Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
glis skrev:
melon skrev:
glis skrev:Den här, till mig? http://twistcollective.com/collection/i ... rol-sunday
Absolut! Den är snyggare än Myrtlern.
Jag tror jag håller med. Jag gillar inte sunda djupa halshål men V-ringat går bra och jag är nog svag för omlott. Och så tycker jag att Twist Collective är en trevlig "tidning"
Och så borde den gå att sticka i Visjögarn, det längtar jag efter.
melon skrev: Nova: http://www.ravelry.com/patterns/library/nova-2
Den är ju jättesöt!
En sån hade jag gärna stickat till min lilla tjej. Tyvärr har hon fått för sig att allt hemstickat är stickigt och vägrar ta på sig något som jag stickat. :(
Jag tror jag provat med varenda fiber som finns. Suck...
Mohair är för jävligt att repa upp. Bara så att ni vet.
Jag har nyss testat. Nu ska jag fortsätta sticka och vara lite mer noggrann med mitt räknande. Så jag slipper repa upp mer.
Användarens profilbild
Av glis
Jag är just klar med min "Arantröja" som jag började med till mellandagsstickningen. Det har gått rekordfort för att vara jag och jag är jättenöjd! Stod en lång stund och ballanserade på toastolen för att fota i husets enda spegel men den enda detaljen som syntes ordentligt var rynkan mellan mina ögon så ni får vänta. Nu skall jag fästa trådarna.
Användarens profilbild
Av melon
zmurfan skrev:Mohair är för jävligt att repa upp. Bara så att ni vet.
Jag har nyss testat. Nu ska jag fortsätta sticka och vara lite mer noggrann med mitt räknande. Så jag slipper repa upp mer.
Mohair är nästan omöjligt att repa upp :klappa:
Användarens profilbild
Av tweed
Jag ogillar mohair starkt, både av anledningen att det är hopplöst att repa upp och att det luddar överallt :evil:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
Jag ogillar mohair starkt, både av anledningen att det är hopplöst att repa upp och att det luddar överallt :evil:
Men det gör sig väldigt bra som dockhår!
melon skrev:
Mohair är nästan omöjligt att repa upp :klappa:
Jag har fått tips att lägga stickningen i frysen ett tag innan man ska repa upp mohair, det ska tydligen underlätta.
Sticka bikini?

I ett byte fick jag ett lingarn som är ganska styvt och tunt, och jag har länge velat ha en stickad bikini.
Man kanske skulle kunna ha i något mer garn, något lite mjukare, jag vet inte....

men någon som har erfarenhet av att sticka bikini?
hittar bättre mönster än mig?

har rätt fyllig byst om än fast :P
Av Ponyo
Ellasario skrev:Sticka bikini?

I ett byte fick jag ett lingarn som är ganska styvt och tunt, och jag har länge velat ha en stickad bikini.
Man kanske skulle kunna ha i något mer garn, något lite mjukare, jag vet inte....

men någon som har erfarenhet av att sticka bikini?
hittar bättre mönster än mig?

har rätt fyllig byst om än fast :P
Min mamma stickade en bikini som ung. Men den gick inte att bada med :fnissa:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:Använder ni Ravelry i mobilen? Jag kan inte logga in där, antingen så kommer bara inloggningsrutan upp igen när jag försöker, eller så stänger den av hela webbläsaren :?
Ja ofta, helt utan problem. Igår skrev de om alla nya appar som folk utvecklat till ravelry, det kanske är något för din mobil? :D
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnkvik skrev:Använder ni Ravelry i mobilen? Jag kan inte logga in där, antingen så kommer bara inloggningsrutan upp igen när jag försöker, eller så stänger den av hela webbläsaren :?
Ja ofta, helt utan problem. Igår skrev de om alla nya appar som folk utvecklat till ravelry, det kanske är något för din mobil? :D
Jag har ju Glis gamla avlagda Iphone, som T hade före henne, så det är ganska många appar som inte funkar med den :lol: Men i höst, när mitt abonnemang hos tre går ut, då ska're bli ny ajfån här :D
  • 1
  • 279
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?