Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Karrow
Jag behöver hjälp. Lillasyster VÄGRAR annat än att bli buren och nu blir börjar mannen jobba. Det är fft svettigt ute och med tricot slen och den vävda långsjalen svettas både jag och hon ihjäl. Jag vill köpa en sval sjal eller sele som även kan användas i vinter. Den ska vara lätt och smidig att knyta/ ta på.sig.
Användarens profilbild
Av Sanna81
Har ni provat mei-tai? Det tycker jag är både svalare än sjal, bekvämare än sele och snabbare än sjal. Funkar bra på både mage och rygg såklart.
Av mammatillE
Sanna81 skrev:Har ni provat mei-tai? Det tycker jag är både svalare än sjal, bekvämare än sele och snabbare än sjal. Funkar bra på både mage och rygg såklart.
:iagree:
Av p_sarah
Mei Tai eller en Ellevill Paisley med 50% bambu är sval och samtidigt såpass tjock att den värmer lite i vinter. En gås tycker jag inte är lika bra som jämförelse, den känns liksom för "kall" på vintern.
Av Karrow
p_sarah skrev:Vi skulle kunna ses "i dina hemtrakter" ;) om du vill klämma på en paisley :D Har även mei tai och gås.
Det var hyggligt av dig men jag behöver en sele i panik, helst igår... Får köpa en sele ikväll.

Är BBtai samma som mei tai?
Användarens profilbild
Av Sanna81
Karrow skrev:
p_sarah skrev:Vi skulle kunna ses "i dina hemtrakter" ;) om du vill klämma på en paisley :D Har även mei tai och gås.
Det var hyggligt av dig men jag behöver en sele i panik, helst igår... Får köpa en sele ikväll.

BB tai är en sorts mei tai, ett varumärke bland många. Det som mest skiljer BB-tai från de andra är väl att den har en babyinsats, men den behöver du ändå inte till en 6-månaders.

Största skillnaden mellan olika mei-taier är att vissa har utbredbara axelband som känns mer som att bära i sjal, medan andra har tunnare vadderade, som ger mer sel-känsla. Det finns också mei-tai-hybrider, som har midjebälte som en sele (dvs med spänne) i stället för knytband runt midjan.
Av p_sarah
Karrow skrev:

Japp, det är en mei tai som produceras av babylonia som oxå gör BB-sling, BB-slen och tricot-slen.
Användarens profilbild
Av Carolinah
Rekommenderar också Ellevill Paisley o Mei Tai!
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Då kan jag vara kärringen mot strömmen som inte skulle rekommendera Ellevill Paisley utan att du provar först om den är något för dig. Vi har burit H i en från start och tyckte att den funkade bäst när hon var yngre. ( Och då väger hon bara 7kg nu :oops: .) Den är väldigt mjuk och go men jag upplever att den är svårare att knyta bra än en vanlig vävd. Då tyget är så tunt glider den lätt ihop på axlarna jämfört med mina andra vävda och avlastar därför sämre.
Användarens profilbild
Av kristinek
Jag tyckte BB-tai var varmare än de selar och andra mei tais jag haft.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?