Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av äpplebus
Ville bara tipsa om något som är otroligt kul! Måla med textilfärg på kläder. Färgen är ganska dyr men på små kläder går det ju inte åt så mycket färg :wink: . Bra personliga presenter dessutom (det är ju snart jul).
Bild
Användarens profilbild
Av Nira
Så snygg! :love: Men om man inte kan rita/måla sådär fint då... får man köpa av dig kanske... :wink:
Användarens profilbild
Av Monia
annelie skrev:har du ritat den på fri hand????
wow, vilekn söt o så snyggt gjord!
:iagree:

:app:
Användarens profilbild
Av Fina
Snyggt! Jag har länge tänkt att måla på kläder, en aldrig att jag skulle få det sådär snyggt! :love: Helimpad! Hur gjorde du? Helt på fri hand eller med hjälp av någon schablon eller så?
:app: :tumsup:
Användarens profilbild
Av Kaja
Jättefin! Jag har försökt mig på sådant fast med "tusch-pennor" som är textilfärg. Men, de "blöder" för mycket.

Fast, sådan talang som du har, har jag inte...

//Kaja
Användarens profilbild
Av äpplebus
Tack för att ni gillade den! :D Hoppas att den kan inspirera någon till att prova. :wink:
Måste tyvärr göra vissa besvikna men det är ingen schablon.
Målar inte på frihand på tyget p.g.a. att det finns så liten marginal till felmålning när man väl satt penseln på tyget. Ritar på papper först och överför till tyget för att ha lite skiss att måla efter. Tips: Om man inte vill måla egna motiv kan man ju ta bilder från t.ex. målarböcker.
Kaja skrev:Jättefin! Jag har försökt mig på sådant fast med "tusch-pennor" som är textilfärg. Men, de "blöder" för mycket.

Fast, sådan talang som du har, har jag inte...

//Kaja
Håller helt med dig angående tuschpennorna, dom är dåliga. Testa med färg o pensel istället :wink:
Användarens profilbild
Av Asereht
Gu vad snyggt! :love:

Jag var hyfsad på att måla/rita en gång i tiden men har tapapt känslan. Kanske ska be dottern som brukar måla sina toppar att hoppa in. :)

Bra idé, jag gillar alla typer av kreativa idéer. :)
Användarens profilbild
Av äpplebus
Nira skrev:Så snygg! :love: Men om man inte kan rita/måla sådär fint då... får man köpa av dig kanske... :wink:
Säg inte att du inte kan förrän du provat. :wink:
Välj ett enkelt motiv, t.ex. en majskrok :lol: Är det mycket detaljer på motivet tar det ju lite tid att måla så jag vet inte om jag vill göra åt andra. Du får väl försöka övertala mig om du inte tänker testa själv och känner habegär. :lol: (Jag tycker du ska testa :wink: )
Användarens profilbild
Av Nira
Ok, ska fundera på att prova... majskrok *funderar* :hmm: hmmm, får nog bli nåt enklare då som en... sol kanske... eller måne, ja man vet aldrig, inspirationen kanske infinner sig?! :shock: :D (Annars har jag faktiskt köpt virkgarn idag, dom där vågiga filtarna är ruskigt fina :heart: så om jag bara fattar hur man gör så kanske det blir en sån)
Användarens profilbild
Av äpplebus
Ja, jag vet. Filtarna är verkligen ruskigt fina. Jag behöver mer tid till projekt av olika slag. Finns det tid att köpa nånstans? :wink:
Av Mumskickan
äpplebus skrev: Finns det tid att köpa nånstans? :wink:
I så fall skulle jag vilja köpa lite, för den tar ständigt slut här ;)
Hinner inte med en bråkdel av allt jag skulle vilja.

Jättefin body förresten :heart: vad duktig du är!

Jag har flera enlitersflaskor med textilfärg hemma som jag köpte på panduros rea för ett par år sedan, som jag inte har kommit mig för med att använda, får ta tag i det tror jag, när jag ser hur fina saker man kan göra :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?