Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Carolinah
Har tittat på en hel del videos med knytinstruktioner och har precis börjat titta på hur man gör för att bära på ryggen. Det ser ju så enkelt ut för dem. Såg tom flera som knöt upp i princip nyfödda. När började ni bära på ryggen? Vilken knytningen tycker ni är lättast resp bekvämast?
Användarens profilbild
Av HannaGerda
4-5 månader var mitt barn när jag började bära på ryggen. Då var vi alltid två vuxna. Superman-kastet tycker jag är lättast för att få upp barnet men det kräver stabilt huvud.

Lättast att knyta tycker jag är ryggsäck med tibetansk avslutning. Skönast tycker jag SHBC korsad i fram och knuten i midjan, eller tibetansk avsluning. Men om man ska knyta SHBC är det lättast att göra en knut fram på bröstet för då sitter barnet fast.
Av Sofie
W började jag bära på ryggen omkring fem mån tror jag, F och L sporadiskt från omkr två veckors ålder.
Jag kör swing eller modifierat (med huvudet i sjalen, nästan som en sjalvagga) för pyttebebis.
Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
Jag började inte bära på ryggen för än J var drygt ett år, för jag tyckte det var lite läskigt innan. Jag tyckte det var jättesvårt först. Jag började med att lära mig (oss) att svinga upp henne på ryggen utan sjal. Jag upplever att det är något som man måste lära sig tillsammans med barnet för barnet måste också lära sig och vara med på vad som händer och kunna "hjälpa till". Nu mer sätter jag mig på huk och J (2 år) hoppar upp själv.

Sen kom den svåra delen med sjalen... Både tårar och svett ran första gången :| Men jag gick till Lindex här som har ett jättestort provrum med superspeglar och tränade där :tumup: Provrum är superbra för att fixa till ett halvdant ryggknyt.

Om jag skulle tippsa skulle jag säga kolla youtube-filmer och öva-öva-öva.
Användarens profilbild
Av mandisg
Jag började nog med sele tror jag, eller hade jag sjal först :hmm: Hur som, jag körde SHBC och knöt över bröstet, det kändes tryggt att hon satt fast lite bättre när jag började knyta. Fösta bilden jag hittar på ryggen så var hon drygt 8 månader (fast det är ju inte SHBC förstås...)
Bild
Användarens profilbild
Av Carolinah
Har inte varit inne här så länge på sistone, tack för era svar! Provade att knyta på rygg igår, första gången. Fick upp honom på ryggen men sen kom vi inte längre hehe :) Hade svårt att nå. Får försöka titta ännu mer på instruktioner och videos. Min bebis är snart tre månader och har länge varit skapligt stabil i huvudet, men inte helt förstås, i sjal behöver han lite stöd. Men det skulle vara så skönt att få till det på ryggen så han kommer lite "ur vägen". Han börjar också bli så nyfiken på att se och sitter ofta och hänger för att kunna se framåt eller mot det jag gör.
Användarens profilbild
Av SCSI
Jag började med meitai, kändes enklare i början. Han var nog 2-3 månader. Sen fick jag snits på vrikkesikker.
Jag buffade runt barnet på höften, det funkar bäst för oss. Numera sätter jag mig på huk och säger «hopp upp» så sätter han sig på plats själv, med eller utan sjal. :loving:
Av Heybaby
Tycker också det är svårt. Min tjej är 6 månader och hittills har vi gjort två halvdana försök att knyta på ryggen. Sista gången lyckades vi sådär. Hon hamnade lite lågt och hängde lite löst, så några fel gjorde jag. Jag måste nog engagera hennes pappa så jag slipper stå på knä i sängen när jag knyter. Rätt knepigt att hålla styrsel på över fem meter tyg när det trasslar in sig i kuddar och täcke och river med sig lakan.
Användarens profilbild
Av Ketronya
vad är SHBC förkortning för?

Jag har knutit några gånger på ryggen bara, omslutet kryss med en knut först på bröstkorgen. Känns som en bra sätt för att barnet sitter fast direkt så man kan känna sig trygg och knyta färdigt. Dock tycker jag att knuten över bröstkorgen trycker och gör väldigt ont, gör jag något fel tro, eller är det fler som har det problemet?
Användarens profilbild
Av Carolinah
HannaGerda skrev:bjuckar på en bild från någon av mina första ryggbärningar. SHBC med knut på bröstet.

Bild
Vad fin den här sjalen var! Vad är det? Tack för era svar! Vi övar en knytning lite då o då men tycker jag har en bra bit kvar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?