Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

32 tum är 81 cm. 1 yard är 9122 cm.
Hela stycket av tyg #2 mäter alltså 0,81 x 0,91 = 0,74 kvadratmeter.
8 oz är 227 gram.

Så utan att räkna vidare vet vi att ett mindre stycke av tyg 2 väger dubbelt så mycket som ett större stycke av tyg #1, alltså är tyg #2 mycket tjockare.

Vill man vara noga så kan man ändå fortsätta och ränka ut att tyg #2 väger 227 / 0,74 = 307 gram.

Fast emballagets vikt borde man ju helt klart dra av, det kan bli helt missvisande på det sättet...
Tack! :dansar:

Det första är Myllymuksuts rutvävda blöjtyg som jag gillar, men tycker är för tunt. I beskrivningen står det:
Dubbelvikt traditionell gasväv till blöjor, oblekt. Det absorberande materialet är ideal för blöjor och även t.ex. städdukar

Material 100% bomull
Bredd u. 80 cm, vikt 110 g/m²
Tvätt 60-90°C, ingen torktumling rekommenderas.
Krymper 5-10%
Det andra är Verybabys Diapergauze som ser likadan ut, men som jag hoppas är tjockare. I beskrivningen står det:
Talk about getting back to basics, this nearly-extinct fabric is probably what your grandmother was diapered in! Breezy, breathable, 100% cotton diaper gauze is a fabric that should not be forgotten. With its loose checkerboard weave, and thirsty fibers.
När jag mailade och frågade om vikten fick jag detta svar:
The fabric is only 32 inches wide, it weighs about 8 oz per yard (including packaging).
Jag blir helsnurrig av detta, men som jag förstår det av din uträkning är tyg två betydligt tjockare då.
Jag skulle gissa att den vikt de har gett dig är inkl kuvert och plastpåse och sånt - för att räkna ut portokostnaden. Inte själva tygets vikt. "Breezy cotton gauze" kan liksom inte väga 300g per m2, det har jag väldigt svårt att tro. Du får nog be dem väga igen, utan emballage.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?