Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
3
3%
3
12
11%
4
30
29%
5
60
57%
Användarens profilbild
Av Elina
Näää, kan inte påstå att jag gillar sinon...
Jag är rätt kraftig och tyget i midjan skär in och ger ingen avlasning.
Gillar mobyn mkt bättre. OK, den är sval, men det väger inte upp att den är så obekväm. Alldeles för dyr dessutom.
Jag har ändå bara burit en liten plutt i den, nu när jag ger upp med sinon är hon 2 1/2 månad...
Av Morrigan
:D jag älskar denna sjal! det var den första jag köpte och den som fortfarande används mest nu när sonen är 7 mån...
lätt, mjuk, stabil och snygg! kan bara rekommendera! en femma!
Användarens profilbild
Av Groover
Sinon får en femma av mig! Trots att Olle är en riktig klump (7,2 kilo och två månader :P ) kan jag bära honom flera timmar utan att sjalen känns svajig, och den fungerar bra att ta i och ur utan att behöva knyta om.

Minus för väskan som är för liten och svår att få ner sjalen snyggt i (om man inte håller på och viker noggrannt, men vem har tid med det?) Dumt med kardborreknäppning som riskerar att fastna i tyget.
Användarens profilbild
Av caelajemma
Det här är en riktigt bra sjal. Den är liten, tunn, mjuk, smidig samt lättknuten. Till en pyttebebis måste den vara helt underbar (nästa bebis som kommer ska defintivt få bekanta sig med en sån här redan på BB!).

Jag införskaffade min när J var åtta månader/åtta kilo tung (för att jämföra mot den superstadiga MaM Eco Wrapen) och därför fick den inte bo här så länge. När barnet väger så här mycket så märks det att det är en trikåsjal man bär i, om man säger så... Två andra saker som drar ner betyget till en fyra (dock en stark sådan) är att den är förhållandevis dyr och kardborrebandet på väskan (finns det verkligen ingen bättre lösning?) . Men som sagt; en riktigt bra trikåsjal!
Användarens profilbild
Av Cecilia & Vera
Av mig får Sino en 3a

Det positiva med sjalen är att den är tunn men det är också just den egenskapen som gör att den inte får högre betyg av mig. Tycker den lätt korvar ihop sig och skär in i axlarna/nacken p g a tunnheten.

Min Moby Wrap avlastar mkt bättre.
Av Pia74
Jag gav sinon 5. Inte för vi har något att jämföra med men vi köpte den till tösen som kom i somras och användeden oavbrutet i 6 månader. Hon ligger på normalen på alla kurvor och till henne passar den perfekt.
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
Jag ger sino en 3:a efter ett par veckors användning. Sval, okej då, men avlastar bara halvbra och är inte så värst skön. Den är för smal också, smokingbältet känns för litet. Saknar min moby...
Av kylsbo22
Sval, smidig o snygg, men för smal för den skar in i axlar o midja. Skulle inte köpa sån igen.
Av Tyche
En 3:a får den av mig. Det är en snygg sjal (vi hade hjortron), mjuk och tunn MEN inte så jätte mysig att bära i som vissa andra sjalar. Tyckte inte att den avlastade alls lika bra som våra andra elastiska sjalar). Skar in i axlarna, redan när E närmade sig 6 kg :!:
Av kristina söderström
Ger en stark 4:a. Jag hade en Moby först men den var alldeles för varm, nu på sommaren. Köpte en Sino här på sjalbarn och är supernöjd....
Den är sval, smidig och avlastar bra! Det som gör att jag inte ger en 5:a är enbart att jag inte tror att jag kommer att orka bära längre stunder i den när Lovisa blir tyngre..
Av Sofie
3a får den av mig.
Tunn och sval visst...
Men, till min vinterfödda tungklump :love: så gav jag upp den omkr. 3 mån. Den skar då in och kändes ostabil, behövde efterspännas mycket.
Användarens profilbild
Av Ami
En 3:a
+tunn och smidig, liten, ganska stadig
-kanterna krullar, lite svårknuten, sitter inte så bra på mig
Av Aelia
Nu bär jag andra barnet i sino, och den är lika underbar som den var med första barnet. Älskar den och kan bara rekommendera till andra. En 5:a till från mig
Av Flippis
Den får en 3:a av mig. Det var min första sjal, och till nyfödd var den jätteskön och bekväm, men redan när pojken närmade sig 7 kg blev den obekväm, skar in och svårt att få den att sitta bra. Onödigt smal till större bebis. Köpte en kaislakehto-trikåsjal som reservsjal (de som gör marimekkosjalarna), den kostade mindre än hälften av vad sinon kostade, och den är SÅ mycket skönare! Den är tom tunnare än sinon, men trots att pojken nu väger 8 kg känns den stadig och bra! (Behöver jag tillägga att det är sinon som blev reservsjal, och kaislakehton som används dagligen :wink: )
Användarens profilbild
Av bright
svarade 5a, jättenöjd....MEN kunde inte använda den så länge, då det lätt blev svajig med tung bebis...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?