Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av leonie
Jo, nu har jag drabbats av mal i en av garngömmorna. :( Med lite pyssel går det mesta att rädda, men nu vill jag malsäkra ordentligt! Men vad är bäst? Vad och var ska jag handla?
Tipsa mig!
Användarens profilbild
Av Kharmion
Tja, en sak är ju att försöka hindra att de flyger in och kan lägga ägg. Myggnät för fönstren, inga öppna dörrar (speciellt på natten när det är mörkt ute och man har lampor tända inne, de söker sig till ljus). Dammsuga under soffor och skåp och längs alla springor i garderoberna och andra ställen där de tror sig kunna vara ostörda. Jag förvarar garn i ziplock-påsar (främst för att slippa pälsängrar, men det lär väl funka för mal också), och kläder som långtidsförvaras har jag i plastbackar med lock eller i vacuumpåsar. Det sägs att röd ceder ska hålla mal borta, men om det funkar eller ej vet jag inte.
Av leonie
Nu har jag rensat vidare bland all vår ull och hittat lite fler angrepp. En del stickat var förstört, annat går att laga.
Tack för tips, jag ska införskaffa ziplock-påsar och malmedel. Sen hoppas jag de aldrig mer hittar tillbaka till ullen!
Användarens profilbild
Av glis
Skit i malen och hoppa på toget till Nyköping och häng med på segling istället! Jag har med mig farsan :shock: och skall byta av maken i morgon.
Av leonie
glis skrev:Skit i malen och hoppa på toget till Nyköping och häng med på segling istället! Jag har med mig farsan :shock: och skall byta av maken i morgon.
Ha, det hade varit något det! Men segling får vänta till någon sommar när jag inte jobbar... jobbar på Glimmingehus så medeltida miljö är det ju i alla fall!
Av leonie
Ester skrev:Har du sett dem eller är det pälsänger?
Definitivt mal, vi fångar 1-3 st varje dag.

Kanske har jag nu en anledning att slänga ut den där hemska ullmattan... :think:

Nu har jag iaf beställt ziplock-påsar i mängd. Alltid en början.
Användarens profilbild
Av glis
leonie skrev:
glis skrev:Skit i malen och hoppa på toget till Nyköping och häng med på segling istället! Jag har med mig farsan :shock: och skall byta av maken i morgon.
Ha, det hade varit något det! Men segling får vänta till någon sommar när jag inte jobbar... jobbar på Glimmingehus så medeltida miljö är det ju i alla fall!
Seglingen blev inställd för mig med, timmen innan jag skulle åka hemmifrån :evil: Jag som inte har någon medeltid att extraknäck i får väl ta på struthättan som skydd mot knotten och rensa i landet. Hmpf. Tjära spaljé skulle jag ju göra också...
Av leonie
glis skrev: Tjära spaljé skulle jag ju göra också...
Då får du ju gumma-doften i alla fall. :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?