättesöt och så skönt att den blev klar i tid! Och fåret är ju bara helt underbart :love:
Användarens profilbild
Av Grönöga
Om man ska åka tåg, och bara har stora projekt igång som inte får plats i väskan, visst får man börja på nåt nytt då? :mitvit: :rodna:
Användarens profilbild
Av SaraLj
melon skrev:
Grönöga skrev:Om man ska åka tåg, och bara har stora projekt igång som inte får plats i väskan, visst får man börja på nåt nytt då? :mitvit: :rodna:
Självklart :tumup:
Man måste ju ha ett "handväskeprojekt" som går att ta upp i tid och otid och inte blir knasigt av att man startar och stoppar...
Av mly
SaraLj skrev:
melon skrev:
Grönöga skrev:Om man ska åka tåg, och bara har stora projekt igång som inte får plats i väskan, visst får man börja på nåt nytt då? :mitvit: :rodna:
Självklart :tumup:
Man måste ju ha ett "handväskeprojekt" som går att ta upp i tid och otid och inte blir knasigt av att man startar och stoppar...
Håller helt med.
Nu har jag stickat så det bara är mudden kvar på yllebyxorna till I :vågen:
Användarens profilbild
Av ellla
Nu ska jag iväg och jobba i en-två veckor och då måste ju så klart ett par stickningar med. Det blev lite många.. Jag ska göra nån sorts prioordning tror jag... Men jag har hemskt många olika projekt. Hemskt många. Jag har bara börjat p nytt senaste året känns det som....
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag är inne på mina sista veckor som fl innan det är dags för skola igen - och ja, det kommer ju att göra att jag kommer att ha en hel massa att göra, men det kommer också innebära att jag kommer att ha raster och lunchpauser där jag inte behöver serva barn, plocka upp bestick som kastats ned på golvet, hämta vattenmuggar etc. utan kanske tom hinner sticka lite! :app:
Användarens profilbild
Av Grönöga
CrazyMagpie skrev:Jag är inne på mina sista veckor som fl innan det är dags för skola igen - och ja, det kommer ju att göra att jag kommer att ha en hel massa att göra, men det kommer också innebära att jag kommer att ha raster och lunchpauser där jag inte behöver serva barn, plocka upp bestick som kastats ned på golvet, hämta vattenmuggar etc. utan kanske tom hinner sticka lite! :app:
:app: Åh jag älskar fikaraststickning!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?