Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Ketronya skrev:
MuuM skrev:
Fryle skrev:Jag sydde en panel till min jacka, tyckte det var mycket bra. Bärskydd verkar joxigt och helt utan måste ju barnet kläs på mer.
Samma här. Svart i ullfleece och vanlig fleece på insidan. Fästs med fyra tryckknappar. Om du tror den kan passa kan du få den för en billig peng, här bärs inte längre. Det är ju bara köpa nya knappar och fäsa i din jacka.
Det kanske hade funkat, men jag har en tjock ullkappa så det är tveksamt om det skulle bli så snyggt att sätta tryckknappar i den, eller sätter man knapparna på insidan kanske?
Knapparna är på insidan. Jagär inte så bra på att sy så jag valde den lösningen framför att sy i flera dragkedjor. ;)
Av Sarah79
Bärskydd har jag och använde i vintras, vilket är helt perfekt för våra vintrar här nere.
Hade på honom vanliga kläder och tjocka tofflor och in till mig, jag behövde inte ens knäppa min egen jacka så varmt hade vi det tillsammans.
Detta året inser jag ju att han får nog ha overall på sig för han lär vilja gå mesta dels av tiden, men är övertygad om att bärskyddet kommer bli flitigt använt iaf.
(räknar inte med mer än slask och blask som vanligt)
Användarens profilbild
Av Ketronya
solängel skrev:
Ketronya skrev:
solängel skrev:Jag har använt bärskydd, köpte en bärjacka med M men jag tyckte faktiskt att bärskyddet var mer praktiskt. Och då bor jag ändå i Norrland. 8)

Har haft varmt på fötterna/benen, runt halsen och på huvudet på bebis och oftast en kofta på. Precis som jag skulle haft om jag använt bärjacka, så jag tycker inte man behöver klä dem mer under ett bärskydd jmf bärjacka. Stickade extralånga skaft på tjocksockarna, eller använde benvärmare. Om det var kallt, eller blåste, knäppte jag den nedersta knappen på min egen jacka under rumpan på bebis, men annars var det oftast varmt nog ändå.
Bärskydd hade jag inte ens tänkt på men det verkar ju ändå rätt smidigt, men blir det inte en glipa mellan jackan och skyddet på sidorna så att man själv fryser? Vad hade du för bärskydd?
Jag hade oftast en kofta som jag liksom drog fram på sidorna och drog ihop bakom ryggen/under rumpan på bebis. Och om det var väldigt kallt/blåsigt drog jag ihop jackan under rumpan på bebis. Tyckte att det räckte bra.

Med M hade jag ett svart (tråkigt) från MAM. (Som jag kan sälja billigt om du skulle vara intresserad. :wink: ) Med A sydde jag ett eget av vindpoplin, i mörkbeige med blommig fleece som foder. Till den hade jag också ett extra, löstagbart fleecefoder för de kallaste dagarna.
Aha, och då behövs inga extra vinterkläder på bebis? Mer än sockar och sånt förstås!

Är det ett sånt här?: http://www.knyt-an.se/visa_produkt.asp? ... rt%2Fsvart Där står det ju iofs att barnet ska ha egna ytterkläder... :hmm:
Användarens profilbild
Av Ketronya
Sarah79 skrev:Bärskydd har jag och använde i vintras, vilket är helt perfekt för våra vintrar här nere.
Hade på honom vanliga kläder och tjocka tofflor och in till mig, jag behövde inte ens knäppa min egen jacka så varmt hade vi det tillsammans.
Detta året inser jag ju att han får nog ha overall på sig för han lär vilja gå mesta dels av tiden, men är övertygad om att bärskyddet kommer bli flitigt använt iaf.
Det låter ju jättebra och du hade vanliga innekläder? :D Vilket bärskydd har du?
Användarens profilbild
Av solängel
Ketronya skrev:
solängel skrev:
Ketronya skrev:
solängel skrev:Jag har använt bärskydd, köpte en bärjacka med M men jag tyckte faktiskt att bärskyddet var mer praktiskt. Och då bor jag ändå i Norrland. 8)

Har haft varmt på fötterna/benen, runt halsen och på huvudet på bebis och oftast en kofta på. Precis som jag skulle haft om jag använt bärjacka, så jag tycker inte man behöver klä dem mer under ett bärskydd jmf bärjacka. Stickade extralånga skaft på tjocksockarna, eller använde benvärmare. Om det var kallt, eller blåste, knäppte jag den nedersta knappen på min egen jacka under rumpan på bebis, men annars var det oftast varmt nog ändå.
Bärskydd hade jag inte ens tänkt på men det verkar ju ändå rätt smidigt, men blir det inte en glipa mellan jackan och skyddet på sidorna så att man själv fryser? Vad hade du för bärskydd?
Jag hade oftast en kofta som jag liksom drog fram på sidorna och drog ihop bakom ryggen/under rumpan på bebis. Och om det var väldigt kallt/blåsigt drog jag ihop jackan under rumpan på bebis. Tyckte att det räckte bra.

Med M hade jag ett svart (tråkigt) från MAM. (Som jag kan sälja billigt om du skulle vara intresserad. :wink: ) Med A sydde jag ett eget av vindpoplin, i mörkbeige med blommig fleece som foder. Till den hade jag också ett extra, löstagbart fleecefoder för de kallaste dagarna.
Aha, och då behövs inga extra vinterkläder på bebis? Mer än sockar och sånt förstås!

