- mån jun 25, 2012 07:55
Knyttet & K skrev:Jag har äntligen fått lite sylust!Superfin klänning och förstår att du hade velat ha mer av det prickiga tyget! Men jag föll allra mest för modellen på klänningen till dig! Åh, så fin den var, vill också ha! Men har två syprojekt på g (varav jag påbörjade ett av dem i mars...) så blir nog inget... men kan ju alltid drömma =)
Lilla A fick en ny sommarklänning, både hon och jag blev mycket nöjda.
Jag bara älskar det prickiga tyget och är så ledsen att jag inte köpte mer av det. Jag har en rejäl bit i mörkblått också som är tänkt att bli en riktig kalasklänning. Fast jag är lite sugen på att sy nåt till mig själv av det...Men jag borde ha köpt turkost, och cerise, och rött, och knallgrönt....
Ett par tights har det också blivit, men de har inte förevigats på bild. Jag klippte sönder ett par favorittights som var bortom räddning så nu hoppas jag att jag har ett perfekt mönster.
Jag är jättesugen på att sy till mig själv också. Jag har beställt det här mönstret och hoppas att det inte dröjer alltför länge innan det kommer:
http://www.mrsbao.se/product.php?id_product=387
Det ser ut att vara en perfekt modell för mig. Jag är lite skeptisk till omlottet i kjolen, men jag tänker att man ju kan sy ihop det.
Sen skulle jag vilja sy ett par brallor, ett par lite vida brallor, sådana man hade på 90-talet som var i viscose och liknande materalNågon som vet var jag kan hitta mönster?
Alice 100825 bärs mest i en Gås, ibland i en Kanga och ibland i Manduca.
När hon var liten bars hon i Looma Sino och sen i en underbar röd Easycare...
När hon var liten bars hon i Looma Sino och sen i en underbar röd Easycare...