Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

linafelicia skrev:
Trulsamin skrev:till min haruni gick det åt 65 gram av zauberball lace så jag har 35 gram kvar... Då är den mycket större än jag trodde den skulle bli för som oblockad var den ganska liten.nu räcker den ner halva ryggen och jag är inte så liten ;-) jag gjorde en revontuli i deras sockgarn i vintras och då gick det ett helt nystan och den blev lagom att ha runt halsen bara men med två nystan blir det nog en lagom stor sjal, inte den största men gott och väl så den går ner en bit på ryggen...
Den är verkligen underbar! Det är min favoritfärg på zauberball, jag gillar det så mycket att jag till och med har ett nysta tatuerat på ryggen ;-)
:rock: Men på ryggen, blir det inte svårt att beundra det då :hmm:
Juliusdotter skrev:
linafelicia skrev:
Trulsamin skrev:till min haruni gick det åt 65 gram av zauberball lace så jag har 35 gram kvar... Då är den mycket större än jag trodde den skulle bli för som oblockad var den ganska liten.nu räcker den ner halva ryggen och jag är inte så liten ;-) jag gjorde en revontuli i deras sockgarn i vintras och då gick det ett helt nystan och den blev lagom att ha runt halsen bara men med två nystan blir det nog en lagom stor sjal, inte den största men gott och väl så den går ner en bit på ryggen...
Den är verkligen underbar! Det är min favoritfärg på zauberball, jag gillar det så mycket att jag till och med har ett nysta tatuerat på ryggen ;-)
Wow :rock: Och jag håller med, på ryggen ser du det ju inte :Hahaa:
Trulsamin skrev:
Juliusdotter skrev:
linafelicia skrev:
Wow :rock: Och jag håller med, på ryggen ser du det ju inte :Hahaa:
:rock: Men jag vill se bild!
Ok, ni är väl flera här som använder ravelry här - jag är nybörjare och funderar lite över vad är skillnaden mellan att lägga div mönster i sitt bibliotek respektive i sina favoriter?
Av Ponyo
Nytt hår:
Bild
Riktigt roligt att virka med mohairgarn.
Tyvärr saknar jag kam eller borste, och får fixa till frisyren bättre hemma.
Senast redigerad av Ponyo den fre jul 27, 2012 18:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag spontanköpte en härva merino för att ha ett nytt projekt på semestern. Hade tänkt sticka en Haruni men när jag läser mönstret står det att det går åt 439 m men min härva är bara 320 m. Var lite snål och ville inte köpa två härvor. Min andra tanke var Annis men frågan är om det räcker.
Någon som vet om min härva räcker eller ska jag leta ett annat mönster?
Bild
Av Ponyo
Mosan skrev:Jag spontanköpte en härva merino för att ha ett nytt projekt på semestern. Hade tänkt sticka en Haruni men när jag läser mönstret står det att det går åt 439 m men min härva är bara 320 m. Var lite snål och ville inte köpa två härvor. Min andra tanke var Annis men frågan är om det räcker.
Bild
Härligt karamellgodis till garn :love:
Användarens profilbild
Av glis
Mosan skrev:Jag spontanköpte en härva merino för att ha ett nytt projekt på semestern. Hade tänkt sticka en Haruni men när jag läser mönstret står det att det går åt 439 m men min härva är bara 320 m. Var lite snål och ville inte köpa två härvor. Min andra tanke var Annis men frågan är om det räcker.
Bild
Min Haruni är stickad i annat garn men den är pytteliten! Jag har stickat flera extrarapporter och inte bården än men jag har köpt till en härva (malbogio lace) för att det skall räcka. Jag tror att man skall ha lite reserv för just den sjalen...
Användarens profilbild
Av Mosan
glis skrev:
Bild
Min Haruni är stickad i annat garn men den är pytteliten! Jag har stickat flera extrarapporter och inte bården än men jag har köpt till en härva (malbogio lace) för att det skall räcka. Jag tror att man skall ha lite reserv för just den sjalen...
Det får kanske bli något annat då, jag vill inte lägga mer pengar på garn just nu!
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har börjat projekt repa upp :roll: Jag har kommit fram till att min bristande sticklust beror på att jag har så många påbörjade projekt som jag inte vill fortsätta på att jag inte kan med att börja på något nytt roligt, så nu ska jag repa upp alla gamla tråkstickningar som ligger här hemma. Först ut är mitt första större projekt, som faktiskt var färdig sånär som på fästning av trådar och knappar. Men den passar inte, passformen är helt fel och knäppkanten hade jag varit tvungen att ta upp, så nu ryker hela. Det är rätt jobbigt att repa upp, man får ont i armen :?
Av Ponyo
kvarnkvik skrev:Jag har börjat projekt repa upp :roll: Jag har kommit fram till att min bristande sticklust beror på att jag har så många påbörjade projekt som jag inte vill fortsätta på att jag inte kan med att börja på något nytt roligt, så nu ska jag repa upp alla gamla tråkstickningar som ligger här hemma. Först ut är mitt första större projekt, som faktiskt var färdig sånär som på fästning av trådar och knappar. Men den passar inte, passformen är helt fel och knäppkanten hade jag varit tvungen att ta upp, så nu ryker hela. Det är rätt jobbigt att repa upp, man får ont i armen :?
Nuförtiden när jag repar upp gör jag först boll, sedan en härva, som jag tvättar, hänger på tork och sedan nystar.
Jag gillar att repa :app:
Användarens profilbild
Av tweed
Ponyo skrev:
kvarnkvik skrev:Jag har börjat projekt repa upp :roll: Jag har kommit fram till att min bristande sticklust beror på att jag har så många påbörjade projekt som jag inte vill fortsätta på att jag inte kan med att börja på något nytt roligt, så nu ska jag repa upp alla gamla tråkstickningar som ligger här hemma. Först ut är mitt första större projekt, som faktiskt var färdig sånär som på fästning av trådar och knappar. Men den passar inte, passformen är helt fel och knäppkanten hade jag varit tvungen att ta upp, så nu ryker hela. Det är rätt jobbigt att repa upp, man får ont i armen :?
Nuförtiden när jag repar upp gör jag först boll, sedan en härva, som jag tvättar, hänger på tork och sedan nystar.
Jag gillar att repa :app:
Så får det nog bli här också, det är väldigt krulligt :roll:
Användarens profilbild
Av melon
Attans va tråkigt, är det fanan? Hoppas sticklusten kommer tillbaka igen när alla tråkUFOn är upprepade :D
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?