Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sabe
Jag har en ringsjal som jag sytt själv som jag är nöjd med. Jag har också en Manduca som jag också gillar. I varje fall tänker jag att jag borde ha en trikåsjal från början nästa gång. Jag kommer få barn i februari. Min spontana tanke är att försöka ropa in något på tradera när det närmar sig. Kollar lite på Mysak och Harpaskogen, men är de bra lätta att knyta för en nybörjare? (jag är nybörjare :oops: trots att jag hängt här länge jag fick började bära dottern ganska sent när hon var runt 1 år) Jag har kass ekonomi också så det får inte vara för dyrt :oops:

Sen tänker jag ibland att jag borde satsa på något som går att bära längre i en bara de första månaderna som MamaEco till exempel. Dottern var en liten bebis så om det blir lika denna gång så kan det nog funka länge viktmässigt med trikåsjal.
Vad tror ni? Idéer tankar?
Av mly
Jag hade en moby som jag köpte på tradera, tror jag gav runt 250kr för den, gillade den verkligen som nybörjar sjal. Den är ganska tjock men du skulle ju få bebis på vintern precis som jag så det kanske inte är så farligt.
Jag hade en wbs också, gick rätt fort över till den, mycket stabilare men inte alls lika lättknuten. Nu kanske man ska tillägga att I vägde 4,2 när hon kom, hade hon inte varit så pass stor så tror jag att mobyn hade räckt längre.
Sinon är ju mysig! mjuk o lättknuten. jag såg nån här uppe på blocket för 300kr, just trikå tror jag man kan hitta billigt på blocket. vi bar L i den i ca 6 mån men då visste vi inget annat.
Användarens profilbild
Av sabe
Hell Cat skrev:Ja, Mam Eco rekommenderar jag! Vi var länge i den och E har tom suttit på min rygg i den!
Låter ju som det jag letar efter tycker också att de är snygga. Kanske också prisvärda om man kan ha dem länge? :hmm: Föreställer mig också att de funkar bra både sommar och vinter och februari är ju inte mitt i vintern heller det är bra om det funkar på sommaren också.

Sen får jag nog kolla lite om de dyker upp något begagnat på tradera, blocket eller här för oavsett så är 800-900 kr mycket pengar för mig.
Jag hade en Sino nu senast och den var en riktig favorit! :tumup: Lätt att knyta och knöla ner bebisen i, men den blir ju ganska snabbt "urvuxen" dvs att det blir tungt att bära i den eftersom den är smal och tunn. Men då blir ju Manducan perfekt istället :tumup:
Av Cärlek
Jag beställde en MamEco för några dagar sen, tror den blir perfa. Hampan sägs isolera för både värme och kyla, ungefär som ull, så den borde fungera alla årstider. Min förhoppning är att den är ganska sval för det är mycket enklare att ta på en tröja eller liknande om man är för kall än att reglera värme.
Hampan ska ju också göra den stadigare så man kan ha den en längre period! Det är ekonomiskt, jag har inte heller världens bästa ekonomi :tumup:
Beställde min på Iita.se, där kostar den 529 kr
Lycka till i sökandet :)
Användarens profilbild
Av Thymus
jag har en tricot slen som jag var väldigt nöjd med, och som funkade fint för mig som nybörjare. en kompis till mig har en minimundus och i jämförelse tyckte jag den verkade stummare i tyget och därmed svårae att få till knytning. Sen är den lite tunnare, på gott och ont så klart. Min Tricot slen var ganska varm, men det kanske passar till en vinterbebis.
Användarens profilbild
Av Andelle
Fridute skrev:Jag hakar på här.

Gillar Sino. Vilken är snarlik. Aldoria bambu hur ser den ut nära? Är den ribbad?(kan inte stå ut med det)
Ja Aldorian är ribbad, men inte så kraftig ribb.
Användarens profilbild
Av sabe
Nolina skrev:Av de jag testat bla sino så är mam econ den enda som inte fått flytta. Fast då är jag väldigt förtjust i vävd sjal.
:hide: jag tror inte att jag är tillräckligt händig för att få till vävd sjal. Jag tänkte att selen och ringsjalen är bra när bebisen blir äldre och så tänker jag som sagt var att jag nog får ett litet barn denna gång också ;)

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?