Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
ellla skrev:I väntan på att internet skulle ladda fördigt kastade jag upp en sån där Muum-kasse!
Nu språkpolisar jag lite i sticktråden :rodna: för nu tycker jag att det går för långt med svenskelska sticktermer. Kasta upp maskor funkar inte för mig :spyr: Blä :lol:[/quote]
Well said! ;)
melon skrev:
ellla skrev:I väntan på att internet skulle ladda fördigt kastade jag upp en sån där Muum-kasse!
Nu språkpolisar jag lite i sticktråden :rodna: för nu tycker jag att det går för långt med svenskelska sticktermer. Kasta upp maskor funkar inte för mig :spyr: Blä :lol:[/quote]
:iagree:
Jag är också lite sugen på torsdag, ända problemet är isåfall att jag får med mig alla barnen och det känns inte så lockande. :roll:
Hoppas ni får skoj!
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
glis skrev:Hur är det, skall vi göra en gemensam resa till Ullspinneriet på torsadag? Härifrån vill hela gänget åka så vi har högst en bilplats kvar.
Jag vill åka från Stockholm, än så länge tom bil. Någon som hänger på?
Kom igen nu stockholmare! Det vore väl kul med en lite sticknördig träff i öschtergötland? 8)
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:

Början blev inte riktigt som originalet, jag kommer inte orka sy ihop på slutet, så det är bara dumt att börja med att göra ett hål för mig :)
Fast min är en Kvarnkvik-kasse. :D

Jag gör Barbros uppläggning för sockar som stickas från tån så får jag en helt osynlig uppläggning.
Fast jag kom ju bara till typ tredje varvet eller nåt :lol:
Vi borde ha gjort en knitalong på den nu.
Av Ponyo
kvarnkvik skrev:
MuuM skrev:
glis skrev:Hur är det, skall vi göra en gemensam resa till Ullspinneriet på torsadag? Härifrån vill hela gänget åka så vi har högst en bilplats kvar.
Kom igen nu stockholmare! Det vore väl kul med en lite sticknördig träff i öschtergötland? 8)
Jag är superlockad, men tror inte jag orkar med en hel dag med bilresa + omkringvandring. Pga mina fogar som redan spökar :(
Användarens profilbild
Av tweed
Ponyo skrev:
kvarnkvik skrev:
MuuM skrev:
Jag är superlockad, men tror inte jag orkar med en hel dag med bilresa + omkringvandring. Pga mina fogar som redan spökar :(
:( Hade ju varit så kul att äntligen träffas irl
Av Ponyo
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:
kvarnkvik skrev:
MuuM skrev:
:( Hade ju varit så kul att äntligen träffas irl
Ja, precis!
Åh vilken skatt jag hittade ute i ladan idag när vi städade upp en massa där.
I en sockerlåda låg det en stor svart sopsäck PROPPFULL med garnhärvor, nystan och till och med en... vad heter det... sån som man får spinna själv... ullhög typ.

Det var massa härvor med grått garn med. Säkert bortåt 40-talet. Nog kan man väl färga det? Hur går jag i så fall tillväga? Enbart en massa grått tror jag blir rätt trist att sticka i längden men om jag färgar det så blir det kanske lite roligare. Men jag har aldrig färgat garn förut. Bara tyg och kläder.

Foton på skatten kommer så snart jag får ta in det. Maken sa att jag inte fick ta in det förrän vi städat klart ute i ladan (vi ska göra loppis där) och inne (eftersom min mamma kommer och hälsar på) så jag får väl ge mig till tåls och bara drömma om garnerna än så länge.
Ponyo skrev:Nu är min lilla bebisoverall klar
Bild

Den saknar knappar ännu, och jag har inte tvättat den. Det brukar jämna till sig lite då.
Den är benvit/aubergine
Supersöt! :love:
Användarens profilbild
Av ellla
zandrama skrev:
melon skrev:
Nu språkpolisar jag lite i sticktråden :rodna: för nu tycker jag att det går för långt med svenskelska sticktermer. Kasta upp maskor funkar inte för mig :spyr: Blä :lol:
:iagree:
:blahblah: :blahblah: :blahblah:
Ni har uppenbarligen inte sett mig kasta upp maskor! I det landmarkska hemmet kräks det fram garn på stickorna helt enkelt.

Påbörjade kanske jag skulle skrivit istället. Men jag tror att det är bra att bli lite upprörd ibland. Ta en fin stickning att lugna ner er med.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?