Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har via Babythings köpt Myllymuksuts rutvävda bomull och sytt handdukar av. Det funkar fint men är lite i tunnaste laget, nästan som gasväv. Våra vikisar är i betydligt tjockare tyg och jag skulle gärna vilja köpa metervara i den kvalitén. Var finns det att få tag i? Jag har köpt deras oblekta variant, är den blekta tjockare?

Edit: Ser nu på Myllymuksuts hemsida att den blekta och oblekta har samma vikt per kvadratmeter och att de faktiskt kallar den gasväv. Var finns det tjockare? Helst inte i utländska butiker, jag är lite feg för det...
Användarens profilbild
Av Rawa
Finns vikt/kvm anviget? Isf så berättar det vilka som är tjockare respektive tunnare, ju högre vikt dess då tjockare tyg :tumup: . Jag tycker att alla som säljer tyg bör skriva ut vikt/kvm men tyvärr är det inte så...

Om du vill söka på engelska sidor så heter det "Muslin" eller "Cotton muslin" och säljs den på sidor som säljer blöjtyger så lämpar den sig för vikblöjor (flat nappies). Muslin är egentligen ordet för enkel, ofärgad, tuskaftsvävd bomull och det finns många sorter som inte lämpar sig för vikisar eller handdukar mm, muslin är också det engelska ordet för toile.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jo, vikt per kvadratmeter finns som sagt angivet. Men det är samma på det blekta och oblekta, så de är ju lika tunna :? Och utrikiska köpsidor är jag lite rädd för. :oops:
Användarens profilbild
Av Fryle
Vad är Molton då?

Hittade detta på en tysk sida:
Molton ist ideal für Einlagen, Babystrampelsäcke, Unterlagen usw.
beidseitig gerauht
160 cm breit
ungefärbt
ca. 310g/m²
100% Baumwolle aus kontrolliert biologischen Anbau
Fritt översatt: Molton är idealiskt för inlägg, babysparksäckar, underlägg osv. ruggat(?) på båda sidor. 160 cm bred, ofärgad ca 310 g/m² , 100% bomull från kontrollerad ekologisk odling.
Användarens profilbild
Av Ellasario
det verkar vara borstat på bägge sidor, ljud- och ljus-absorberande. Används inom teater och fotografering...tydligen :P Kan tänka mig att det suger bra också då, eftersom det är borstat ..
Användarens profilbild
Av Rawa
Jag hittar "Melton" och "Molleton" i mitt engelska textillexikon, de är två ord för samma tyg och stämmer bra in på beskrivningen ovan av Molton :tumup: . Det är ett vävt tyg som liknar flanell, det har en jämnare struktur än flanell och svagt diagonalmönster i bindningen, flossad/borstad yta precis som flanell.
Användarens profilbild
Av Fryle
Tack Rawa!

Men var hittar jag tjockare rutvävt tyg då? :gaah: Det finns ju vikisar att köpa som har 140g/m², då borde detta tyg även finnas i metervara. Tycker jag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?