Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sirisirius
Jag vill virka en sjal utav alpacka garn. Började först med vågmönster men jag vill ha nått luftigare och lättare. Lätt i dubbelbemärkelse eftersom jag inte är nått virkproffs än. :lol:
Någon som har nått tips? Den ska sedan användas som sjal/halsduk.
Användarens profilbild
Av CAKirre
Hur många nystan har du och hur pass stor sjal vill du ha? Denna är virkad i Drops alpacka (och yttligare ett garn, men det behöver ju inte du göra) och består av två varv som upprepas till dess att du fått den storlek du vill ha. Kan den vara någonting?

Annars kan man söka på ravelry.com och få fram en massa fint, om du är bekväm med att läsa engelska.
CAKirre skrev:Hur många nystan har du och hur pass stor sjal vill du ha? Denna är virkad i Drops alpacka (och yttligare ett garn, men det behöver ju inte du göra) och består av två varv som upprepas till dess att du fått den storlek du vill ha. Kan den vara någonting?

Annars kan man söka på ravelry.com och få fram en massa fint, om du är bekväm med att läsa engelska.
Jag har två hela och två halva, dock är alla i olika färg men de matchar. Men jag kan ju köpa fler. :D
Fryle skrev:Jag har gjort fyra stycken efter detta mönstret:
http://www.sticka.nu/patterns/virkad_sjal_spindlar.htm
Först kändes den lite svår, men sedan lärde jag mig snabbt mönstret utantill, det är fyra varv som upprepas.
Bild

Hittade mönstret på den förut. Fastnade pÅ tredje varvet. Men jag kan kanske få hjälp här då. :D :rodna: vet inte om någon i min närhet kan virka. :hmm:
Användarens profilbild
Av Fryle
sirisirius skrev:
Först kändes den lite svår, men sedan lärde jag mig snabbt mönstret utantill, det är fyra varv som upprepas.
Bild

Hittade mönstret på den förut. Fastnade pÅ tredje varvet. Men jag kan kanske få hjälp här då. :D :rodna: vet inte om någon i min närhet kan virka. :hmm:
Absolut! Vad är problemet?
Varv 3: 6 lm, 3 dst i 1:a dst, 3 lm, 1 tre-dst omkring de 2 lm, 3 lm, 4 dst omkring de 6 lm i slutet av v.
Användarens profilbild
Av CAKirre
sirisirius skrev:
Bild

Spindelsjalar är jättefina! :loving: Men det är en hel massa varv att hålla reda på, därför vågade jag inte riktigt föreslå den.
Fryle skrev:
sirisirius skrev:
Bild

Varv 3: 6 lm, 3 dst i 1:a dst, 3 lm, 1 tre-dst omkring de 2 lm, 3 lm, 4 dst omkring de 6 lm i slutet av v.
Jag fick det rätt tillslut! :vågen: Nu är jag på nionde varvet. :D
Användarens profilbild
Av Fryle
sirisirius skrev:
Fryle skrev:
sirisirius skrev:

Jag fick det rätt tillslut! :vågen: Nu är jag på nionde varvet. :D
:tumup: Jättebra! Då går resten av sig självt!
Användarens profilbild
Av Fryle
Vitsippa skrev:Nu kommer jag med en dum fråga... :hide:
Är det klädsjalar ni virkar, eller kan man virka bärsjalar?
Det här är klädsjalar, men jag har sett en virkad bärpåse för större barn en gång.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?