Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

glis skrev:Nu är jag inne på att sticka upp lite restgarn, vad tror ni om denna?
Bild

Jag älskar också mina tvåändsstickade vantar men jag fick tennisarm av att sticka ett par själv. De blev dessutom inte lika fina som min mors, men hon stickar å andra sidan hela tiden tvåändsvantar så hon har lite mer träning.
Jättefina!
Användarens profilbild
Av AnKa
glis skrev:Nu är jag inne på att sticka upp lite restgarn, vad tror ni om denna?
Bild

Jag älskar också mina tvåändsstickade vantar men jag fick tennisarm av att sticka ett par själv. De blev dessutom inte lika fina som min mors, men hon stickar å andra sidan hela tiden tvåändsvantar så hon har lite mer träning.
jättefina!

Tennisarm, det låter farligt :D men jag kommer nog att ta många pauser så jag kanske vågar ändå :wink:
AnKa skrev:Planerar för vintern :-) och drömmer om ett par tvåändstickade vantar. Jag är ovan stickare och det tar ju oerhört mycket längre tid än vanlig stickning. Men blir bu fantastiska vantar. Är det en mycket dum ide att enns ge sig in på det projektet?
Jag vill också sticka vantar inför hösten...är det svårt att lära sig att två ändatuxk
erisara skrev:
Kaffemoster skrev:
erisara skrev:
Kaffemoster skrev: Dessutom har jag äntligt påbörjat Shipwreck shawl, som legat bland mina favoriter i ett par år :D
Åhh, var du tvungen att tipsa om den, den var ju ljuvlig. Nu blev ju min "att sticka"-lista ännu längre.
:twisted:
Fast jag kommer mest troligt att svära över hur dum jag var, när jag är less på k2tog, yo, efter några varv.... ;-)
Jag får sätta mitt hopp till att du svär högt och ljudligt här så att jag slår den ur hågen då. :Hahaa:
:twisted:
37 av 57 varv avklarade, och vaktiskt inte så dötrist som fruktat. Men det kräver ju lite bi-underhållning som TV eller ljudbok, förstås. ;-)
Användarens profilbild
Av AnKa
Trulsamin skrev:
AnKa skrev:Planerar för vintern :-) och drömmer om ett par tvåändstickade vantar. Jag är ovan stickare och det tar ju oerhört mycket längre tid än vanlig stickning. Men blir bu fantastiska vantar. Är det en mycket dum ide att enns ge sig in på det projektet?
Jag vill också sticka vantar inför hösten...är det svårt att lära sig att två ändatuxk
Ingen aning har inte lärt mig ännu men det kan ju inte vara omöjligt
Nu har jag stickat en uppifrån och ner kofta (har faktiskt en till som jag började på innan men denna gick fortare att få färdig och var roligare att sticka). Tror nästan dottern är mer nöjd än mig. Hon hade sett en flicka med en rosa kofta och beställde en av mig, det skulle vara glitter på den också. Minen får inte misstolkas som en grimars, hon säger omelett.
Bild
Bild
Den här som är som någon länkade till tidigare i tråden, är stickad i Karisma från Drops - men nog borde det funka bra i kauni också, att mönstret och oket kanske blir lite mindre får man kompensera med att öka mer så att det passar - väl?

Jag tänkte mig chokladbrun uppe och nere, och grå på mitten.
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:Bild
Den här som är som någon länkade till tidigare i tråden, är stickad i Karisma från Drops - men nog borde det funka bra i kauni också, att mönstret och oket kanske blir lite mindre får man kompensera med att öka mer så att det passar - väl?

Jag har börjat sticka på den i Kauni, men jag ska repa upp :roll: Inte för att det inte funkar, jag har bara tröttnat :?
För mig låter brunt och grått som en lite knepig färgkombo, men jag har ju inte sett nystanen bredvid varandra :lol: (och jag är inte världens bästa på färgsättning heller :roll: )
Användarens profilbild
Av AnKa

:love: Viken snygg tröja!!!

Jag tror att chokladbrun och grå kan funka men det beror på vilken grå nyans det är. Annars svart, eller grafitgrå kanske till ljusare grå på mitten.
Jag hade stickat 35 cm på klänningskjolen. Och så mätte jag och upptäckte att jag minskat för ivrigt i början och fick repa upp 20 cm.. :gaah: 3 cm är 10 varv. det kommer nog ta en stund det här :roll:
Av Ponyo
AnKa skrev:

:love: Viken snygg tröja!!!

Jag tror att chokladbrun och grå kan funka men det beror på vilken grå nyans det är. Annars svart, eller grafitgrå kanske till ljusare grå på mitten.
Jag tycker att brunt och grått passar bra ihop om den gråa går åt potatisgrå hållet (dvs har lite brunt i sig)
  • 1
  • 284
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?