Är det ett sånt här?: http://www.knyt-an.se/visa_produkt.asp? ... rt%2Fsvart Där står det ju iofs att barnet ska ha egna ytterkläder... :hmm:
Ja, det ser ut så, fast bara ett lager fleece. Den modell jag har säljs nog inte längre.

Jag tycker inte att jag behövt ytterkläder på barnen i bärskyddet, utan haft yllekofta, halskrage, mössa (vantar när de blivit så stora att de inte vill ha händerna innanför sjalen) långa yllesockar och skinntossor (alltså fårskinnstossor typ, eller PoPs vindfleecetossor). Jag provade med A (som ju är född mitt i vintern) att ha vindfleeceoverall innanför bärskyddet, men det blev alldeles för varmt. Jag har alltså klätt dem likadant som om jag haft bärjacka. Bärponcho tycker jag är ett sämre alternativ, för det drar gärna upp kalluft under, bättre att ha något som man kan dra åt lite.
Av Sarah79
Ketronya skrev:
Sarah79 skrev:Bärskydd har jag och använde i vintras, vilket är helt perfekt för våra vintrar här nere.
Det låter ju jättebra och du hade vanliga innekläder? :D Vilket bärskydd har du?
Helt vanliga kläder, typ body och byxa, men varmt på huvud och fötter och i bland en halsduk för det är oftast där det blir öppet (skulle nog behövt en dubbel polo) Mam delux tror jag det heter?! Köpt här på sb för ett rätt ok pris, men håll koll på tradera, där fyndade en kompis ett likadant för under hundringen.
Användarens profilbild
Av smurfis
Jag använde bärskydd till Simon, men denna gång ska jag skaffa mig en bärjacka. Simon bar jag på mage tills han var...2 ? :fnissa: , så bärskydd funkade perfekt då jag aldrig bar på ryggen. :lol: Fast denna gång vill jag ha möjlighet till även ryggbärande, även om magen är den mysigaste platsen! :loving:
Användarens profilbild
Av Ketronya
solängel skrev:
Ketronya skrev:
solängel skrev:
Ketronya skrev:

Ja, det ser ut så, fast bara ett lager fleece. Den modell jag har säljs nog inte längre.

Jag tycker inte att jag behövt ytterkläder på barnen i bärskyddet, utan haft yllekofta, halskrage, mössa (vantar när de blivit så stora att de inte vill ha händerna innanför sjalen) långa yllesockar och skinntossor (alltså fårskinnstossor typ, eller PoPs vindfleecetossor). Jag provade med A (som ju är född mitt i vintern) att ha vindfleeceoverall innanför bärskyddet, men det blev alldeles för varmt. Jag har alltså klätt dem likadant som om jag haft bärjacka. Bärponcho tycker jag är ett sämre alternativ, för det drar gärna upp kalluft under, bättre att ha något som man kan dra åt lite.
Det låter bra! Och håller det för norrländsk vinter så håller det nog för den skånska också! :D
Användarens profilbild
Av Ketronya
Jo, det stämmer nog att det blåser mer, har hört från en del uppåt landet som tycker det är "ruggigare" vinter här!
Användarens profilbild
Av Fryle
Faktiskt sydde jag en bärjacka också, av en vanlig jacka. Har knappt använt den, men kan tipsa om hur man gör ifall någon är intresserad och inte hitta en beskrivning.
Av Ponyo
Vi hade inte en bärjacka till V. Men jag saknade verkligen en. Helst hade jag velat kunna bära på ryggen ute. Det var ofta han satt på ryggen och sov hemma, och jag fick komma timmar försent till träffar för att jag inte vågade väcka honom.

Så nu kommer jag skaffa en med alla möjliga paneler redan i höst. Så det blir en gravid+bärjacka.
Användarens profilbild
Av telistant
Ketronya skrev:
telistant skrev:Ditt barn kommer ju att vara runt året i vinter. Sitter hen nöjd länge i sjalen/selen är bärjacka praktiskt. Börjar hen vilja upp o ner hela tiden är overall på barnet o ev bäskydd över alltihop smidigare. Men det beror ju på hur ditt barn är. Hur som kommer det bli en kort period det blir användbart om ni inte planerar fler bebisar
Ja, han blir ju ett år i februari, är det sannolikt att han börjar gå då, får han vill väl inte upp och ner förrän han kan gå, eller?
Det beror ju på vilket barn du har ;-) min första ville bara åka o eftersom vi bar på rygg hade det varit smidigt m bärjacka, men vi använde overall o bärskydd då han är född i augusti o var ganska stor andra vintern. Tvåan ville gå själv så fort han kunde, från elva mån om jag minns rätt. Eftersom jag inte trivdes med jackan jag hade sålde jag den då A var dryga året.

Kontentan är väl om barnet åker långa pass på ryggen så är jackan super. Blir det korta stunder funkar det inte iom att barnet sitter utan ytterkläder under jackan
Användarens profilbild
Av Ketronya
Tack för alla råd allihop! :heart:

På ett sätt låter bärjacka bättre men om jag väger in priset och det faktum att jag och mannen bär lika mycket båda två och vi inte har samma storlek så borde väl ett bärskydd passa bättre, eller tänker jag fel?

Jag är lite rädd för att bära på ryggen på vintern med tanke på halkrisken, visst måste det väl vara säkrare att bära på magen? Och då försvinner ytterligare ett argument för jackan..

Vad tycker ni om mina tankar? :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?