Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av isbl
Hur bär man smidigast en liten novemberbebis utomhus? Ettan är född i maj, så det här blir ju en helt ny upplevelse. Vintertid blev hon buren i sele med sina egna ytterkläder på, men då var ju hon drygt ett halvår och kändes inte lika skör som en liten nyfödd plutt. Sjal innanför jacka? Behövs bärjacka när de är så små eller finns det andra kreativa lösningar? :hmm:
Av p_sarah
Gravidjacka (i mitt fall modell större vinterjacka som gick att knäppa lite längst ned så inte kall luft kom in under) och vinterbärskydd (MAM deluxe) funkade hela vintern för mig och min novemberbebis! :) Under det hade hon bara vanliga långärmade bodies och vanliga velourbyxor och strumpor + ev. ett par tossor om det var riktigt kallt ute (vilket det i princip aldrig var förra vintern). Sen hade jag nån halsduk på mig och en bra mössa på henne som täckte nacke och öron. Bärskyddet gick också upp lite över nacken.

Kan tillägga att detta var när vi bar i trikåsjal som i sig blev ganska varm. Om jag bar i sele hade jag lite andra varianter av klädsel men det var inte så ofta.
Användarens profilbild
Av AbbesMamma
Fram till februari (då köpte jag bärjacka) bar jag Albin född i sep i sjal under sambons jacka och eller tröjor, funkade super bra :)
Användarens profilbild
Av isbl
Hm, bärskydd vet jag inte om jag vill köpa innan, vill vänta och se hur mkt buret det egentligen kommer bli utomhus. Finns ju dock en risk att jag ändå måste leta reda på en jacka som funkar med gravidmage om det blir en kall höst och då borde ju den sen kunna funka med sjal innanför, i alla fall till en början.
p_sarah skrev:Om jag bar i sele hade jag lite andra varianter av klädsel men det var inte så ofta.
Men då hade du ändå selen innanför dina ytterkläder antar jag?
Användarens profilbild
Av kristinek
Finns det inte jackor som funkar både som gravidjackor och bärjackor? :hmm:

Vår kille är född i juli, så var ju lite större i vintras. Jag körde min vanliga vinterjacka + bärskydd. Ibland hade jag en extra fleecefilt i bärskyddet för att det skulle bli lite varmare.
Användarens profilbild
Av Faegis
isbl skrev:Hm, bärskydd vet jag inte om jag vill köpa innan, vill vänta och se hur mkt buret det egentligen kommer bli utomhus. Finns ju dock en risk att jag ändå måste leta reda på en jacka som funkar med gravidmage om det blir en kall höst och då borde ju den sen kunna funka med sjal innanför, i alla fall till en början.
p_sarah skrev:Om jag bar i sele hade jag lite andra varianter av klädsel men det var inte så ofta.
Jag bar min decemberbebis i sele utan bärskydd (men med gravidkappa över där jag stängde de understa knapparna) hela vintern, och det enda problemet var att jag satte på honom ylletröjor så han blev för varm. Mot slutet av vintern körde vi med bara innerkläder + vantar, mössa och sockor och tyckte att det räckte.
Det verkar vara väldigt olika med olika barn, jag har träffat andra vars barn fått ha ytterkläder under selen för att de varit väldigt frusna av sig.

Här är sonen någon vecka gammal, jag tror det var första gången vi försökte gå ut och här hade han för mycket kläder:
Bild

Här är vi lite senare, med sonen i en Beco Butterfly:
Bild
Användarens profilbild
Av isbl
kristinek skrev:Finns det inte jackor som funkar både som gravidjackor och bärjackor? :hmm:
Jo det borde ju gå att hitta något som funkar oavsett om bebisen är inuti eller utanpå magen. Ska nog börja se mig om efter det ändå!
Användarens profilbild
Av isbl
Faegis skrev: Jag bar min decemberbebis i sele utan bärskydd (men med gravidkappa över där jag stängde de understa knapparna) hela vintern, och det enda problemet var att jag satte på honom ylletröjor så han blev för varm. Mot slutet av vintern körde vi med bara innerkläder + vantar, mössa och sockor och tyckte att det räckte.
Det verkar vara väldigt olika med olika barn, jag har träffat andra vars barn fått ha ytterkläder under selen för att de varit väldigt frusna av sig.
Jag är en typisk påklädare, ska tänka på det. :notes:
Av p_sarah
isbl skrev:Hm, bärskydd vet jag inte om jag vill köpa innan, vill vänta och se hur mkt buret det egentligen kommer bli utomhus. Finns ju dock en risk att jag ändå måste leta reda på en jacka som funkar med gravidmage om det blir en kall höst och då borde ju den sen kunna funka med sjal innanför, i alla fall till en början.
Ja, det hade jag. Fast med bärskydd också ;) Bärskydd var JÄTTEsmidigt och prisvärt ;) Både jag och sambon använde samma och det kostade 400 kr. Vi kunde då använda våra gamla vanliga vinterjackor (jag hade även en POP windstopper fleece, en mamma/gravid-modell med dragkedjor för magen. Den använder jag även under sommaren. De tillverkas inte längre men poppar upp både här och på tradera ibland.

Tänk på att de sitter rätt högt upp som pyttisar, inte direkt i magnivå ;) Så vilken gravidjacka som helst är inte garanterad att fungera om den så att säga är bred enbart över magen.

Bebis en dag gammal utanför BB :loving: (novemberväder och inte så kallt):
Bild

KALL vinterdag (med bärskydd och en vinterjacka av större storlek som jag hade som gravid också). Bärskyddet har halkat ned lite på bilden:
Bild

Sambon med sin vanliga vinterjacka (så här hade vi om vi inte skulle gå värsta promenaderna utan på väg till bilen eller nåt sånt bara, eller om det var varmt såklart):
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?