Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Grönöga
:vågen: Heja heja! Vad roligt med bilder i tråden Mly och Crazy Magpie!

Har äntligen fäst varenda tråd i det däringa hucklet. Dock en dag försent så jag kunde inte använda det i Söndags när jag hjälpte till pås byn kafé. Men det fanns knappt några gäster så flera varv längre kom jag iaf! :app: Och nu ska det bara blockas lite.
Av mly
Nu är jag tillbaka från min något korta semester. Iaf tillfälligt, eventullet ska jag åka tillbaka.
Jag har iaf haft rätt bra utdelning vad det gäller stickningen, alla delar i restgarnskoftan är klara, ska bara sy i den sista ärmen och sticka kanter. Iduns randiga klänning är färdigstickad och ihopsydd, ska sticka kanter nu.
Köpte jätte gulliga knappar till den också. Har nästan fått klart ett ben i yllebyxorna med, alltså blev inget klart men mycket nästan färdigt.
Men jag har börjat på ett nytt projekt, en liten virkad topp till mig, men det tänker jag inte låssas om förän det andra är klart...
Här är föresten bild på sockarna jag stickade färdigt innan.
Bild

Kul att se koftan Crazy magpie, vad ska du göra nu?

Hur går det för er andra?
Av Jinxan
Tass.
Jag har några projekt på G, fast mest virkningar (bara en stickning just nu tror jag)

Skriver upp dom här för att kanske få lite fart.

Pyttipannasjalen i blått -stickning
Har bara börjat med uddarna, så den går ju faktiskt att repa upp och börja med en annan gång :hmm:

Ponnyn vilja - virkning
Fastnade då garnet tog slut, nu har jag garnet igen sen ett par månader tillbaka men hon har inte ens fått komma upp från källaren för att fortsättas med :hide:

Kofta till mig - virkning & stickning
Har fastnat på mormorsrutorna. Måste fortsätta så jag blir klar någon gång :fnissa:

Hjärtekatt - virkning
Har stått still jättelänge. Borde göra klart även om jag antagligen behåller den själv (ger till något barn)

Mormorsrutefilt - virkning
Eller kanske dockfilt beroende på hur långt jag kommer, men först måste jag göra klart koftan och Vilja, annars har jag inte garn till dom :hmm:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
mly - vilka snygga sockor! :vågen:
Bra jobbat där med att beta av projekt också! :tumup:

Här har jag redan startat upp med presentbäbiskoftan som stod näst i tur. Har bara 150g garn och bäbisen är strax tre månder redan så jag känner att jag måste skynda sticka innan den blir för lite... :lol:
Av mly
Du får sticka fort CrazyMagpie, men det går nog, beror ju på vad det är för garn, man kan komma långt på 150 gr.
Min klänning är klar nu, så nöjd så nöjd, när lillan vaknar får vi prova, men innan dess ska jag sy i ärmen i restgarnskoftan, snart är den klar med! Jag har flyt nu!
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
mly skrev:Jag har stickat färdigt restgarnströjan, snart fäst alla trådar och börjar leta efter knapparna, men jag har glömt dem hos mormor. F*n! Nu blir ju inte koftan klar!!
Nej, vilket antiklimax liksom! :? Kan mormor hitta dem och skicka dem i ett litet brev kke?

Här flyter presentkoftan på och jag inser att 4mm helt klart går fortare att sticka med än 3mm :lol: Hade dock ett liknande knappdrama, för jag kunde för mitt liv inte hitta knapparna till den här koftan, och de är mkt speciella knappar rent symboliskt och emotionellt - men nu är de återfunna! :D
Hittade även ett fjärde nystan av garnet till koftan, så nu finns det 200g hemma = luuugnt att det räcker, men vem kunde tro att jag hade varit så förutseende att köpa ett extra i reserv... :lol:
Av mly
CrazyMagpie skrev:
mly skrev:Jag har stickat färdigt restgarnströjan, snart fäst alla trådar och börjar leta efter knapparna, men jag har glömt dem hos mormor. F*n! Nu blir ju inte koftan klar!!
Nej, vilket antiklimax liksom! :? Kan mormor hitta dem och skicka dem i ett litet brev kke?

Här flyter presentkoftan på och jag inser att 4mm helt klart går fortare att sticka med än 3mm :lol: Hade dock ett liknande knappdrama, för jag kunde för mitt liv inte hitta knapparna till den här koftan, och de är mkt speciella knappar rent symboliskt och emotionellt - men nu är de återfunna! :D
Hittade även ett fjärde nystan av garnet till koftan, så nu finns det 200g hemma = luuugnt att det räcker, men vem kunde tro att jag hade varit så förutseende att köpa ett extra i reserv... :lol:
Precis, näe jag har inte så långt till mormor plus att jag lämnade kvar en hel del grejer hos henne när vi åkte hem så jag får snart åka dit och hämta sakerna, egentligen skulle jag ta bussen till henne ett par gånger denna veckan men en ordentlig förkylning har satt stopp för det.
Men knappdilemmat gjorde att jag har börjat på ett gäng nya projekt, mest virkningar men även en ny sjalstickning. Blev inte riktigt som jag hade tänkt kan man säga...
Av mly
CrazyMagpie skrev:
mly skrev:Men knappdilemmat gjorde att jag har börjat på ett gäng nya projekt, mest virkningar men även en ny sjalstickning. Blev inte riktigt som jag hade tänkt kan man säga...
:Hahaa:
Inte skratta, det är inte snällt!
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
CrazyMagpie skrev:
mly skrev:Men knappdilemmat gjorde att jag har börjat på ett gäng nya projekt, mest virkningar men även en ny sjalstickning. Blev inte riktigt som jag hade tänkt kan man säga...
:klappa:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
mly skrev:
CrazyMagpie skrev:
F´låt... :heart: Ska kanske tillägga att det var ett igenkännande skratt... skulle lätt gjort detsamma i den situationen. ;)
Av mly
CrazyMagpie skrev:
mly skrev:
CrazyMagpie skrev:
F´låt... :heart: Ska kanske tillägga att det var ett igenkännande skratt... skulle lätt gjort detsamma i den situationen. ;)
Tur att det finns fler som jag, nu har jag iaf varit hos mormor och hämtat grejerna jag glömde där så kanske att koftan kan bli klar...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?