Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Kyltsi
Vad har ni andra för provdockor?
Och varför har ni just den/dem ni har?
För och nackdelar med just den ni har?
Vilken eller vilka provdockor rekommenderar ni? Och varför?
Av Marine78
Jag har en Lady Valet, inköpt från England. Den har jag valt för att den är snygg, det går att nåla på den, den är ställbar efter mina mått (och andras ;-)). Nu har jag inte hunnit använda den så mycket, men jag kan ibland känna att det är lite drygt att ställa om alla vreden (nu syr jag ju huvudsakligen till mig själv och behöver inte ställa om den så ofta) och trots att jag kan ställa in mina mått så är bl a bysten lite väl nätt för mig. En fördel är att den har så snygg fot och är stilren så den är som en schysst inredningsdetalj i syrummet (som förnärvarande är en del i vardagsrummet). Hon är en bra hjälpreda helt enkelt och jag gillar att kunna visa upp sydda plagg på henne i stället för på mig själv eftersom jag inte har någon annan som fotar speciellt bra i familjen ;-)
Av Kyltsi
Tack för era svar :)

Åh, lady velvet är fin den.

Jag köpte en nu, men fick hem fel. Eller fel och fel, det var rätt docka fast fel mått (måtten stämde inte överens med någon av dockorna som var den modellen så det hade blivit jätte tokigt)
Jag väntar nu på en ny docka, fast jag ångrade mig om modell och nu funderar jag på om det var dumt val av docka :roll:
Kroppen på den är ju bara i 4 delar istället för 8 som det är på de flesta andra och det stod att den bara har 10 rattar/hjul att justera med istället för 12 som på de flesta andra.
Det blev den här:
Bild
Jag funderar på om jag ska vara besvärlig kund och skicka tillbaka den när den kommer och beställa hem en lady velvet istället.

Vad tror ni? Är den ok eller var dumt att välja just den?
Användarens profilbild
Av Rawa
[quote="Kyltsi"]Tack för era svar :)

Åh, lady velvet är fin den.

Jag köpte en nu, men fick hem fel. Eller fel och fel, det var rätt docka fast fel mått (måtten stämde inte överens med någon av dockorna som var den modellen så det hade blivit jätte tokigt)
Jag väntar nu på en ny docka, fast jag ångrade mig om modell och nu funderar jag på om det var dumt val av docka :roll:
Kroppen på den är ju bara i 4 delar istället för 8 som det är på de flesta andra och det stod att den bara har 10 rattar/hjul att justera med istället för 12 som på de flesta andra.
Det blev den här:
[img]http://www.symaskinskungen.se/PICTURE/1 ... lkform.jpg[/img]
Jag funderar på om jag ska vara besvärlig kund och skicka tillbaka den när den kommer och beställa hem en lady velvet istället.

Vad tror ni? Är den ok eller var dumt att välja just den?[/quote]
Ursnygg!!! :love:

Det där med måtten.. tja, det beror på om du/den du ska sy till har ovanligt lång/kort överkropp. Om inte så kommer du ändå aldrig att använda de där två extra-reglagen :tumup: .
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?