[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 8906011
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Husqvarna Emerald 116 eller Pfaff Hobby 1132? - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Jag har pfaffen, helt okej maskin, har haft den i 5 år sevart den en gång.
Men back-spaken har gått av en gång och det blev ganska dåligt reparerat och nu håller den på att ge upp igen. Husquarnan har jag ingen erfarenhet av.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag säger också Pfaff. Min syrra har en Husqvarna och jag tyckte inte alls om att sy på den. Tyckte inte att den sydde snyggt, trasslade ofta när det blev många lager. Men jag lånade den bara någon månad eller så så jag hann ju inte riktigt lära känna den.
Jag är inne på min andra Pfaff och är nöjd. Egentligen hade jag velat ha en Janome nu när jag köpte den andra, men den fick man inte köpa från England och jag tyckte det blev för dyrt att köpa den här i Sverige. Min syster har en Janome och jag tycker den är underbar att sy på.
En sak jag verkligen gillar med min nya Pfaff är att den har övermatare.
Av Kyltsi
Jag säger också Pfaff :)
Nu har jag inte en symaskin från hobbyserien utan en select 3.0. Jag älskar att sy med min symaskin och övermataren är toppen.
Men jag tror att en pfaff maskin från hobbyserien också är bra :tumup:

Jag köpte en Husqvarna först, men skickade tillbaka den lika fort som jag fick den, den var inte alls vad jag ville ha. Jag tyckte att den kändes ranglig och plastig.
Jag hade suktat efter pfaffen bra länge redan innan men blev snål när det var dags att välja och valde därför först en lite billigare husqvarna(det var inte mina pengar jag köpte symaskinen för utan det var mitt 30-års present och jag tyckte att det kändes lite för mycket pengar att få)Men jag är glad att vi skickade tillbaka maskinen igen och jag tillslut tog den jag velat ha hela tiden.
Jag har Emerald 116 eller 118, kommer inte ihåg vilken av dom.
Jag gick från en budgetmaskin som bullrade och lät och hoppade runt på bordet, så jag älskar den här maskinen jag har nu :loving:

Har dock ingen annan maskin att jämföra med
Aborre skrev:
Jinxan skrev:Jag har Emerald 116 eller 118, kommer inte ihåg vilken av dom.
Jag gick från en budgetmaskin som bullrade och lät och hoppade runt på bordet, så jag älskar den här maskinen jag har nu :loving:

Har dock ingen annan maskin att jämföra med
Efter mycket funderande och diskuterande hit och dit så landade det på en Emerald 116, inte prålig men funkar till det mesta. Och att den är tyst och står still är en klar fördel :lol:
:tumup:
Den jag köpte kan köra igenom många lager tyg också :tumup:
Helt klart nöjd.
JAg har en Husqvarna Sapphire 830....

Vet inte hur jag skall uttrycka mig men jag tycker den är symaskinen från helvetet....

Trodde att en svensk maskin för 10.000 kr skulle vara bra men ack nej.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?