Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
rithelo skrev: Våga Vägra Sluta Byta !! :vågen: :app:

Fast, definitivt; Skärpning!! :this:
:tumup: Just precis! Jag tycker bytena är jättekul och vill gärna fortsätta byta! :vågen:

Men det måste till en skärpning och att man känner sitt ansvar samt att man själv inser att om man inte fullföljer ett byte blir det inte aktuellt att man deltar i nya.

Faktiskt är jag lite sugen på ett byte snart... :wink:
Av surftrollet
Vad ska man göra då, om man anmäler sig till ett byte och sedan anmäler nån mer sig som man vet har låtit bli att skicka innan, och så har man inte lust att gå och vänta och vänta och aldrig få nåt själv igen? Ska man tyst lämna bytet så man inte drar ner stämningen, eftersom man annars är "bytespolis"? Om man är en av dem som inte vet det, ska man gå in i bytet med inställningen att man inte ska få nåt? Och blir inte den som tyst lämnar bytet dubbelt straffad av den fullt naturliga olusten att byta med nån som gjorde en besviken innan? Den sista biten är den som känns mest trist tycker jag. Jag är hellre bytespolisen än den som tyst står bredvid och tycker det är upp till var och en att härda sig för att inte bli besviken.
Användarens profilbild
Av aha
esarina skrev:Vad ska man göra då, om man anmäler sig till ett byte och sedan anmäler nån mer sig som man vet har låtit bli att skicka innan, och så har man inte lust att gå och vänta och vänta och aldrig få nåt själv igen? Ska man tyst lämna bytet så man inte drar ner stämningen, eftersom man annars är "bytespolis"? Om man är en av dem som inte vet det, ska man gå in i bytet med inställningen att man inte ska få nåt? Och blir inte den som tyst lämnar bytet dubbelt straffad av den fullt naturliga olusten att byta med nån som gjorde en besviken innan? Den sista biten är den som känns mest trist tycker jag. Jag är hellre bytespolisen än den som tyst står bredvid och tycker det är upp till var och en att härda sig för att inte bli besviken.
Jag har förvisso aldrig varit med i något byte men jag tycker inte man måste vara tyst av hänsyn. Hänsyn går åt två håll och att inte skicka något i ett tidigare byte är inte att visa hänsyn.
Den personen får ju i så fall en chans att förklara varför det blev så.
Om man ska låta bli för att sjalbarn är så trevligt och man inte får kritisera någon så blir det falskt. Det är inte trevligt att bli utan i ett byte. Ärlighet utan fördömelse tror jag på.

Jag skulle nog vara bytespolis jag också 8)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Som bytes-sammanordnare utan riktigt möjlighet att själv gå igenom alla gamla trådar så skulle jag uppskatta att bli tipsad om det är ngn som inte fullföljt tidigare byten så att jag har en möjlighet att kolla upp vad som hänt, så ja, våga vara lite bytespolis tycker jag. Både för din och andras skull. :tumup:
Användarens profilbild
Av Fryle
Om någon som inte fullföljt tidigare byten anmäler sig till ett nytt tycker jag att den som känner till detta bör höra av sig. Jag har som sagt gått lottlös ur ett byte (men fick kompensation av en annan SBare, liksom jag själv skickat ersättning två gånger till den som blivit utan). Den som aldrig skickade till mig har sedan varit med i minst två byten, som jag inte vet hur det gått i. Det första av dessa deltog jag inte i, eftersom temat inte passade mig. I det andra föll det på min lott att skicka till just denna människa... :roll: Då önskade jag att jag sagt ifrån tidigare, men kände mig lite dum då, eftersom jag ju själv inte skulle delta i första bytet efter det uteblivna.

Att man blir lite fösenad eller att det inträffar något tycker inte jag är hela världen, men då måste man kommunicera och lösa det på något vis.

Jag tycker att det är lite som med företag, man får ingen ny kredit förrän man betalat av all innestående skuld.

Jag tycker bytena är så roliga att jag hoppas att vi fortsätter med dem :heart: !!!
Användarens profilbild
Av Innana
Jag har också slutat vara med på grund av det här. Det är inte roligt att bli sviken ens för en "småsak" och jag vill inte bli påmind om att det här trots allt är ett nätforum där det finns folk som sätter i system att lura andra :roll:
Av surftrollet
Jag vill också byta igen för jag tycker det är roligt, men mentaliteten kring att kalla det att vara bytespolis om man säger till och att tycka att det är helt upp till vars och ens samvete (utan ifrågasättande) fick mig verkligen att tappa lusten att nånsin vara med igen. Jag har också skickat till såna som inte fått flera gånger, även när jag inte varit med i bytet, för att jag tycker att det är värdefullt att alla ska få nåt positivt ur det även om man blir besviken på just byteskompisen. På så vis tycker jag att stämningen är viktig och jag tycker att folk ska våga vara med i byten på nytt för att besvikelsen kanske dämpas lite av att andra täcker upp. Men det spelar ju ingen roll om man inte täcker upp åt andra hållet också, och säger till när det verkar vara upplagt för nya besvikelser.
aha skrev:Jag skulle nog vara bytespolis jag också 8)
CrazyMagpie skrev:Som bytes-sammanordnare utan riktigt möjlighet att själv gå igenom alla gamla trådar så skulle jag uppskatta att bli tipsad om det är ngn som inte fullföljt tidigare byten så att jag har en möjlighet att kolla upp vad som hänt, så ja, våga vara lite bytespolis tycker jag. Både för din och andras skull. :tumup:
Fryle skrev:Om någon som inte fullföljt tidigare byten anmäler sig till ett nytt tycker jag att den som känner till detta bör höra av sig.
[...]
Jag tycker att det är lite som med företag, man får ingen ny kredit förrän man betalat av all innestående skuld.
Nu känner jag mig lite bättre till mods och lite mindre ensam i hur jag tänker.
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Tycker det är rimligt om man ser någon som man vet varit med förut och inte skickat och inte kommit med någon förklaring att man säger till om denna person.
Om jag någon gång ska vara med i något mer byte vill jag absolut att detta sker. Det är supertrisst att inte få sin grej. I julas var det många många som inte fick i tid och några som inte fick alls. Det förtar lite av upplevelsen. Speciellt om personen som skulle skicka inte ens kommer med ett pip till förklaring.

