Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Moson
ellla skrev:
mly skrev:
Moson skrev:
ellla skrev:
zmurfan skrev:Nu har jag precis lagt en beställning på så här fina stickor!
Bild
Vackra!
Mina första utbytbara var denise. Fast roooosa. Hojta om du behöver reservdelar :) Jag använder dem mest om jag ska ut och flyga.
Vad menas med att dom är "airplane safe"?
Måste väl betyda att det är plast och att man får igenom dem i metalldetektorn.
ja, så har jag också tolkat det.
Det är ingen metall i dem alls.
Fast det borde väl inte vara värre med typ knitpro i trä? :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
Moson skrev:
ellla skrev:
mly skrev:
Moson skrev:
ellla skrev:
Bild
Vackra!
Mina första utbytbara var denise. Fast roooosa. Hojta om du behöver reservdelar :) Jag använder dem mest om jag ska ut och flyga.
Knit pro i trä har ju metallfästen.
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
Moson skrev:
ellla skrev:
mly skrev:
Moson skrev:
ellla skrev:
Bild
Vackra!
Knit pro i trä har ju metallfästen.
jag stoppar alltid mina stickor i pennlådan. Ingen som frågat nåt än :)
Hmpf!
Nu är jag nästan färdig med min två färgade tröja och första ärmen gjorde jag nog om tre gånger. Men egentligen skulle jag repa igen, för den är för tajt under armen,så om jag inte repar kommer jag nog aldrig använda den. Och om jag ändå repar upp så mycket borde jag göra om överdelen på armarna som egentligen också blev i tajtaste laget,men som kan funka.. :roll:
Användarens profilbild
Av glis
Nu skall jag lägga upp för "Poplar and Elm", men eftersom jag hatar montering tänkte jag kanske göra hela båldelen i ett stycke upp till ärmhålen. Några tankar? Jag gjorde så med min grå kofta och det gick ju bra men nu är det tunnare garn=längre tid=risk att det blir övermäktigt om varven är för långa.
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:I väntan på att internet skulle ladda fördigt kastade jag upp en sån där Muum-kasse!

Början blev inte riktigt som originalet, jag kommer inte orka sy ihop på slutet, så det är bara dumt att börja med att göra ett hål för mig :)
Fast min är en Kvarnkvik-kasse. :D

Jag gör Barbros uppläggning för sockar som stickas från tån så får jag en helt osynlig uppläggning.
Användarens profilbild
Av MuuM
glis skrev:Hur är det, skall vi göra en gemensam resa till Ullspinneriet på torsadag? Härifrån vill hela gänget åka så vi har högst en bilplats kvar.
Jag vill åka från Stockholm, än så länge tom bil. Någon som hänger på?
Av mly
Nu har jag ju gjort klart min första uppifrån och ner kofta, den va i storlek 1 år och ganska tjockt garn, ökningarna skulle stickas till det va ett visst antal maskor och sedan skulle det delas för kroppen, nu har jag ett tunnare ganr och vill göra en större kofta, hur tänker jag då?
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:
ellla skrev:I väntan på att internet skulle ladda fördigt kastade jag upp en sån där Muum-kasse!

Början blev inte riktigt som originalet, jag kommer inte orka sy ihop på slutet, så det är bara dumt att börja med att göra ett hål för mig :)

Jag gör Barbros uppläggning för sockar som stickas från tån så får jag en helt osynlig uppläggning.
Hihi! Ja, det gör nog jag med, fast jag inte lärt mig den där :)
ellla skrev:
MuuM skrev:

Hihi! Ja, det gör nog jag med, fast jag inte lärt mig den där :)
Jag vet inte vem Barbro är, men jag brukar nog också göra så. ;) Det är en väldigt bra uppläggning, jag stickar alla mina tjocksockar så, de blir som måttbeställda och jag behöver inte använda något mönster alls. :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
[/quote]
Nu språkpolisar jag lite i sticktråden :rodna: för nu tycker jag att det går för långt med svenskelska sticktermer. Kasta upp maskor funkar inte för mig :spyr: Blä :lol:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 219

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?