Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Jag använder bara stödstrumpor och efterhand slits fotdelen upp medan skaften fortfarande är fina. Finns det något pyssligt man kan göra av strumpskaft? De flesta är färgglada eller randiga.
Är det bomull eller nylon?
Strumpgarn, hairdoughnut, ärtpåsar, tennisarmband, vinflaskepresentpåse :lol: , torgvantar.
Hårsnoddar, golfklubbeöverdrag, putstrasor till fönster.
Jag gjorde engångsvetekudde till förlossning av en par gamla tubsockar.

Sy ihop ett gäng till en halsduk?
linafelicia skrev:Har du sett denna boken?
Bild
Jag har gjort flera djur ur den men jag har dom på jobbet. Numera sparar jag alla fina strumpor och barnstrumpbyxor för att sy fina små djur av dom :D
Googla på bokens titel så får du upp en massa bilder på vad man kan göra.
:love: Åh vad söta! Dessa är ju något för mig:
http://www.flickr.com/photos/raggyrat/2 ... otostream/
Tyvärr bygger väl mönstren på att fotdelen också ska användas, och den är ju utsliten på mina. :|
Fryle skrev:
linafelicia skrev:Har du sett denna boken?
Bild
Jag har gjort flera djur ur den men jag har dom på jobbet. Numera sparar jag alla fina strumpor och barnstrumpbyxor för att sy fina små djur av dom :D
Googla på bokens titel så får du upp en massa bilder på vad man kan göra.
:love: Åh vad söta! Dessa är ju något för mig:
http://www.flickr.com/photos/raggyrat/2 ... otostream/
Tyvärr bygger väl mönstren på att fotdelen också ska användas, och den är ju utsliten på mina. :|
Ja, men om du har många strumpskaft kan du väl bara sy en fotdel av ett strumpskaft? Hälen kanske är lite klurig att få till men med insnitt på rätt ställen funkar det bra. Jag har använt strumpbyxor till saker som skulle vara av strumpor och då använde jag bara bendelarna (det var ett par vita mönstrade strumpbyxor som hade blivit väääldigt skitiga på fötterna) och det är ungefär som strumpskaft.
Jag kom precis på att jag sytt dockkläder av gamla strumpor också. Jag ska se om jag kan hitta dockan och hennes kläder och ta ett kort.
Jag minns att när jag var liten sydde jag barbiekläder av gamla strumpor. Jag minns speciellt en klänning av ett par blå strumpor med vindsurfare på :-)
linafelicia skrev:Jag kom precis på att jag sytt dockkläder av gamla strumpor också. Jag ska se om jag kan hitta dockan och hennes kläder och ta ett kort.
Jag minns att när jag var liten sydde jag barbiekläder av gamla strumpor. Jag minns speciellt en klänning av ett par blå strumpor med vindsurfare på :-)
Det ser jag gärna! :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?