Det kan såklart hända saker som gör att det inte går att skicka/man inte hinner av bra skäl men då får man åtminstonne höra av sig och påtala det.
Användarens profilbild
Av ellla
Ja, det är märkligt att mjan inte i alla fall skickar vidare den sak man själv fått om man inte skickar själv. Får man inte massor av dåligt samvete varje gång man ser den saken??

Man kan ha någon form av "räddningssystem" annars. Att man har lite extra på lager för att kompensera för de som av olika anledningar misslyckas med att skicka. Att några anmäler att de kan täcka upp liksom.

Eller att saker skickas till en person och sen fördelas mellan dem som skickat in.

Jag tycker också att det är supertråkigt att det blivit såhär, fast jag tycker ändå att det är svårt att utesluta personer.
Av surftrollet
Kompensera kan man t ex göra genom att skicka något till någon annan som inte fått nåt i ett byte. Det vore väl fint om nån erbjöd sig. Om man har tagit emot utan att ge så är väl det rimliga gottgörandet att ge utan att få. Det verkar ju vara flera i mjuka filur-bytet som inte fått t ex.

Jag måste säga att jag blev lite provocerad först av det nya bytet, typ bevara stämningen och låt inte negativa personer som inte fått nåt förstöra det roliga med sitt klagande, men bestämde mig sedan för att det säkert kan bli kul, min första instinkt var ju också att jag vill ha ett lyckat byte nu. Även om jag tycker att det är roligast att ge så blir jag ändå besviken av att inget få. Nu känner jag mig lite provocerad igen och ska nog inte vara med på byten.
Av Tyche
Rent spontant undrar jag om det kanske är så att vi moderatorer ska hålla i bytena? För det här är verkligen inte okej!
Jag vet inte vad mina medmoderatorer tycker om det, men det är ett förslag tänker jag. Själva lottningen för vem som ska skicka till vem och ha koll på adresser alltså. Det kanske tar någon extra dag men å andra sidan får vi koll och kan hindra den som inte fullföljer sitt åtagande. :hmm:
Användarens profilbild
Av Rawa
Tyche skrev:Rent spontant undrar jag om det kanske är så att vi moderatorer ska hålla i bytena? För det här är verkligen inte okej!
Jag vet inte vad mina medmoderatorer tycker om det, men det är ett förslag tänker jag. Själva lottningen för vem som ska skicka till vem och ha koll på adresser alltså. Det kanske tar någon extra dag men å andra sidan får vi koll och kan hindra den som inte fullföljer sitt åtagande. :hmm:
Att ha tydliga regler och riktlinjer precis som i köp/sälj-forumet tror jag skulle vara bra, att endast moderatorer (eller någon utsedd av moderator) håller i byten en tid framöver tror jag är en bra ide :tumup: .
Användarens profilbild
Av Rawa
Fridute skrev:
Rawa skrev:
Tyche skrev:Rent spontant undrar jag om det kanske är så att vi moderatorer ska hålla i bytena? För det här är verkligen inte okej!
Att ha tydliga regler och riktlinjer precis som i köp/sälj-forumet tror jag skulle vara bra, att endast moderatorer (eller någon utsedd av moderator) håller i byten en tid framöver tror jag är en bra ide :tumup: .
Men skulle verkligen någon moderator vilja hålla i det?
Det kanske finns någon ny som vill bli bytes och GDS-moderator?
Av Tyche
Fridute skrev:
Rawa skrev:
Men skulle verkligen någon moderator vilja hålla i det?
Om, så skulle det i så fall vara ett samarbete mellan moderatorerna tror jag. Alltså att vi är flera som turas om att hålla i det och ingen stackare som måste sköta det helt själv för då funkar det inte. För mig är det inga problem men jag vet inte hur dom andra ställer sig till det. Och sen kanske dom tänker på saker som jag inte tänkt på så kanske är det inte så att det funkar ändå.
Användarens profilbild
Av Fryle
Men detta handlar ju om vuxna människor. Inte ska moderatorerna behöva organisera bytena. Med en tydlig TS och ett gemensamt arbete för uppryckning ska vi väl tillsammans kunna få det här att fungera?

Och jag tycker inte man ska delta i något byte om man inte fullföljt de tidigare. Jag tror nog att vi kan hjälpas åt med den kollen?

För jag gillar SB-bytena och vill gärna att de fortsätter utan att det blir för krångligt. :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?