Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Cockaby
Hej

Jag undrar om folk har förslag på bra t-shirtmönster. Köpte Stof och stils t-shirtmönster i stl 44 när jag precis fått lilleman och allmänt kände mig stor. Och även om bysten fortfarande är ganska stor så är resten av kroppen definitivt ingen 44. Framförallt har jag problem med armhålorna och ärmarna men också att det är lite brett mellan axlarna så att urringningen blir lite slapp. Det går ju att fixa till men det är så mycket roligare om man har ett mönster som funkar rakt av och som man inte behöver trixa med. Har även en tunika från stof och stil i stl 42 som inte är så stor skillnad på måtten.

Så nu funderar jag på om jag ska köpa Stof och stils t-shirtmönster i stil 40 eller om det är bättre att köpa något annat t-shirtmönster, exempelvis Ottobre? Nån som har nån erfarenhet och tips?

Det jag har problem med är att ärmarna är för vida på den övre delen så att de hänger slappt. Likaså sitter armhålorna betydligt längre ner på tröjan än de gör på mig så det blir mycket tyg där som veckas fult. Verkar funka med att bara sy lite längre in när jag har tråcklat men det fick mig att tappa lusten lite.
Användarens profilbild
Av Fryle
Generellt tycker jag passformen på Stoff och Stils mönster är ganska dålig. Jag gillar dem från Svenska Mönster. Här är tex en tunika som det är lätt att göra en t-shirt av:
Bild

Och här är ett annat:
Bild

Och ett tredje:
Bild
Av Cockaby
Ah, svenska mönster hade jag glömt. Jag har ju gjort en klänning från ett mönster av dem som jag gillade. Jag borde också beställa nån av ottobre-tidningarna, det är bara så sjukt svårt att bestämma sig för vilken :)

Men lite skönt att veta att det inte bara är jag som inte fått till passformen riktigt på ett stof och stil mönster. Min tunika blev iofs väldigt bra till slut men jag fick sy in ärmarna och armhålan ganska ordentligt innan dess. Funkar ju men det är inte roligt och ska jag nu sy en amningstopp till min svägerska så måste man ju ha ett mönster där det blir hyfsat bra redan från början.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?